Max Cady Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Här kommer tre händer från gårdagens Klonk invitational som jag är lite osäker på angående vad som är optimalt spel. Hand 1: Precis i början när det tyvärr var uppdelat på två bord. Seat 2: INW85 (1500 in chips) Seat 4: CaratPoker (1490 in chips) Seat 5: liksom (840 in chips) Seat 7: Mr Cady (2440 in chips) Seat 8: Skanke (1230 in chips) Skanke: posts small blind 10 INW85: posts big blind 20 Dealt to Mr Cady [As Jc] CaratPoker: raises 40 to 60 liksom: folds Mr Cady: calls 60 Ingen superhand direkt men jag tänker att jag har position postflop. Har dock inga vidare odds för att syna... Skanke: folds INW85: folds *** FLOP *** [8s 4c 6d] CaratPoker: bets 135 Vanlig CB... Mr Cady: calls 135 Antar att Carat sitter på två överkort här. Potten är på 285 och det kostar 135 att syna. Tänker att Carat bara vill köpa potten här. *** TURN *** [8s 4c 6d] [7d] CaratPoker: bets 380 Mr Cady: ? Hand2: Nu är vi nere på ett bord som det var tänkt att vara från början! Seat 1: INW85 (1300 in chips) Seat 2: Skanke (1625 in chips) Seat 3: Mr Cady (2215 in chips) Seat 4: AnfieldRoad (1950 in chips) Seat 5: CaratPoker (2525 in chips) Seat 7: Klonk_a_donk (1060 in chips) Seat 8: ampixo (1465 in chips) Seat 9: ji-_-ge (1360 in chips) Klonk_a_donk: posts small blind 15 ampixo: posts big blind 30 Dealt to Mr Cady [Td Ts] ji-_-ge: folds INW85: folds Skanke: folds Mr Cady: raises 60 to 90 Standardraise som vunnit blindsen en del AnfieldRoad: folds CaratPoker: calls 90 Klonk_a_donk: folds ampixo: folds *** FLOP *** [4s Js 4d] Mr Cady: bets 120 Vanlig CB CaratPoker: raises 240 to 360 Tar den här raisen enbart som ett standardmotmedel mot min CB Mr Cady: calls 240 *** TURN *** [4s Js 4d] [Qh] Mr Cady: checks CaratPoker: bets 390 Mr Cady: ? Borde jag pangat på när Q kommer på turn? Hand 3: Rasat lite i chips men täcker FI i denna handen. Seat 1: INW85 (1004 in chips) Seat 2: Skanke (2156 in chips) Seat 3: Mr Cady (1520 in chips) Seat 4: AnfieldRoad (2205 in chips) Seat 5: CaratPoker (2905 in chips) Seat 7: Klonk_a_donk (870 in chips) Seat 8: ampixo (1240 in chips) Seat 9: ji-_-ge (1600 in chips) Mr Cady: posts small blind 25 AnfieldRoad: posts big blind 50 Dealt to Mr Cady [Jd Ad] CaratPoker: folds Klonk_a_donk: folds ampixo: folds ji-_-ge: folds INW85: raises 100 to 150 Skanke: folds Mr Cady: calls 125 Hmmm..INW85 har varit tight hittills och jag sitter ur poistion med en inte alltför bra hand... AnfieldRoad: folds *** FLOP *** [6c 9c Ac] Mr Cady: checks Träffar och vill låta FI beta här. Ligger visserligen flush på bordet... INW85: bets 200 Mr Cady: raises 300 to 500 INW85: raises 354 to 854 and is all-in Kaaaanske hoppades på att vinna potten här men får en all in emot mig med färgad bräda. Fi har innan stoppat in mer än en tredjedel av sin stack här. Mr Cady: ? Alla dessa händer är förmodligen standardsituationer för de andra vid bordet men jag är osäker? Så, hur skulle ni ha spelat? Citera
eurythmech Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Hand ett viker jag på floppen. Hoppas du turna topparet, eller väntar du dig att han ska gå över i check/fold mode tillräckligt ofta för att det ska vara lönsamt att syna på flop? Preflop gillar jag syn, din hand är hyfsad, och du har position och ni sitter halvdjupt. Hand två kan du inte stoppa in så mycket marker på floppen för att sedan ge upp. Antingen viker du, eller så ställer du in för att du tror att du leder. Alternativt så synar du för att du tror att du leder och vill trappa honom. Men att syna ~20% av stacken utan att nån plan på floppen gillar jag inte. Hand tre är absolut ingen hand jag gillar att syna med ur position när vi sitter så grunt. Push eller fold. På floppen ska degen in. Punkt. Citera
