Gå till innehåll

2-7-3 - starthand 2xx78


Plinga

Recommended Posts

Finns det någon anledning att bryta en pat 87xx2 Heads Up i position mot en limper eller en av mörkarna, så länge man ej tror sig vara uppe mot ettkortsdrag på första eller en färdig hand?

 

Triple Draw 2-7 Lowball Limit ($3/$6)

 

*** DEALING HANDS ***

Dealt to Hero[8s 3s 4d 7h 2s]

 

2 folds, Hero raises, SB calls, BB folds

 

*** FIRST DRAW ***

 

SB discards 2 cards, Hero stands pat

 

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero raises, SB caps, Hero calls

 

*** SECOND DRAW ***

 

SB stands pat, Dealt to Hero[3s 4d 7h 2s] [9d]

SB bets, Hero calls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

87432 och 87652 har väl rätt olika dragvärde och även handvärde. That being said kan jag inte tänka mig att det skulle vara rätt att spräcka. Så stor skillnad gör normalt inte förbättringen HU. Visst, han kan ha fått in en sjua, men då har du ju ändå inte särskilt många kort som hjälper dig. Och har han inte en sjua så spräcker du ju nöten. I fall så tjänar du en rätt liten del av potten på att spräcka och i fall 2 så förlorar du en gigantisk del av potten på att spräcka. Du måste alltså vara rätt många gånger säkrare på en bättre hand än en sämre för att köp ska vara rätt.

 

Som handen utspelats sig hittils så skulle jag nog antingen raisesynat på tredje eller bara synat ned utan att bryta.

 

Ytterligare en detalj är ju att han gjort ett tvåkortsköp. Vilket oftast borde innebära någon form av 72-kombo och då är det ju inte någon 8-träff som slår dig, utan bara 75, 764 och 765. Visserligen är ju 234 också en möjlighet, men det är ju även 832 och gud vet vad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intuitivt har jag valt att "pat:a" 2xx78 istället för att dra till 2xx7 (x är här ett kort till ett hjul) när potten är HU jag har postion och fi drar 2 eller fler och Fi ofta drar "rough", utan att vara speciellt säkert på att det är rätt. Jag har haft mindre lyckade resultat med det, dock med väldigt liten sample size.

 

För att kunna utvärdera handen bättre så kan det hjälp att veta på ett ungefär hur Fi spelar. Troligen har FI som sämst börjat med 258. 237 (och ev. 234 folk gillar 237 bättre av ngn anledning) 3-bettar troligen. Alla 238 eller bättre spelar nog Fi här. Fi hade; SB mucked [8h 4h 6s 3c 2c]

 

Efter första draget 3 bettar jag här för information. Tror inte Fi cappar speciellt ofta här med en 87 eller sämre. Tror dock han check/raisar med en del 9or och alla 8or eller bättre. Bra eller anus men jag gissar på att 87432 står här ~en gång på tio. Tror inte heller jag kan få honom att bryta (speciellt ofta) genom att raise på senare gator utan FI kommer i stort sett alltid att ta handen till showdown.

 

 

Och har han inte en sjua så spräcker du ju nöten.
Nu gick det nu lite snabbt. 85 spräcker jag aldrig.

 

Vilket oftast borde innebära någon form av 72-kombo och då är det ju inte någon 8-träff som slår dig, utan bara 75, 764 och 765. Visserligen är ju 234 också en möjlighet, men det är ju även 832 och gud vet vad.
234 är, om jag fattat det rätt, i stort sett likvärdig 237. Enligt SS2, om jag kommer ihåg rätt, är 237 en liten favorit HU mot 234 medan 234 har något högre equity än 237 mot alla andra händer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...