Gå till innehåll

Haschintolerant?


illerrre

Recommended Posts

Alkohol skadar kroppen mer än vad cannabis gör. Det blev bevisat nyligen att vanligt tobak är mer skadlig än cannabis ;)

 

 

Har du en källa på detta? Skulle vara trevlig läsning. Nåt att slänga upp framför flickvännen efterom hon påstår att man e dum i huvudet eftersom man testade lite på yngre dagar. Vill visa henne att det e alkoholen som gjort mig dum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alkohol skadar kroppen mer än vad cannabis gör. Det blev bevisat nyligen att vanligt tobak är mer skadlig än cannabis ;)

 

Ha ha eller hur

 

Den där hemliga studien som även jag hörde talas redan på 80 -talet så jag vet inte hur långe den myten florerat.

 

Cannabis innehåller stora mängder cancerogena (mycket mer än i vanlig tobak) ämnen och just samband med luftvägscancer finns dokumenterat. Grejen med hasch är ju att de flesta röker inte ett jäng kg per år som rökare gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en källa på detta? Skulle vara trevlig läsning. Nåt att slänga upp framför flickvännen efterom hon påstår att man e dum i huvudet eftersom man testade lite på yngre dagar. Vill visa henne att det e alkoholen som gjort mig dum

 

Finns hur mycket som helst. Nyligen gjorde metro ett reportage om det och de kom fram till samma sak.

 

Sen är det svårt att säga eftersom alkohol och tobak är lagligt i de flesta länder medans cannabis inte är det och på så sätt sticker alkoholens och tobakens negativa sidor ut mer.

 

Det är bara o googla på det så hittar du massa nyttigt.

 

Här är lite:

 

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,865400,00.html

 

Så här farliga är drogerna

Här följer den brittiska regeringsutredningens ranking över de 20 farligaste drogerna. Listan är enligt The Independent den första i sitt slag och baseras på vetenskapliga fakta kring drogernas skadlighet på både individen och samhället. Den beställdes av regeringen - men ingnoreras nu av ministrar på grund av det kontroversiella innehållet.

1: Heroin

2: Kokain

3: Barbiturater (starkt beroendeframkallande sömnmedel)

4: Illegalt metadon

5: Alkohol

6: Ketamin (används legalt i sjukvården som narkosmedel)

7. Bensodiazepiner (används även legalt som lugnande medel)

8: Amfetamin

9: Tobak

10: Buprenorfin (används även legalt vid drogavvänjning)

11: Cannabis

12: Flyktiga lösningsmedel

13: 4-MTA (ecstasyliknande)

14: LSD

15: Metylfenidat (amfetaminliknande)

16: Anabola stereoider

17: GHB

18: Ecstasy

19: Alkylnitriter (poppers)

20: Kat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha eller hur

 

Den där hemliga studien som även jag hörde talas redan på 80 -talet så jag vet inte hur långe den myten florerat.

 

Cannabis innehåller stora mängder cancerogena (mycket mer än i vanlig tobak) ämnen och just samband med luftvägscancer finns dokumenterat. Grejen med hasch är ju att de flesta röker inte ett jäng kg per år som rökare gör.

 

5. Cannabis är mycket farligare än tobak

 

Rökt cannabis innehåller ungefär samma mängd cancerogena ämnen som samma mängd tobak. Dock skall tilläggas, att en frekvent tobaksrökare konsumerar betydligt mer tobak än vad en marijuana/hasch-rökare konsumerar cannabis. Tobaken innehåller nikotin, och nikotin är den mest beroendeframkallande drogen vi känner till, medan cannabis är mindre beroendeframkallande än koffein. Förbud mot cannabis gör dessutom rökandet farligare än det behöver vara, eftersom vattenpipor och andra tillbehör som filtrerar de cancerogena ämnena ur röken ofta är förbjudna att sälja. Snarare förefaller det vara så, att cannabis faktiskt kan anses vara mindre farligt än tobak.

 

http://www.swecan.org/modules.php?name=News&file=print&sid=143

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skall du göra med den? Det där håller de ju på och tvistar om med Donald Tashkin i spetsen.

 

Huruvida hasch är giftigt är ganska ointressant när de psykiska konsekvenserna av cannabis är de mest allvarliga.

 

Tänkte läsa lite, ganska tråkigt o grinda så här sent :D

 

Kan nämna för övrigt att jag inte rökt på ca. 6 månader, när jag kikar genom tråden så kan man tro att jag röker varje dag :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först trodde jag att originalposten var av oro för kompisen. Kan inte vara kul med pip och grejor.

