Gå till innehåll

PT i SnG:s


Klyka

Recommended Posts

Tja,

 

Oftast anges inga PT-stats på fi i SnG-HH:s. Antar att det beror på att siffror som 22/8/1.1 inte är särskilt meningsfulla då de i SnG rimligen måste vara genomsnittssiffror. MEN:

 

* Kan man inte få PT att visa bara statistik för varje spelare från just den blindsnivå som man för tillfället befinner sig på?

 

* Skulle detta leda till att man inte får nån meningsfull statistik ändå, pga generellt sett för liten datamängd på varje spelare?

 

Sen lite mer generellt, ni som anvnder PT (nej dum som jag är så har jag har fortfarande inte skaffat det! :shock: ) , hur använder ni det vid SnG-spelande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ha svarat på det här inlägget långt tidigare, men det blev inte av.

Nånå, till saken...

 

1) Tror snarare att det beror på att vi är för slappa i SnG-communityn. Dels med att själva posta dylikt, men också med att ligga på alla som tomtar runt på det här forumet. Många använder ju inte ens konverterare ;)

Men samtidigt...nu när du säger det, det är kanske inte så många som använder siffror på 2+2 heller?

 

2) Nu har jag inte PT framför mig, men det tror jag nog att man kan. Men jag tycker generellt sett att siffror av V/P/A-typ är mer beroende av antalet spelare vid bordet, än stackdjup. Det är säkert siffror man kan gräva fram i PT, jag vet då att jag presenterar mina PT-siffror i PAHUD efter antal spelare (2, 3-4, 5-6, 7-9)

 

3) Jag tror att det ger ganska meningsfulla siffror rätt fort. Visst efter 80 händer fullring med en viss spelare är det svårt att veta om han är mer 12/6 än 10/8, men man kan se ganska tydliga tendenser. Har någon spelat 6 händer vara 1-2 som PFR är det ganska osannolikt redan där att vederbörande är något annat än en limptomte.

 

En annan sak att tänka på i det sena spelet, i varje fall mot kompetenta fi, är ju att korrekt spel och därför också ibland faktiskt spel, varierar hemskt mycket med relativ stackstorlek. Har du en kille som 26/24 på 4-5-handat efter tre turneringar kan det bero på att han varit stor chippie två gånger, liksom.

 

4) Framför allt genom att ge PAHUD en databas. PAHUD ger mycket. T.ex en limp o tidig position, ska jag pusha för 13bb på knappen med 66 eller A9s? Mot en tomte som har 30/4 är svaret nog ja, men knappast mot en 10/8.

 

Jag är inte sååå väldans ofta inne i PT och försöker utveckla mitt spel, men det händer att jag tittar på saker såsom vilka händer spelar jag om stackar preflop med på tidiga nivåer, är det rätt händer mtp vad jag möter?

Hur varierar min vinst med mörknivå?

Och så har jag funderat på att kanske kolla hur vinst eller iaf motståndarstatistik varierar med tid på dygnet/veckan, men det har inte blivit av.

Men rent generellt så är jag lite sifferbög och kan roa mig med de flesta kolumner och flikar i PT i många minuter utan att det behöver ge något för mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statistik som vore grym och se på stars t.ex. vid SnG-lir, är något slags sharkscope-addon. Rätt användbart att veta vilka som kan spela, och vilka som inte kan.

 

Japp, det vore grymt, funkar inte Pokerprophecy så förresten? Det kanske inte är tillåtet längre förresten...aldrig använt det.

 

Jag vet att killen som står bakom TourneyManager höll på att utveckla nån slags SnG-Hud till Party. De planerna kanske gick i graven i och med den nya lagen...:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det vore grymt, funkar inte Pokerprophecy så förresten? Det kanske inte är tillåtet längre förresten...aldrig använt det.

 

Jag vet att killen som står bakom TourneyManager höll på att utveckla nån slags SnG-Hud till Party. De planerna kanske gick i graven i och med den nya lagen...:(

 

Var inte han kanadensare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hunnit titta närmare på PokerTracker men jag är intresserad av att veta om följande funktioner eller liknande finns tillgängliga:

 

1. Hur ofta en spelare foldar mot push från SB när han sitter på BB med filtrering på antal blinds han har kvar och level. T.ex. när han har < 10BB och det är i slutskedet av turneringen. Kan vara bra för att avgöra om man bör pusha oftare mot denna spelare när denna sitter på BB.

 

2. Samma som ovan, fast omvänt. Dvs. Hur ofta en spelare på SB pushar när han är först in i potten. Kan vara bra för att avgöra om man bör syna eller lägga sig oftare när man sitter BB och Fi gör denna push från SB.

 

3. Frivilligt stoppar in pengar i potten som kan filtreras till tidigt/middle/late stage av en turneringen. Detta kan ge en fingervisning om hur tight/loose en spelare är.

 

Vet ni om dessa funktioner finns tillgängliga i PokerTracker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trean använder jag mig av i PAHUD, men då alltså för ett stadium åt gången.

Dvs i ett sent skede av turneringen ser jag hur lös han är sent i turneringen, inte hur lös han är tidigt eller i mellanskedet.

 

Ett och två tror jag inte går att göra. Det man kan göra är att kolla hur ofta han lägger sig mot steal, och hur ofta han själv försöker stjäla, men jag tror inte det går att filtrera det efter hur stora de effektiva stackarna är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trean använder jag mig av i PAHUD, men då alltså för ett stadium åt gången.

Dvs i ett sent skede av turneringen ser jag hur lös han är sent i turneringen, inte hur lös han är tidigt eller i mellanskedet.

 

Ett och två tror jag inte går att göra. Det man kan göra är att kolla hur ofta han lägger sig mot steal, och hur ofta han själv försöker stjäla, men jag tror inte det går att filtrera det efter hur stora de effektiva stackarna är.

 

Ok, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visar vpip, pfr, antal händer och agg factor postflop.

Eventuellt borde jag visa att steal blinds och fold sb/bb to steal också.

Har inte funderat så mycket på det egentligen.

 

Consp, jag har inte spelat med överlapp på länge, men jag har för mig att det brukar bli en kortare fördröjning på halvsekunden ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...