ulaf Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Hand ett kanske du ska raisa floppen om du vill hitta på nåt skumt, annars är det väl bara att vika på floppen. Citera
Max Cady Postad 4 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2007 Bra tankar eury! Ang hand 1 så var det ju det där med att jag väntade mig att bli ganska mycket körd med, något som kanske gjorde mig lite onödigt synvillig. Att övergå till check/fold-läge är hyffsat vanligt på den nivå jag vanligtvis spelar så jag hade nog hoppats på det. Hand 2 två känner jag efteråt att jag skulle varit mycket mer aggressiv! Borde kanske CRAI på floppen. Det var den där dumma Cyntax som skrämde mig ännu en gång! Hand 3 borde jag CRAI på floppen, thats it! Håller med om att synen preflop kanske var onödig iofs... Tack eury! EDIT: ulaf, håller med om att det var konstigt att jag bara synade Carats CB på floppen när jag just såg det som en CB? Vad tänkte jag med?! Citera
Hox Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Som jag ser det... Givet att jag spelat som du innan så foldar jag 1 och 2, samt gråtsynar 3. Potten är ju typ 1700 och du behöver lassa in 380 till. Borde vara +EV att syna. Med tanke på hur brädan ser ut i hand 1 så tycker jag inte att det är helt fel att prova en bluff där om man är sugen. Däremot så foldar jag floppen 9 fall av 10, och om jag inte gör det så trycker jag tillbaka. Hand 2: Som du spelade den brukar jag också spela den, och det känns inte optimalt. Jag foldar turn där. Några förslag på hur den egentligen ska spelas? Checka floppen? Potta tillbaka igen på floppen? Spela som Cady tänkt, dvs checka ned handen om inget överkort kommer? Hand 3: Med tanke på din read är pf-synen väldigt fiskig. När du väl tagit den, hade mitt spel varit CRAI. Citera
matte med slice Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Hand 1: Tycker synen pre är helt ok, blindsen är små och du har en bra stack vilket gör att du kan spela lösare. Skulle dock foldat floppen. Hand 2: Gillar inte synen på flopp, antingen fold eller push. På turn skulle jag foldat. Både J och Q ligger i en trolig syn HD för CaratPoker Hand 3: Skulle inte tagit synen pre här, särksilt med tanke på att du säger att fi är tight + att du sitter ur pos. Vad vill du träffa på floppen för att fortsätta mot en sådan fi med AJ? //Matte Citera
Max Cady Postad 4 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2007 Ja hand tre känns ju som att jag måste syna så klart! Vad menar du med bluff i hand 1? Vad hade du gjort? Är rädd att det kommer mer pinsamheter när Cyntax är klar med filmen... Citera
Hox Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Vad menar du med bluff i hand 1? Vad hade du gjort? En bluff i hand 1 blir att ställa allin på turn. Frågan är om stackdjupet inte är för grunt för att göra det spelet. Tänkte mer att Cyntax inte är en sådan callingstation som man ser på de vanliga 15+1 turbosarna, där får syn av top pair lite då och då på en sådan bluff... Kan tänka mig att jag bluffar 1/5 här eller nåt kanske. Blir vi nedsynade har vi iaf bra med marker kvar. Är det ingen annan som tycker att det är ett helt ok bluffläge? Vad hade ni synat en allin i Cyntax läge med? Citera