Men nu efter diskussionens gång verkar det mer och mer som att båda är unga, har köpt "hasch" som egentligen var lakrits och kompisen är placebo-hög.

För egentligen brukar det ju inte synas så himla mycket på folk att de är stenade. Eller så är det så att de jag känner som röker på är pårökta jämt så jag inte ser någon skillnad.

I alla fall tycker jag att det är dumt att säga att någon automatiskt är korkad för att den provar att röka på. Det är snarare så att folk blir korkade av att röka på ofta under lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

ronflmao

 

Använder du svecan som källa på allvar?

 

Kamma dig och skaffa dig en utbildning vet ja. ;)

 

Här har du lite sammfattad info från motsatta sidan. Det brukar landa i mitten då med lite mera tyngd från sos sida.

 

http://www.sos.se/sos/publ/referat/sr9716.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ronflmao

 

Använder du svecan som källa på allvar?

 

Kamma dig och skaffa dig en utbildning vet ja. ;)

 

Här har du lite sammfattad info från motsatta sidan. Det brukar landa i mitten då med lite mera tyngd från sos sida.

 

http://www.sos.se/sos/publ/referat/sr9716.htm

 

ee jupp, jag använder swecan som källa, vet du någon annan sida på svenska så tipsa gärna. Sen att det är massa fjortisar som skriver massa skit i forumet har inget med deras artiklar att göra :S

 

Sen ang. din länk, intressant läsning, men jag har aldrig sagt att cannabis är ofarlig, och håller med om allt som står där.

 

Kan för övrigt säga att jag är emot legaliseringen av cannabis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ee jupp, jag använder swecan som källa, vet du någon annan sida på svenska så tipsa gärna. Sen att det är massa fjortisar som skriver massa skit i forumet har inget med deras artiklar att göra :S

 

Sen ang. din länk, intressant läsning, men jag har aldrig sagt att cannabis är ofarlig, och håller med om allt som står där.

 

Kan för övrigt säga att jag är emot legaliseringen av cannabis ;)

 

Jag är ganska liberal själv. Jag är tvetydig till legalisering. Droger kan ju vara ganska kul men har även en del risker.

 

Några öl tycker jag dock är mindre riskabelt än att puffa lite. Folk blir sällan nojjiga på alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska liberal själv. Jag är tvetydig till legalisering. Droger kan ju vara ganska kul men har även en del risker.

 

Några öl tycker jag dock är mindre riskabelt än att puffa lite. Folk blir sällan nojjiga på alkohol.

 

...och folk blir väldigt sällan våldsbenägna på cannabis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha eller hur

 

Den där hemliga studien som även jag hörde talas redan på 80 -talet så jag vet inte hur långe den myten florerat.

 

Cannabis innehåller stora mängder cancerogena (mycket mer än i vanlig tobak) ämnen och just samband med luftvägscancer finns dokumenterat. Grejen med hasch är ju att de flesta röker inte ett jäng kg per år som rökare gör.

 

Det är so not true... Men det är samma gamla skit som alltid får höra... sigh...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först trodde jag att originalposten var av oro för kompisen. Kan inte vara kul med pip och grejor.

Men nu efter diskussionens gång verkar det mer och mer som att båda är unga, har köpt "hasch" som egentligen var lakrits och kompisen är placebo-hög.

För egentligen brukar det ju inte synas så himla mycket på folk att de är stenade. Eller så är det så att de jag känner som röker på är pårökta jämt så jag inte ser någon skillnad.

I alla fall tycker jag att det är dumt att säga att någon automatiskt är korkad för att den provar att röka på. Det är snarare så att folk blir korkade av att röka på ofta under lång tid.

 

Märker du inte när nån är stenad så är nog frågan vad för skit dina kompisar röker. Kvaliteten på hasch i malmö är väl absolut inte den bästa, långt ifrån, går väl o få tag på ice svart afgahn men det e ändå rare. Detta e standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Word som fan. Men nästan alla jag känner vill slåss på fyllan - och många gör det med. Det är sunt som fan va folket?

 

I så fall märkliga människor du umgås med, ingen av de jag känner vill slåss på fyllan. Det går inte att säga hur en person kommer att reagera på vare sig cannabis eller alkohol, det är för individberoende. Det är även beroendep "dagsformen" för denna person, hur sinnesstämningen är just denna dag.

