Gå till innehåll

Hur pass rädd ska man bli för färgen?


ades_va

Recommended Posts

T ex när ni ser 3 suited cards hos någon spelare i 7CS eller om turn ger 3 suited på brädan i THe eller O. Brukar ni checka ut den rundan ifall ni är HU och har pottbettat rundan innan? Anta att ni inte har allt för djupa fickor, kanske 40bb var bara.

Som sagt, vad gör ni när färgchansen dyker upp?

Fortsätter med pottbet? Halvt pottbet? Check-fold? Check-call?

Spelaren ni möter är tight aggressive och ni håller i topset eller top 2par.

 

Om fler "omständigheter" önskas är det bara att be om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder mig möjligtvis beroende på situation av en weak lead och bettar lite för att se om jag blir reraisad stort eller om jag bara blir synad. Har man tur i dessa lägen kan man även få någon med en låg färg eller liknande att bara syna, eller t.o.m. folda istället för att höja för att de tror att man mjölkar sina nötter (var inte meningen att det skulle låta så dirty ;) ). Har man top set så vill man ju om det är alls möjligt se rivern också för man har ju en hel del outs för båten.

Har man nyckelkortet för nötfärgen lyckas man ibland få ut lägre färger med att valuebetta som en bluff. Kan hända att jag använder ordet valuebet fel i detta avseende, men då får det vara så.

 

Det är dock mycket möjligt att jag har helt och hållet fel, men det är ungefär vad jag skulle göra. Kan även hända att jag tänkte lite väl mycket ur ett omahaperspektiv, och jag suger på omaha :P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det där med att betta svagt för att kolla om de raisar dig.

Möter du en bra spelare så är han nästan garanterad att raisa dig pga att du visar svaghet. Om han då raisar så att du inte får outs till att dra mot kåken så har du gett bort ett bet gratis. Däremot innebär en check att han kan sno potten genom att betta bort kåk-odds.

Samtidigt så kan ett 70% till potbet innebära att du slängt bort en jävla massa pengar på den näst bästa handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...