Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Varit ganska tyst här så tar med en hand jag fått lite skit för..

Motståndarn är ganska tight men gör moves när det blir läge.

Inte så high på funktionerna så blir inga bilder utan mer text (=

Gejmet är 100 200 Dollarsh Texas HU. Han har 60k i stacken jag har 50k.

Jag har knappen och säger 800 preflop med 82 Clubs. Han reraisar till 2400 vilket är ganska standard, betyder inte stål.

Floppen kommer 6-7-8 med 2st klöver. Han säger 3600, jag synar bara.

Turn kommer en blank nia och efter hans check säger jag 9700. Han synar.

River kommer en blank T. Ligger då 6-7-8-9-T. Han går all in 40k, och jag har då 32k kvar, vilket är i princip potten, vad gör ni här?

Och omvänt, vad gör ni om han checkar? Och ännu viktigare nästan, vad gör ni om ni är först ut?

Postad

Ok, båda kan ju ha högre stege i det här läget och jag tror det enda rimliga om man inte har järnkoll på motståndaren är att helt enkelt slumpa hur ofta man ställer och synar tom. Själv underspelar jag de här situationerna rätt mycket och har inte tänkt så mycket på vad som är rätt.

Vill man göra lite olika antaganden om hur ofta ni har J eller Q-hög stege är det rätt lätt att lösa. Skulle jag gissa skulle jag väl sätta er på sånt någonstans i trakterna 1/10 var, men det är helt utan att tänka.

Tycker förresten det borde kunna hända rätt mycket sköna grejer om du höjer floppen. Typ få all-in från färgdrag, fold från låga överpar, etc. Tankar?

Postad

Tycker du det är värt 32k för att få tillbaks dina 15, så synar du. Det gör inte jag... Synar en gång på 3 kanske, hur man nu ska slumpa detta...

Om han checkar, så vet jag inte... checkar också antar jag. Han lär ju checka många av sina knektar, och beta all-in med alla QJ och en viss procent av sina tomma händer. Men knektarna blev utmärkta bluff-fångare, så säg att man betar hälften av knektarna och checkar andra halvan (höftat).

På C säger jag - så länge fi visat att han har foldkapacitet så ställer jag tom typ två gånger av tre/fyra i hans läge...

Postad
Tycker du det är värt 32k för att få tillbaks dina 15, så synar du. Det gör inte jag... Synar en gång på 3 kanske, hur man nu ska slumpa detta...

Tärningar av valfri storlek vid datorn, kolla på klockan modulo N, etc.

Postad
Tärningar av valfri storlek vid datorn, kolla på klockan modulo N, etc.

Och vem fan kommer ihåg det i stridens hetta.. speciellt om man ska beta, att leta fram tärningarna då tar tid :-)

Postad
Ok, båda kan ju ha högre stege i det här läget och jag tror det enda rimliga om man inte har järnkoll på motståndaren är att helt enkelt slumpa hur ofta man ställer och synar tom. Själv underspelar jag de här situationerna rätt mycket och har inte tänkt så mycket på vad som är rätt.

Vill man göra lite olika antaganden om hur ofta ni har J eller Q-hög stege är det rätt lätt att lösa. Skulle jag gissa skulle jag väl sätta er på sånt någonstans i trakterna 1/10 var, men det är helt utan att tänka.

Tycker förresten det borde kunna hända rätt mycket sköna grejer om du höjer floppen. Typ få all-in från färgdrag, fold från låga överpar, etc. Tankar?

Anledningen till att jag bara synar är ju för o spela ut han, bluffa på alla 4-5-9-T om han nu har nåt, annars kan man bara raisa turn eftersom han hade en tendens att alltid beta båda gatorna. Just därför är raisen och sen även synen med 82 preflop ganska kall eftersom jag får för tuffa beslut, men vi hade semidjupa stackar och jag är callingstation så det blev syn.

"gdaily

Om han checkar, så vet jag inte... checkar också antar jag. Han lär ju checka många av sina knektar, och beta all-in med alla QJ och en viss procent av sina tomma händer. Men knektarna blev utmärkta bluff-fångare, så säg att man betar hälften av knektarna och checkar andra halvan (höftat).

På C säger jag - så länge fi visat att han har foldkapacitet så ställer jag tom typ två gånger av tre/fyra i hans läge..."

