Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag undrar lite om det här med skatt på pengar man tjänat genom pokerspel.

PartyPoker.com sägs vara skattefritt, men är det alltid det? Även om man sätter in t.ex. tot. 1M SEK under samma år i stora belopp varje gång?

Kommer inte någon skattesnubbe vilja kolla upp hur pengarna kom in? Det är ju ändå registrerat nånstans att pengarna kommer från partypoker?

Sen undrar jag om man kan "tvätta" pengar via Neteller? Om man för över pengarna från partypoker eller annan sajt till Neteller och sedan till ditt bankkonto, då antar jag att svenska skattemyndigheten inte kan se att det är pengar tjänade på poker? Eller är detta ett sämre alternativ då man kanske i regel måste skatta på pengar överförda via Neteller?

Sitter ni inne på kunskap så vore det trevligt om ni kunde dela med er! :]

Tack på förhand!

Postad

Det är omsättningen på pokersajter du skattar för, inte hur mycket du sätter in eller tar ut. Så sätter du in 1 miljon så måste du förklara varifrån denna miljon kommer ifrån. Att filtrera pengar via neteller och skattefria pokersajter ifrån icke skattefria sajter kommer klassas som försvårande av utredningen vilket i sig är ett brott.