Gå till innehåll

Frirullarna: Förslag på förändring


TotalFarsa

Recommended Posts

Till FTP-representanten!

 

Du lär väl missa att läsa mitt inlägg i frirullesnack-tråden så jag testar att fånga din uppmärksamhet på det här sättet :)

 

För att göra frirullarna ointressanta för amerikanarna och annat löst pack som inte är true pf:are, vad tror du om följande upplägg:

 

1. Inga cashprizes i rullarna.

 

2. Månatlig ranking, samma upplägg som i december.

 

3. Priser i form av goodies plus lite vassare prylar till top 3-5.

 

4. Priserna betalas ut manuellt efter avslutad månad då man samtidigt kollar så personen har adress i norden. Om inte, flyttas alla spelare upp ett pinnhål på prisstegen.

 

På det här sättet lär vi få bort alla snyltande amerikanare som förstör mycket av den stämning vid borden som jag antar är syftet med dessa forumspecifika frirullar.

 

FTP, vad tror ni?

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter bra men...

 

...om man ska ha de som du föreslår måste man spela ganska många för att ha en chans att vinna nåt. Dela upp det så att veckovinnarna får nåt o sen den som vinner hela månaden får nåt finare.

Ett bra förslag. Poängen är såklart att få bort cashen och lägga värdet någon annanstans för att göra rullarna värdelösa för icke-pfare (läs amerikanare).

 

Det känns som ett väldigt enkelt grepp som borde vara simpelt, men effektivt, att genomföra, no?

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig, frirullarna är till för oss som är medlemmar på PF och bor i norden, det är väldigt störigt att behöva tävla mot personer som inte är delaktiga här i huvud taget och bara får lösenordet skickat till sig eller försöker översätta rebusen.

 

Det är till och med folk som frågar en när man spelar på de olika borden efter lösenordet för dagens frirulle.

 

Kan amn inte göra så att poker.se har ett konto på FTP där prispengarna förvaras och sedan överförs till vinnarns konton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle man inte kunna göra så att det inte står någon prissumma i klienten alltså det står 0$ och så presenteras prissumman och prisutdelningen här på forumet enbart. Därigenom borde ju intresset från utomstående försvinna?
Ska det vara cashpriser med i bilden så måste dessa betalas ut manuellt, inget snack om saken, annars kommer vi att ha amerikanare i frirullarna.

 

Orsaken till att jag föreslog att köra med varor eller goodies som priser, och eliminera cashpriserna, var för att jag misstänker att det skulle underlätta för FTP att genomföra förändringen. De vill nog ha så lite strul/jobb/arbete som möjligt med dessa frirullar.

 

Om inte annat så är det extremt trist att man har sett FTP's representant inloggad i den här gruppen vid ett flertal tillfällen men han/hon bemödar sig verkligen inte att svara/läsa denna tråd.

 

Tråkigt.

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tror inte det spelar så stor roll att det står 0$. Kollade in lite på railbirds chat(där det finns många pf.are plus ett antal amerikaner.) På något konstigt vis är det en jäkla massa railbirdare med på våra turneringar:twisted: undrar vad det beror på?:roll: men det är klart....om det inte betalas ut på tiltkontot så....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...