Gå till innehåll

Weaktight Problem $0.25/0.50


Deathjester

Recommended Posts

***** Hand History for Game 5567829288 *****

$0.25/$0.50 Texas Hold'em - Monday, January 08, 10:20:38 ET 2007

Table Table 125520 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: wayting ( $20.10 )

Seat 2: Cavilboy ( $8.35 )

Seat 4: RaivoKrapula ( $11.50 )

Seat 5: Nisl1 ( $12.80 )

Seat 6: litlegras ( $12.85 )

Seat 7: lenasp ( $16 )

Seat 8: eMzyme ( $16.36 )

Seat 9: chabof ( $8.85 )

Seat 10: Lohsei ( $13.15 )

Seat 3: de_jester99 ( $18.10 )

 

 

RaivoKrapula posts small blind [$0.10].

Nisl1 posts big blind [$0.25].

 

 

** Dealing down cards **

Dealt to de_jester99 [ 7d Ad ]

litlegras folds

lenasp folds

eMzyme folds

chabof calls [$0.25]

Lohsei calls [$0.25]

wayting folds

Cavilboy folds

de_jester99 calls [$0.25]

RaivoKrapula calls [$0.15]

Nisl1 checks

 

 

** Dealing Flop ** [ 2s, 3s, 9c ]

RaivoKrapula checks

Nisl1 checks

chabof checks

Lohsei checks

de_jester99 checks

 

 

** Dealing Turn ** [ 7s ]

RaivoKrapula checks

Nisl1 checks

chabof checks

Lohsei checks

de_jester99 checks

 

 

Borde jag bettat här? Osäker.. var rädd för en check-raise på en färg, men i onödan väl?

 

 

** Dealing River ** [ Ah ]

RaivoKrapula checks

Nisl1 checks

chabof bets [$0.50]

Lohsei folds

de_jester99 calls [$0.50]

RaivoKrapula folds

Nisl1 folds

 

Borde höjt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånna här problem står jag också inför ibland (spelar också 0,25/0,50 fixed). Jag skulle nog bettat på turn om det var färre motspelare, annars kan väl checken vara okay. Alltför många som kommer syna med ett svag färgdrag. På rivern känns det 50/50 om man ska raisa. Bluffar han lär han ju inte syna raisen, har han stålet så blir det ju bara dyrare. Jag skulle nog spelat som du gör, men osäker ifall det hade varit rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du raisar, han träffa förstås sitt A. Hade river vart Q, J lr något liknande kan du sätta han på färgen möjligtvis men inte här. Gäller o kunna läsa brädet o göra en analys av vad de har o inte stirar sig blint på färgen.

Sen hade jag oxå bettat turn. Någon med färgdrag betalar lätt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det var rätt spelat från och med floppen. Däremot kan man ha synpunkter på att calla preflop med relativt svaga A7 när två spelare före har callat. Att spela den typen av händer kan ofta kosta mer i längden än att alltid kasta dom. Om floppen hade visat Axx och någon av spelarna före hade bettat så "måste" du ju med hela vägen till showdown för att där torska med sämre kicker. Jag tycker det är löst spel att spela A7 mot fyra motståndare och inte tight, trots att du satt på knappen. Då är faktiskt en preflop-raise bättre än bara en call.

(men jag kan å andra sidan vara supertight ibland och kanske ser situationen lite annorlunda)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte, delvis utifrån Sklansky ska sägas, att A7suited är en raise/fold hand.

 

Jag sade inget om bordet, vilket gör det svårare för dig att göra en bedömning, men jag skulle inte kalla det väldigt loose. Runt 3-4, ibland 5 pers per flopp, sällan fler.

 

I det läget tycker jag att det är jämnt skägg mellan call och raise. Fold är, för mig, helt uteslutet. Jag hade inte foldat A2suited i det här läget (men inte heller raisat).

 

Nåväl, i övrigt, tack för åsikterna. Jag tycker nog att, med tanke på tidigare spel, att McDaddy och Jonasson har rätt, raisa rivern.

 

Är dock fortfarande osäker på turn. De satt ju trots allt och drog såvitt jag kunde bedöma - skulle de göra det med bara ett A, eller en av suiten? Ja jo det skulle de nog.. hmm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Pf: Fold

Flop: Check

Turn: bet

river: re raise re raise

 

Pf: raise/call (raise för ev gratis turn alt. pottbygge vid floppträff)

Flop: Bet (smaksak tycker jag, men varför inte? du kanske leder å kan ev jaga bort ett bättre A

Turn: Bet En given bet, med ganska stor säkerhet leder du här, alt. fakear du en färg, du har ju position. Har någon anna färg blir du återhöjd direkt på turn. Då e det bara att lägga sej. EV-mässigt bör du höja här på denna nivån enligt mej.

River: Bet/raise ...dock ingen återhöjning om du blir re-raisad. Vi sitter absolut inte på några nötter, bara en väldigt stark hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Flop: Bet? På den här nivån? Jag kan ju vara uppe mot en mängd händer här, och har egentligen bara ett drag till par i A, och då med dålig kicker? De kommer ju inte att folda allihopa, om någon.

Turn: Håller med, jag borde nog bettat här.

River: Raise.. kan väl kanske sätta honom på par i A, men han kan ju ha tvåpar med A3 eller något annat, de gillar ju att spela Ax på den här nivån. Han kan ju även ha haft färg, men den hade han raisat med på Turn, om jag bettat - så, en bet på turn, isåfall hade en raise vart korrekt här. (om handen då hade utspelat sig likadant, det är ju inte alls givet).

 

Tack för vidare svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...