jol74 Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Är tämligen nybörjare. Har spelat ca 7-8 månader och är den första att erkänna att jag har mycket att lära. Tänkte det kunde vara intressant att höra åsikter om både mitt och min motståndares spel. Jag har nämligen aldrig blivit så utskälld av någon, vad jag förmodar ung amerikan, förut i chatten. Jag hade antagligen inget i handen att göra men spelet var väldigt löst och att limpa från sb känns väldigt billigt då jag nyligen förlorat en ganska stor pott och är lite på tilt. Jag floppar öppet stegdrag och bestämmer mig för att spela handen hela vägen. Fi kan ha limpat med (nästan) vad som helst. Dock tycker jag hans spel känns sådär, eller? Jag tror att han bluffar. Dåligt läst antagligen, men med tanke på att jag redan sagt A måste jag säga B (kan ha varit tilten som talade). Såga mig gärna, men säg också något konstruktivt som inte innefattar att jag borde lägga av. Tack på förhand! Holdem Multi Normal Tournament No Limit Blinds $20/$40 Seat #1 is the dealer Seat 1 - VEGASDRIVER ($4975 in chips) Seat 2 - Jag ($1105 in chips) Seat 3 - MAZJR13 ($5975 in chips) Seat 4 - KDOGSOONER ($4515 in chips) Seat 5 - BRASHVIEW ($1975 in chips) Seat 6 - JUSTIN7172 ($3430 in chips) Seat 7 - BUSHAY16 ($3750 in chips) Seat 8 - SANGGUIM ($1680 in chips) Seat 9 - IAMZEN ($3975 in chips) Jag - Posts small blind $20 MAZJR13 - Posts big blind $40 *** POCKET CARDS *** Dealt to Jag [2c 3h] KDOGSOONER - Folds BRASHVIEW - Calls $40 JUSTIN7172 - Calls $40 BUSHAY16 - Calls $40 SANGGUIM - Folds IAMZEN - Folds VEGASDRIVER - Folds Jag - Calls $20 MAZJR13 - Checks *** FLOP *** [4s 8c 5c] Jag - Bets $120 MAZJR13 - Folds BRASHVIEW - Folds JUSTIN7172 - Raises $400 to $400 BUSHAY16 - Folds Jag - All-In(Raise) $945 to $1065 JUSTIN7172 - Calls $665 *** TURN *** [4s 8c 5c] [Ad] *** RIVER *** [4s 8c 5c Ad] [8h] *** SHOW DOWN *** Jag - Shows [2c 3h] (Straight, ace to five) JUSTIN7172 - Shows [Qd 8d] (Three of a kind, eights) Jag Collects $2330 from main pot Citera
Hjort Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Din hand är för dålig att syna preflopp; inte ens dina tvåparsträffar är något vidare. Om du inte tror att dina motståndare är väldigt foldbenägna så viker du pre. Är de det så kan det vara läge att höja stort för att sno potten. Men runt 99/100 är det som sagt vik. Problemet med att beta ut på floppen är att du har fyra motståndare bakom och sitter sämst. Det är helt enkelt inget bra läge att försöka stjäla potten, särskilt som det är så väldigt lätt att få ett drag man kan vilja spela. När du höjer ska du alltså få honom att vika för 600 i en 1600-pott, vilket inte är så lätt. Du har rätt attityd med att försöka stjäla potter, men askass timing. Det här är en typisk situation där man lugnt viker och tittar efter ett lite bättre läge. Angående Justin så gör han också fel på ungefär alla beslut utom sin sista syn. Citera
xzetho Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Pre flop: Om jag hade haft en stor stack hade jag synat som du gjorde. Men du är shortstack så jag tycker det är bättre att lägga sig och vänta på bättre läge. Justin har en stor stack och en suited connector (enligt min definition av suited connector) och jag tycker det är ok för han att ta syn och försöka vinna en stor pott. Post flop: På floppen är du först att agera och du bettar en halv pot för att försöka vinna potten antar jag. Problemet är att med 4 motståndare bakom dig är risken att någon har topp paret eller ett överpar mycket stor (förmodligen större en 50% vilket är de som behövs för att ditt spel ska gå jämt ut). Jag hade checkat och låtit turen gå runt och sen ta mitt beslut baserat på potoddsen Justin höjer sedan med 400 vilket är alldeles för mycket enligt mig med topp par och bara dam som kicker. Han får i regel bara syn av händer som slår honom. Han har dessutom en till spelare kvar bakom sig förutom dig så jag hade tagit en syn eller gjort en mindre höjning. Ditt beslut att gå All in efter höjningen tycket jag är fel. Han måste helt enkelt syna och dina odds för att träffa är dåliga. Om du lägger dig har du ändå mer än 20 bigblinds kvar och gott om tid att dubbla upp. Citera
Inter_Mike Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Ser inget fel i att limpa in på sb men skulle ha checkat på floppen och hoppats på gratis kort. 23 på handen träffar inte ofta men det ger oftast väldigt bra betalt när man träffar. Citera
Ving Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Det öppna stegdraget känns inte så hett. Om du prickar in en sexa på turn eller river så är det stor risk att FI har en sjua och bättre stege. Sedan är det inte omöjligt att någon limpade med 67 och redan har stege. När släng skiten och ta en ny hand. Citera
Recommended Posts