Gå till innehåll

Staris - SnG nu med video


staris

Recommended Posts

Tackar och bugar för kommentarerna, Enhetsmatris!

 

Jag är lite svag i sådana händer, när det ligger 3 av samma färg på bordet. Kanske också en skada från shorthanded där många spelare kör any2 suited till rivern.

 

Nu när du säger det så är det sant, i fullring är det nog mycket få som spelar KQs jagande till rivern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 133
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

måste ju promota en fl-dagbok :)

 

88-handen:

 

preflop är jag inte främmande för varken raise, call eller fold... du får börja posta stats

 

på flop får du också använda the power of reads/stats för att avgöra... ju tightare/passivare desto mindre benägen blir man ju att raisa

 

efter det så måste ju fler bets gå in givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste ju promota en fl-dagbok :)

 

88-handen:

 

preflop är jag inte främmande för varken raise, call eller fold... du får börja posta stats

 

på flop får du också använda the power of reads/stats för att avgöra... ju tightare/passivare desto mindre benägen blir man ju att raisa

 

efter det så måste ju fler bets gå in givetvis.

 

 

Tackar för kommentaren.

 

Nu i efterhand ser jag också hur jag skulle spelat. Inte minst på grund av era kommentarer.

 

Nu ska jag sätta på att göra listan att bli bättre på att se vad motståndaren hittar på, och inte bara se till mina egna kort och vad jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fel att betta ut på turn i det här läget?

 

Game #3030520703: Hold'em FL ($1/$2) - 2007/01/08 - 17:46:34 (ET)

Table "Minuet" Seat 1 is the button.

Seat 1: oloppa ($75.14 in chips)

Seat 2: bry89 ($39 in chips)

Seat 3: teikan ($30.75 in chips)

Seat 4: LeoLev1 ($68.75 in chips)

Seat 5: staris ($29.75 in chips)

Seat 6: PierreW ($32.50 in chips)

Seat 7: story ($48.25 in chips)

Seat 8: wildbrain ($32.25 in chips)

Seat 9: HappyDonk ($98.50 in chips)

Seat 10: petey697 ($28.75 in chips)

bry89: posts small blind $0.50

teikan: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to staris [9d Ah]

LeoLev1: folds

staris: calls $1

PierreW: folds

story: calls $1

wildbrain: folds

HappyDonk: folds

petey697: folds

oloppa: folds

bry89: folds

teikan: checks

----- FLOP ----- [Js 7c Tc]

teikan: checks

staris: bets $1

story: raises $2

teikan: folds

staris: calls $1

----- TURN ----- [Js 7c Tc][Ac]

staris: bets $2

 

Det här är en solklar instamuck preflop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som spelar regelbundet räkar ut för erioder av down-swings. Det händer säkert på alla nivåer och för de flesta spelare.

 

Man tycker att hur man än spelar så förlorar man. Pengarna rasslar ut från rullen och man börjar tro på teorin att man måste ha en stor rulle för att klara variansen.

 

Men variansen måste slå någorlunda jämt. Jag menar, att gå minus flera dagar i rad när man spelar tusen händer om dagen.... Samma sak gäller med turen. När man har tur så har man riktig tur. Alla händer sitter som de ska. pott efter pott kammas hem och korten är med en....

 

Helt klart att varians har stor betydelse. Men, tror jag, överdriven betydelse.

 

Jag har en teori om att down-swings till större del beror på psykologiska faktorer än matematiska.

 

En vinnande spelare sätter sig och spelar. Han spelar på många bord, vinner på något, förlorar på något. Vinner några potter och förlorar ett antal insatser. Men på det hela taget tjänar han pengar. Dåliga händer kastas och bra händer spelas.

Efterhand som antalet händer ökar "lär" sig spelaren att spela ännu bättre. Han märker att spelarna på ett bord är veka och börjar spela lite fler händer mot dem. Detta ökar hans vinster.... på det bordet.

Men om han samtidigt spelar samma händer vid andra bord förlorar han pengar i det långa loppet.

