Gå till innehåll

De nya borden...


sorkenkk

Recommended Posts

Hoppas ni är medvetna om att de nya borden är för stora? Det blir överlapp om man kör fyra bord med 1600x1200 som upplösning och jag tror de flesta andra sajter har som standard att det ska räcka till. Alltså att ha 400x300 som storlek på borden. Everest var inte speciellt multitable-vänligt innan ni uppdaterade till dessa bord och nu kommer det bli väldigt jobbigt för en annan att försöka köra fler än fyra bord, vilket jag föredrar att göra på eran sida.

 

Jag läste i en annan tråd att ni skaffat nya, större, bord för att kunna göra det möjligt att få in Omaha på klienten. Det måste väl ändå kunna fixas någon bättre lösning än denna? Tyckte borden var snygga förrut.

 

Kan man på något sätt fortsätta använda de gamla borden så man slipper denna avskyvärda uppdatering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas ni är medvetna om att de nya borden är för stora? Det blir överlapp om man kör fyra bord med 1600x1200 som upplösning och jag tror de flesta andra sajter har som standard att det ska räcka till. Alltså att ha 400x300 som storlek på borden. Everest var inte speciellt multitable-vänligt innan ni uppdaterade till dessa bord och nu kommer det bli väldigt jobbigt för en annan att försöka köra fler än fyra bord, vilket jag föredrar att göra på eran sida.

 

Jag läste i en annan tråd att ni skaffat nya, större, bord för att kunna göra det möjligt att få in Omaha på klienten. Det måste väl ändå kunna fixas någon bättre lösning än denna? Tyckte borden var snygga förrut.

 

Kan man på något sätt fortsätta använda de gamla borden så man slipper denna avskyvärda uppdatering?

 

Dem har ju 640x480, 800x600, 1024x768 och 1280x960. Förstår inte vad problemet är? :S

 

1600*1200=1920000

800*600*4=1920000

Mao, de har perfekt upplösning på borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, det är skönt att man kan ändra storlekarna och utseendet, men fortfarande så är det fel storlekar på borden. Jag vill ha en storlek där fyra blord blir perfekt med 1600x1200 och där nio bord med små storlekar också blir perfekt med 1600x1200. Då kommer jag sluta klaga :P. Hatar överlapp. Vill ha så bra översikt som möjligt. Tänker inte Everest fixa detta så kan dom åtminstone komma med en promo där man får en 20" TFT skärm med 1600x1200 upplösning för 5000 Summit Points eller något. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med de nya borden var dels att förbereda för lanseringen av Omaha, men även att förbättra valmöjligheterna. Det här är bara första steget av flera där vi successivt kommer att utöka möjligheterna till personliga inställningar. Bl a kommer inom kort möjligheten att ställa in bordsstorleken helt manuellt, och även ett alternativ som innebär att man helt kan välja bort all miljögrafik och bara se absolut nödvändig info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med de nya borden var dels att förbereda för lanseringen av Omaha, men även att förbättra valmöjligheterna. Det här är bara första steget av flera där vi successivt kommer att utöka möjligheterna till personliga inställningar. Bl a kommer inom kort möjligheten att ställa in bordsstorleken helt manuellt, och även ett alternativ som innebär att man helt kan välja bort all miljögrafik och bara se absolut nödvändig info.

 

nice :D Nått ungefärligt datum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det alltså möjligt att "klicka tag" i ett "bordshörn" och ändra storleken. Välj först den grundinställning som passar dig bäst och finjustera sedan. Alltså samma princip som används för att ändra storleken på andra meddelandefönster på skärmen.

wow. borde många ta efter. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...