 

Att dina kompisar vill slåss på fyllan har knappast mkt med alkoholen i sig att göra. Däremot släpper ju spärrarna när man dricker och de gör saker som de inte vågar göra när de är nyktra.

 

Själv är jag för legalisering men kan tänka mig försäljning a la systembolaget även för cannabis. Ungdomar bör inte röka och självklart mår ingen bra av att röka en femma varje dag, men detta är självklara saker i sammanhanget, detta är ju argument som fungerar på många saker i samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är liberal..testa flera gånger..drog som inte ger mig nått..alkohol är man uppvuxen med och känns mycket mer givande..men jag är för legalisering av alla droger..men det krävs en jäkla disciplin för att kunna hantera säg exempelvis cannabis..har kompisar som rökt varje dag i år..och jag ser på dem att det är inte bra alltså..studier o jobb blir lidande för många av dem..extrem slöhet infaller sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är liberal..testa flera gånger..drog som inte ger mig nått..alkohol är man uppvuxen med och känns mycket mer givande..men jag är för legalisering av alla droger..men det krävs en jäkla disciplin för att kunna hantera säg exempelvis cannabis..har kompisar som rökt varje dag i år..och jag ser på dem att det är inte bra alltså..studier o jobb blir lidande för många av dem..extrem slöhet infaller sig

 

Har du ens läst vad du har skrivit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märker du inte när nån är stenad så är nog frågan vad för skit dina kompisar röker. Kvaliteten på hasch i malmö är väl absolut inte den bästa, långt ifrån, går väl o få tag på ice svart afgahn men det e ändå rare. Detta e standard.

 

Om det är standrard du har rökt så tror jag att din kompis överdriver lite. Bor du i Malmö så är det bara att dra över till Chris, finns något tåg man kan ta, du är där på ca. 30 min. Där kommer garanterat dina öron att pipa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och folk blir väldigt sällan våldsbenägna på cannabis.

 

Vet inte vad för folk du umgås med som blir våldsamma på några öl? doehh

 

Jag menade också några öl, inte 10.

 

Mina bekanta blir sällan våldsamma även när de druckigt 10+ öl.

 

Det är ju inte alkoholen som är problemet utan att personen är dum i huvet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad för folk du umgås med som blir våldsamma på några öl? doehh

 

Jag menade också några öl, inte 10.

 

Mina bekanta blir sällan våldsamma även när de druckigt 10+ öl.

 

Det är ju inte alkoholen som är problemet utan att personen är dum i huvet.

 

Guns don't kill people, people do! But the guns help...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns hur mycket som helst. Nyligen gjorde metro ett reportage om det och de kom fram till samma sak.

 

Sen är det svårt att säga eftersom alkohol och tobak är lagligt i de flesta länder medans cannabis inte är det och på så sätt sticker alkoholens och tobakens negativa sidor ut mer.

 

Det är bara o googla på det så hittar du massa nyttigt.

 

Här är lite:

 

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,865400,00.html

 

Så här farliga är drogerna

Här följer den brittiska regeringsutredningens ranking över de 20 farligaste drogerna. Listan är enligt The Independent den första i sitt slag och baseras på vetenskapliga fakta kring drogernas skadlighet på både individen och samhället. Den beställdes av regeringen - men ingnoreras nu av ministrar på grund av det kontroversiella innehållet.

1: Heroin

2: Kokain

3: Barbiturater (starkt beroendeframkallande sömnmedel)

4: Illegalt metadon

5: Alkohol

6: Ketamin (används legalt i sjukvården som narkosmedel)

7. Bensodiazepiner (används även legalt som lugnande medel)

8: Amfetamin

9: Tobak

10: Buprenorfin (används även legalt vid drogavvänjning)

11: Cannabis

12: Flyktiga lösningsmedel

13: 4-MTA (ecstasyliknande)

14: LSD

15: Metylfenidat (amfetaminliknande)

16: Anabola stereoider

17: GHB

18: Ecstasy

19: Alkylnitriter (poppers)

20: Kat

 

 

Intressant läsning. Skulle aldrig kunna tro att ectasy låg såpass långt ner. Gäller listan vid frekvent användning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9: Tobak

[]

17: GHB

 

Den tar inte med "omedelbar effekt" på något plan i denna studie?

 

Jag menar om jag är ung och dum och börjar klunka GHB så kan jag vakna upp i graven dagen efter medan om jag är ung och dum och röker 7-8 paket under en kväll så kommer jag ju iaf överleva dagen efter.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...