(En vacker dag lär jag mig hur man dubbelciterar) ;) (gdaily fixade det)

Det är ju garanterat inte värt det, men vad ska han ha? Jag ställer garanti på river om han checkar, för han är tom oftare än han har en knekt.

Och om vi antar att han är smart, så borde han inse det, och då är ju frågan om han kommer syna min all in eller inte? För om han nu kommer syna min all in är det ju bättre att dega in själv, just därför hade jag degat in först om jag var först att snacka, men kan ha fel.

Jag överanalyserar nog situationen, tycker ändå att check bakom är kallt om han checkar, mer åt all in 9/10.

Postad
Och vem fan kommer ihåg det i stridens hetta.. speciellt om man ska beta, att leta fram tärningarna då tar tid :-)
Inte många, vilket leder till att det finns en hel del information dold i de senaste händernas spel och allmän historik.

Jag brukar mest gå på känsla. Tyvärr är den känslan oftast träsmak, vilket inte är så hjälpsamt.

Postad
Anledningen till att jag bara synar är ju för o spela ut han, bluffa på alla 4-5-9-T om han nu har nåt, annars kan man bara raisa turn eftersom han hade en tendens att alltid beta båda gatorna.

Jo, det som är lite tråkigt är ju att överparen kommer undan lite billigt om färgen klonkar och också kan få för sig att spela de 2/3 av tiden då du blankar. Men bluffoutsen och för mycket fortsättningsbet kan ju lätt få det hela att väga över till syn.

Min enda invädning är att ett rent färgdrag kan vara lämpligare för syn-bluff/värdebet eftersom det inte har i närheten av samma showdownvärde och inte heller har samma coinflippighet på floppen.

Vilka händer skulle du raisa förresten?

Just därför är raisen och sen även synen med 82 preflop ganska kall eftersom jag får för tuffa beslut
Ah, du borde alltså reraisat?

(En vacker dag lär jag mig hur man dubbelciterar) ;)

Men wiggah please. Du klickar på "-knappen på det första inlägget du ska citera och "citera"-knappen på andra inlägget du ska citera. Eller så skriver du helt enkelt [ quote ] och [ /quote ] kring texten som ska citeras.

Jag överanalyserar nog situationen, tycker ändå att check bakom är kallt om han checkar, mer åt all in 9/10.

Beror väldans mycket på hur ofta ni har knekten, men du ska nog in med degen rätt ofta. Nackdelen är att du lägger typ 4ggr det du tjänar när motståndaren viker. För han viker nog inte J:et så ofta. :)

Får en känsla av att motståndaren ska checka J, beta Q och tom samt även checka en del tom. Exakta proportioner kan man spekulera jäkligt mycket i.

Postad
Jo, det som är lite tråkigt är ju att överparen kommer undan lite billigt om färgen klonkar och också kan få för sig att spela de 2/3 av tiden då du blankar. Men bluffoutsen och för mycket fortsättningsbet kan ju lätt få det hela att väga över till syn.

Min enda invädning är att ett rent färgdrag kan vara lämpligare för syn-bluff/värdebet eftersom det inte har i närheten av samma showdownvärde och inte heller har samma coinflippighet på floppen.

Vilka händer skulle du raisa förresten?

Ah, du borde alltså reraisat?

Men wiggah please. Du klickar på "-knappen på det första inlägget du ska citera och "citera"-knappen på andra inlägget du ska citera. Eller så skriver du helt enkelt [ quote ] och [ /quote ] kring texten som ska citeras.

Beror väldans mycket på hur ofta ni har knekten, men du ska nog in med degen rätt ofta. Nackdelen är att du lägger typ 4ggr det du tjänar när motståndaren viker. För han viker nog inte J:et så ofta. :)

Får en känsla av att motståndaren ska checka J, beta Q och tom samt även checka en del tom. Exakta proportioner kan man spekulera jäkligt mycket i.

Som sagt, citeringsgrejerna lär vi oss en vacker dag, jag har lärt mig hur man citerar en i taget nu, baby steps, baby steps! (=

Jag raisar typ med stege, set, 2 par, prolly a9/k9. Flushen oftast inte för det var senast 1982 nån passade mot mig av anledningen att det kom ett flushkort, och då räknar jag med mina omahasessioner också (=

Tror jag bara synar oftare än jag raisar iaf, även om jag alltid varierar mig.

Fattar inte kommentaren med 82, borde jag re-reraisat? Tänkte mer i banorna pass preflop? (=