Cyntax Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Då avslöjar jag svaret på dom två första: Hand 1: Precis i början när det tyvärr var uppdelat på två bord. Seat 2: INW85 (1500 in chips) Seat 4: CaratPoker (1490 in chips) Seat 5: liksom (840 in chips) Seat 7: Mr Cady (2440 in chips) Seat 8: Skanke (1230 in chips) Skanke: posts small blind 10 INW85: posts big blind 20 Dealt to Mr Cady Dealt to CaratPoker CaratPoker: raises 40 to 60 liksom: folds Mr Cady: calls 60 Ingen superhand direkt men jag tänker att jag har position postflop. Har dock inga vidare odds för att syna... Skanke: folds INW85: folds *** FLOP *** CaratPoker: bets 135 Vanlig CB... Mr Cady: calls 135 Antar att Carat sitter på två överkort här. Potten är på 285 och det kostar 135 att syna. Tänker att Carat bara vill köpa potten här. *** TURN *** CaratPoker: bets 380 Mr Cady: ? Hand2: Nu är vi nere på ett bord som det var tänkt att vara från början! Seat 1: INW85 (1300 in chips) Seat 2: Skanke (1625 in chips) Seat 3: Mr Cady (2215 in chips) Seat 4: AnfieldRoad (1950 in chips) Seat 5: CaratPoker (2525 in chips) Seat 7: Klonk_a_donk (1060 in chips) Seat 8: ampixo (1465 in chips) Seat 9: ji-_-ge (1360 in chips) Klonk_a_donk: posts small blind 15 ampixo: posts big blind 30 Dealt to Mr Cady Dealt to CaratPoker ji-_-ge: folds INW85: folds Skanke: folds Mr Cady: raises 60 to 90 Standardraise som vunnit blindsen en del AnfieldRoad: folds CaratPoker: calls 90 Klonk_a_donk: folds ampixo: folds *** FLOP *** Mr Cady: bets 120 Vanlig CB CaratPoker: raises 240 to 360 Tar den här raisen enbart som ett standardmotmedel mot min CB Mr Cady: calls 240 *** TURN *** Mr Cady: checks CaratPoker: bets 390 Mr Cady: ? ----- Ja hand tre känns ju som att jag måste syna så klart! Vad menar du med bluff i hand 1? Vad hade du gjort? Är rädd att det kommer mer pinsamheter när Cyntax är klar med filmen... Du gjorde ju rätt som gav upp dom två!jag hade inte släppt någon av dom mot dig Citera
Max Cady Postad 4 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2007 Jag visste väl att jag är asbra! Skämt å sido så är mina tankar mer runt att jag skulle spelat annorlunda INNAN mina frågetecken i HH'na ovan. Hade inga större problem att lägga händerna. Lös raise och lös syn förresten? Citera
Gäst Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Är re-raise AI preflop i hand 3 helt fel? Citera
Gäst Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Cyntax sa vi skulle posta HH's från SnG Klonk invitational i den här tråden så jag tänkte bidra med ett exempel. MP1 = Klonk_a_donk CO = ji-_-ge Jag har fått skräp mest hela tiden och när jag väl spelat en hand har jag oftast spelat rätt dåligt. Klonk_a_donks spel minns jag inte särskilt mycket av men jag tror min hand står sig okey mot hans HD. ji-_-ge vet jag är jävligt tight och det har han oxå visat. Är rätt säker på att jag ligger en bit efter hans HD och därmed bör dett vara en rättså klar fold. Men hur hade vi spelat mot en randomåsna i den här handen? Vilket jag förutsätter att ingen av dessa fiender är :razz: Poker Stars SnG Klonk invitational No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 8 players Converter Stack sizes: UTG: t2055 UTG+1: t2955 MP1: t1420 MP2: t1090 CO: t1800 Hero: t954 SB: t1606 BB: t1620 Pre-flop: (8 players) Hero is Button with Q:heart: A:diamond: 2 folds, MP1 raises to t300, MP2 folds, CO raises all-in t1800, Hero ??? Citera
matte med slice Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Är re-raise AI preflop i hand 3 helt fel? Ja det tycker jag. Varför skall du raisa all-in i detta skeded av turren. BB är bara 50 och vi har 1500 i stacken. Det är en regular turre så vi har långt kvar. Om fi har varit tight och vi är i tidigt skede så kanske han raisar med 99+, AK, AKs, AQs (det kanske är lite för tight vad vet jag men han lär ju syna med dessa händer ivarjefall) men det ligger inte mer än 225 i potten och riskera 2/3 av sin stack redan kan inte vara rätt. //Matte Citera
Gäst Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Ja det tycker jag. Varför skall du raisa all-in i detta skeded av turren. BB är bara 50 och vi har 1500 i stacken. Det är en regular turre så vi har långt kvar. Om fi har varit tight och vi är i tidigt skede så kanske han raisar med 99+, AK, AKs, AQs (det kanske är lite för tight vad vet jag men han lär ju syna med dessa händer ivarjefall) men det ligger inte mer än 225 i potten och riskera 2/3 av sin stack redan kan inte vara rätt. //Matte Då antar jag att du tycker fold är bästa alternativet? Citera
