Gå till innehåll

NL-MTT. Stor pott med två bord kvar


Recommended Posts

25K guarantee på Tain, runt 16 spelare kvar så vi är i pengarna redan. Jag har relativt nyligen bytt bord och har nog ganska halvlös image då jag köpt ett par potter utan att behöva visa min hand. Denna intressanta hand dyker då upp:

 

$400.00/$800.00 NL - Sun, Jan 07, 22:14:33 2007

Table 83768-8 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 8

Seat 1: Hakflem ($22925.00)

Seat 2: Soma24 ($11276.00)

Seat 3: Hellepaal ($14698.00)

Seat 4: krydd ($13170.00)

Seat 5: rillsko ($13893.00)

Seat 6: hurttarise ($21488.00)

Seat 8: lecko ($19160.00)

Seat 9: Fralle ($11972.00)

Hellepaal posts small blind [$400.00]

krydd posts big blind [$800.00]

 

** Dealing down cards **

Dealt to Hakflem [ Qd Kc ]

rillsko folds

hurttarise folds

lecko calls [$800.00]

Fralle folds

Hakflem calls [$800.00]

Soma24 folds

Hellepaal calls [$400.00]

krydd checks

 

** Dealing Flop ** [ 8d 5d Kd ]

Hellepaal checks

krydd bets [$1600.00]

lecko calls [$1600.00]

Hakflem raises [$4000.00] - TP med bra kicker med färgdrag till nästnöten. Höjer för att vinna potten här och nu. Tror det blir svårt att skaka av sig Ad dock, men jag märker nog om nån har den.

 

Hellepaal is all-In [$13898.00] - Fi checkraisar allin vilket ju bör betyda att han leder stort (nötfärg eller set), litegrann (tvåpar) eller att han jagar (Ad, eventuellt med en åtta eller en femma till den.)

krydd folds

lecko folds

Hakflem???

 

Det kostar 10K att syna - totalt cirka 24K i potten. Dvs synar jag och vinner så har jag 42K och klar chippie på bordet, synar jag och förlorar har jag 9K och i trubbel. Fegfoldar jag har jag fortfarande 18K kvar och är fortfarande i ganska bra sits.

 

Så, syn eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är du redan slagen, även om du sätter färgen på turn eller river så är risken stor att inte ens det hjälper.

 

Jag foldar nog de flesta gångerna här.

 

Fast samtidigt är det konstigt spel av honom, om jag hade nötfärgen i detta läge så hade jag bara synat och hoppas att de bakom också synade och att en till ruter kommer på turn, så det ser ut som han sitter på Ad och hoppas på att ta hem potten här och nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fast samtidigt är det konstigt spel av honom, om jag hade nötfärgen i detta läge så hade jag bara synat och hoppas att de bakom också synade och att en till ruter kommer på turn, så det ser ut som han sitter på Ad och hoppas på att ta hem potten här och nu.

 

Lite så resonerar jag också, tror inte folk checkraisar all in med nötterna i detta läge. Givetvis finns det en chans att han hade den, men det var flera andra händer som var mer troliga i mitt tycke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade höjt eller slängt preflop.

 

Men när du raisar så blir du nästan låst till potten.

 

Jag skulle gissa på tvåpar eller ett set men visst fi kan ha en färdig färg också.

 

Det är omöjligt att sätta fi på en hand då sb är i ohöjd pott.

 

Jag har varit i liknade sits och hade synat väldigt motvilligt. Man är ofta kraftig underdoog om man ens har några outs. Men emellanåt har man bra odds och potten är så stor här.

 

Jag gissar på 55. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror att fi vanligast har ickenötfärgen, tätt följt av trips å lite längre ned tvåpar tätt följt av nötfärg å par med Ad mot denna HD så lär väl pottoddsen tala lite mot dig.

vad som vår avgöra e väl stället vad du tror dina chanser e om du kastar. själv hade jag nog valt mina 18k då det trots allt e riktigt spelbart här.

 

 

tror dock inte det skiljer särskilt mkt i värde mellan de två spelen.

 

folk har ju redna gnällt på ditt spel i handen förövrigt å trots att det inte va det du frågade om så kan ja inte hålla mig jag heller. skulle aldrig spela handen men det e kanske en smaksak va vet ja?? men framförallt slå inte om på floppen. du har ju position whats the rush? ta ett kort se vad som kommer å vad motståndet gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autosyn

 

Antingen leder du med par, eller så har du 35% drag för färg, i vissa lägen säkert Q out då FI säkert ibland har tvåpar o liknande

 

Enda läget du ligger hårt emot är färdig färg men då kan du trots allt träffa färg själv, att han skulle ha nötfärg finns inte, helt makalöst dåligt spelat i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autosyn

 

Antingen leder du med par, eller så har du 35% drag för färg, i vissa lägen säkert Q out då FI säkert ibland har tvåpar o liknande

 

Enda läget du ligger hårt emot är färdig färg men då kan du trots allt träffa färg själv, att han skulle ha nötfärg finns inte, helt makalöst dåligt spelat i så fall.

 

Ungefär sådär tänkte jag själv och satte en snabb uskattning a'la Harrington att jag hade cirka 40% att vinna handen och synade. Med tanke på prisstrukturen så tar jag gärna skottet här och nu, då en stack på 42K i princip garanterar mig en plats på finalbordet. Jag vet av egen erfarenhet att FT-bubblan är ganska utdragen på Tain och spelarna med stora stackar kan köpa potter ganska enkelt ett bra tag.

 

Snacket om preflopspelet är lite ointressant tycker jag, ibland höjer jag KQo, ibland limpar jag, ibland foldar jag. Eftersom jag hade höjt en hel del händer nyligen så valde jag att limpa denna gång då jag inte kände för att spela en stor pott med en sådan lättdominerad hand. Nu blev det visst en stor pott i alla fall, men så kan det ju gå.

 

slå inte om på floppen. du har ju position whats the rush? ta ett kort se vad som kommer å vad motståndet gör.

 

Av den action jag sett före mig (check, minibet, syn i en ohöjd pott) lutar ju allt att jag har bäst hand just nu, så därför höjer jag för att få bort halvdana drag samt att få mer betalt av Ad som knappast lägger sig här. Jag föredrar att vinna direkt på flop om jag kan och annars checka turn om jag sitter i position, men det är väl en smaksak.

 

Hur gick handen då? Jo jag synade som sagt och han hade Kh8c för tvåparet, vilket ju var ganska bra för mig då jag hade cirka 45% att vinna, som jag också gjorde då jag satte färgen på turn.

 

Kanske en dålig syn, kanske en bra - men den här gången gick chansningen hem i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså man kan fråga om man ska spela på annat sätt för att slippa spela om hela potten, men faktum är att som det spelas är det givet att pengarna ska in med tanke på oddsen som det ger, du kan ju faktiskt leda här.

 

Jag hade nog inte ändrat på mycket om jag spelat handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...