Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NLT 100

6 spelare

Fi är ganska ny vid bordet. Har spelat en del mot honom förut och har konstaterat att han är en aggerssiv och mycket bra spelare. Han brukar nästan alltid sitta med mer en ett inköp när jag ser honom på ett bord.

Första handen fi spelar re-raisar han till totalt 12 från big blind när jag gjort en standardhöjning till 3 med 77. Då jag vet att han är kapabel till såna moves utan stål väljer jag att höja tillbaka till totalt 25. När floppen kommer utan träff för mig och med en K betar fi drygt pot och jag väljer att lägga mig.

Nu till handen i fråga som utspelar sig några varv senare.

Spelaren UTG minihöjer, fi som sitter direkt efter re-raisar till totalt 8.

Alla lägger sig fram till mig på SB. Jag väljer att höja tillbaka till totalt 25 med Ah Ad. Visserligen skriker jag ju att jag har en monsterhand här men jag vill inte riskera att spela min hand mot två spelare. UTG lägger sig. Fi synar ganska snabbt.

Floppen visar Ks Qs 8c

Vilken är den bästa linjen här? Ska man ta risken och checka och hoppas att fi satsar och blir bunden till potten eller ska jag beta ut själv? Med en check hoppas jag på bet från fi så att jag kan re-raisa all-in. Risken med det spelet är dock att han kanske checkar också och ett scarecard kommer.