MacDaddy Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Varför kan man inte ta en syn i hand3? Med så låga blinds kan man faktiskt spela fit or fold poker. AJ duger i BB mot en knapp raise. Citera
matte med slice Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Då antar jag att du tycker fold är bästa alternativet? Jo. Varför kan man inte ta en syn i hand3? Med så låga blinds kan man faktiskt spela fit or fold poker. AJ duger i BB mot en knapp raise. Du sitter i SB och om du synar ger du ju chansen till BB att pusha, han täcker er båda dessutom, så push eller fold borde vara de två alternativen. //Matte Citera
Cyntax Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Cyntax sa vi skulle posta HH's från SnG Klonk invitational i den här tråden så jag tänkte bidra med ett exempel. MP1 = Klonk_a_donk CO = ji-_-ge Jag har fått skräp mest hela tiden och när jag väl spelat en hand har jag oftast spelat rätt dåligt. Klonk_a_donks spel minns jag inte särskilt mycket av men jag tror min hand står sig okey mot hans HD. ji-_-ge vet jag är jävligt tight och det har han oxå visat. Är rätt säker på att jag ligger en bit efter hans HD och därmed bör dett vara en rättså klar fold. Men hur hade vi spelat mot en randomåsna i den här handen? Vilket jag förutsätter att ingen av dessa fiender är :razz: Poker Stars SnG Klonk invitational No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 8 players Converter Stack sizes: UTG: t2055 UTG+1: t2955 MP1: t1420 MP2: t1090 CO: t1800 Hero: t954 SB: t1606 BB: t1620 Pre-flop: (8 players) Hero is Button with Q:heart: A:diamond: 2 folds, MP1 raises to t300, MP2 folds, CO raises all-in t1800, Hero ??? Jag hade synat. CO försöker stjäla blindsen, i bästa fall med ett mellanpar. CO vet att bordet är sjukt tajt. Du har en coinflip och med blindsen i potten har du en 50/50. (?) Lite gambling är nog poker iaf.KÅÅÅL! Citera
Gäst Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Jag hade synat. CO försöker stjäla blindsen, i bästa fall med ett mellanpar. CO vet att bordet är sjukt tajt. Du har en coinflip och med blindsen i potten har du en 50/50. (?) Lite gambling är nog poker iaf.KÅÅÅL! Nu fattar jag ingenting Cyntax... CO (Dapine) är vad jag vet jävligt tight på de här nivåerna (vilket såklart är korrekt) och särskilt mot en raise från relativt tidig position. Rimlig HD för CO IMHO är: 99+, AQ+ (nästan så AQ och 99 faller bort oxå). Inte för att verka dryg men jag tycker ditt resonemang är jättekonstigt. Citera
Cyntax Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Nu fattar jag ingenting Cyntax... CO (Dapine) är vad jag vet jävligt tight på de här nivåerna (vilket såklart är korrekt) och särskilt mot en raise från relativt tidig position. Rimlig HD för CO IMHO är: 99+, AQ+ (nästan så AQ och 99 faller bort oxå). Inte för att verka dryg men jag tycker ditt resonemang är jättekonstigt. Oh shit, jag missade att det var en re-raise och att MP1 redan hade lagt in en raise. Då är det ju fold som gäller. Men jag fattar inte varför du postar händer som du tycks vara säker på vad som är korrekt. (fold) Vad ville du egentligen med posten då? Citera
vetgirig Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Pre-flop: (8 players) Hero is Button with Q:heart: A:diamond: 2 folds, MP1 raises to t300, MP2 folds, CO raises all-in t1800, Hero ??? Fold - AQo kan aldrig vara rätt mot en re-raise på ett tight bord. Det enda du kan tänka dig att spela är höga par. Alltid AA/KK och möjligtvis QQ/JJ om du tror du kan isolera dig mot reraisaren och denne är shortstack(dvs hoppas denne har lägre par eller AK) . Alla andra händer är vanligtvis rätt att folda. Citera
