gdaily Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Jag lägger den under cashgame, trots att det är en turneringshand - frågeställningarna är lika intressant i cashgame som i turre, och så försvinner den inte bland alla TNL-händer. Det är som ni ser djupa stackar: Det är en "billig forumtävling, och jag (M46IC) är bounty i den, och vi är bara två kvar, dvs det är lite prestige för motståndaren och eftersom jag är bounty så har jag spelat slaskigt hela turneringen. Hand 1,457,353,068, Started at 2007-01-05 15:31 (EST) Table 'Shreveport': 200-200 Pot Limit 5D (TournamentChips) Seat 1: k-poppen (15*662 in chips) (on the button) Seat 4: M46IC (8*338 in chips) *** Blind Bet Round *** : k-poppen : Post Blind (100) M46IC : Post Blind (200) Dealt to M46IC: Dealt to M46IC: Dealt to M46IC: Dealt to M46IC: Dealt to M46IC: *** First betting round *** : k-poppen : Bet (500) M46IC : Call (400) *** Byter tre kort *** Dealt to M46IC: Dealt to M46IC: Dealt to M46IC: *** Second betting round *** : Ja vad göra. Det jag sett av motståndaren efter bytet är att han spelar korrekt med dåliga tvåpar (dvs checkar). Min action? a) Bet pott b) Checkraise Om jag betar, vad ska fi göra med? c) AA44x d) 999xx e) 22233 Om jag checkraisar, vad ska fi göra med? f) AA44x g) 999xx h) 22233 Om jag betar och fi höjer och jag går all-in, alternativt om jag checkraisar, vad ska fi göra med AA44x om: i) han möter mig och vet att jag multitablar en $500 PLO-match samtidigt j) han möter någon annan som han vet bryr sig om tävlingen (förstapris är $40 och andra $25) Vi tar en fråga till: k) Ska jag köpa ett kort eller tre kort? Citera
gdaily Postad 6 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2007 Å hej vilken action. Flyttar den till tävlingarna då. Borde döpa om det till NLT också kanske, för att ge den lite uppmärksamhet? Citera
Hjort Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Ok, vi vet alltså att du drog till ett halvpissigt par och att din motståndare köpte ett kort. Vet inte riktigt om du kan ha AK/AQ, men det känns kallt i potlimit. Det borde göra honom obenägen att beta de värsta tvåparen, men värdebeta bra tvåpar (och vika åtminstone en hyfsad del mot omslag), naturligtvis värdebetar han färg och bluffar lite bustade drag. Du och andra sidan checkhöjer väl typ AAxx, tokdåliga par, triss och kåk+. Jag känner mig väldans tveksam till att du ska beta ut någonsin. Situationen är lite som om man spelar NL på fullbord och synat en höjning från UTG ur bb. UTG har helt enkelt så mycket starkare HD i snitt att han i princip autobetar om man checkar. Citera
gdaily Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2007 UTG har helt enkelt så mycket starkare HD i snitt att han i princip autobetar om man checkar. Ja det är klart att han kommer beta om jag checkar, med allt utom skräptvåparet. Men jag är inte ute efter att vinna en liten pott, jag vill få honom/mig all-in. Och det räcker inte med check/bet/checkraise, jag har fortfarande inte fått in mynten i potten då. Endast sekvensen bet/raise/reraise får in allt... Dvs jag tror att checkraise är fel, fär han borde kunna vika många händer då. Med checkraisen gör jag om mitt fyrtal till en bluffångare, och det är inte riktigt det jag vill. Men jag kan ha jävligt fel i mitt resonemang. Citera
Hjort Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Mnjae, du behöver ju också stödja dina checkraisebluffar. Om jag bara går på enkla spel så har jag för mig att man ska checkraisa med väldigt starka och väldigt svaga händer. Tror också att du lite underskattar värdet av att få in ett pottbet väldigt ofta, betar du ut så viker han ju en massa händer. Kan vi förresten anta att du har 55-QQ + AK och att din motståndare har alla open-ended, alla färgdrag, alla stora hålpipor, alla tvåpar, alla trissar? I så fall misstänker jag att vi kan komma rätt långt med en ungefärlig lösning. Citera
Recommended Posts