vetgirig Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 När det gäller Cadys händer. 1 enkelt fold på floppen med bara 2 överkort samt att man även riskerar att vara dominerad så kan man inte kasta bort pengarna på floppen. 2. enkelt fold på re-raise - fi måste ha något för att betta ut. 3. Betta ut på floppen och se vad Fi gör - får du en raise emot dig folda. Det hade blivit billigare om nu FI hade bättre kicker. Citera
Gäst Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Men jag fattar inte varför du postar händer som du tycks vara säker på vad som är korrekt. (fold) Vad ville du egentligen med posten då? Jag menar precis det jag skrev i inlägget. Med tanke på att jag vet att CO är jävligt tight så blir beslutet enkelt. Vanligtvis när jag spelar så har jag i princip aldrig några reads på folk eftersom jag multitablar och inte använder någon tracker. Då var ju frågan "hur spelar vi den här handen mot en okänd random Fi utan reads?" Förmodligen lutar det väl åt fold men det är långt ifrån lika självklart som nu. Kanske till och med är en syn ibland, vad vet jag. Det är i alla fall det jag vill diskutera. Syftet med att vi spelade en SnG ihop var ju att diskutera händer och situationer som ofta uppstår och denna situation är ju inte jätteovanlig direkt. CO's (Dapine) spel är förmodligen det jag har bäst koll på eftersom han är den jag diskuterat mest poker med av alla på pf.nu och därför ville jag diskutera hur vi spelar handen rent generellt. För övrigt tycker jag det är rätt meningslöst överhuvudtaget att diskutera några händer från den SnG vi spelade ihop om vi bara ska utgå från det specifika fallet eftersom de flesta känner varandras spel utan och innan. Citera
Max Cady Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2007 Seat 1: INW85 (954 in chips) Seat 2: Skanke (1556 in chips) Seat 3: Hero (1520 in chips) Seat 4: AnfieldRoad (2055 in chips) Seat 5: CaratPoker (2955 in chips) Seat 7: Klonk_a_donk (1120 in chips) Seat 8: ampixo (1090 in chips) Seat 9: ji-_-ge (2250 in chips) Hero SB AnfieldRoad BB Om en stund dax för högre blinds Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 8 players Converter Pre-flop: (8 players) Hero is SB with 7c 7d UTG raises to t400, 5 folds, Hero? Vad ska jag göra? Folda för att senare hoppas på att kunna ställa först in när läge ges, re-raise all in och i bästa fall ta en coinflip för att dubbla upp och bli ny chipleader? Eller kanske syna och sen ställa oavsett flop? Vad är optimalt? Citera
matte med slice Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Seat 1: INW85 (954 in chips) Seat 2: Skanke (1556 in chips) Seat 3: Hero (1520 in chips) Seat 4: AnfieldRoad (2055 in chips) Seat 5: CaratPoker (2955 in chips) Seat 7: Klonk_a_donk (1120 in chips) Seat 8: ampixo (1090 in chips) Seat 9: ji-_-ge (2250 in chips) Om en stund dax för högre blinds Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 8 players Converter Pre-flop: (8 players) Hero is SB with 7♣ 7♦ UTG raises to t400, 5 folds, Hero? Vad ska jag göra? Folda för att senare hoppas på att kunna ställa först in när läge ges, re-raise all in och i bästa fall ta en coinflip för att dubbla upp och bli ny chipleader? Vad är optimalt? Fold! Fortfarande ingen kris då du har 15BB och det är regular turre. Ni är dessutom 8 spelare kvar och en 4xbb raise från UTG lär väl tyda på något som QQ+, AK, AKs. Jag förstår inte vem som är BB och vem som är UTG av HH:n så frågan är om det finns FE, troligen lär du få syn och då är det inte ensengång en coinflip du tittar på. //Matte Citera
Max Cady Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2007 Ooops! Fixat, Hero SB, Anfield BB... Citera
Recommended Posts