 

När man gång efter gång vid ett visst bord ser att motståndarna spelar skräb börjar man själv spela något sämre händer än normalt. Och mot "skräpspelande", passiva calling-stations är detta naturligtvis en anpassning som man kan göra, och som man tjänar på.

 

Men det svåra är sedan att snabbt återgå till sitt "vanliga" spel.

 

Häri tror jag att den andra del i down-swinen ligger, förutom det som är ren matematik.

 

Efterhand som man förlorar pott efter pott tightar man till spelet och återgår till sitt normala spel. Down-swingen är slut och korten är med en igen.

 

Om det stämmer för er vet jag inte, men för min del ser jag klart att det är så. Se kommentaren på handen ovan.

 

Klart att A9o instamuckas generellt sett i flixedlimit fullring.

 

Och även om jag råkade vinna just den handen, så läckte jag pengar genom att spela den.

 

Och detta, mina vänner, är det vi lever för. Att se till att andra läcker så mycket pengar som möjligt samtidigt som vi själv läcker så lite som möjligt.

 

Jag funderade lite på hur mycket läckaget kan göra....

 

Säg att jag spelar SH och ca 25% synade floppar inklusive syn från mörkarna är en hyffad nivå att ligga på, på lång sikt.

 

Jag spelar 1/2. Om jag ökar min synfrekvens till 35% spelar jag 100 händer mer per 1000 spelade händer. Det är 100 dollar mer bara i nyfikenhetspengar.

Och det är bara början. En del av dessa händer som jag inte borde spela alls fortsätter jag med och förlorar sannolikt pengar på även efter floppen.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Jag hade fortsatt beta turn och om jag hade checkat så hade jag c/r turn.

 

Hand 2: Det är inte bra att c/r river, eller vilken gata menar du? Har han K som hade han nog trebetat och det känns väldigt jobbigt att vika AA där, jag hade nog inte kalrat det iallafall. Jag tycker bet-syn äger c/r i detta läget. Fi kan ju ofta checka tillbaka med en halvtaskig hand som han hade synat en bet med.

 

Hand 3: Fold pre. Vad ser du i den handen egentligen?

 

Hand 4:

 

88-handen:

 

preflop är jag inte främmande för varken raise, call eller fold... du får börja posta stats

 

Jag har egentligen alldrig spelat FL FR men utan read så borde väl fold vara det bästa? Är raise verkligen vettigt i detta läget? Vad höjer UTG med? 88-AA, ATs-AKs, AQo-AKo eller nåt liknande? Om det är så så känns ju raise med 88 lite kallt men jag kanske har en för tight HD för UTG-raise? Hur resonerar du i dessa lägen när du spelar?

 

Du ska ju stoppa in mer bets när du väl träffar stegen. Jag velar lite mellan att raisa turn eller syna turn och raisa river. Jag själv kör nog 60% raise turn och 40% raise river. Iofs siffror tagna ur luften :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game #3023647093: Hold'em FL ($1/$2) - 2007/01/08 - 06:41:27 (ET)

Table "Oboe" Seat 2 is the button.

Seat 1: mbj83 ($32.58 in chips)

Seat 2: o(^-^)o ($32.50 in chips)

Seat 3: staris ($62.50 in chips)

Seat 4: GymmyBear ($76 in chips)

Seat 5: si10 ($42 in chips)

Seat 6: DealMeIn2 ($26.75 in chips)

staris: posts small blind $0.50

GymmyBear: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to staris [Ks Kc]

si10: folds

DealMeIn2: folds

mbj83: folds

o(^-^)o: folds

staris: raises $1.50

GymmyBear: calls $1

----- FLOP ----- [5s Th 3s]

staris: bets $1

GymmyBear: calls $1

----- TURN ----- [5s Th 3s][3h]

staris: bets $2

GymmyBear: raises $4 <----- Bör man vika sig här?

 

 

 

 

Game #3023646713: Hold'em FL ($1/$2) - 2007/01/08 - 06:38:11 (ET)

Table "Oboe" Seat 3 is the button.

Seat 1: mbj83 ($34.08 in chips)

Seat 2: o(^-^)o ($33.50 in chips)

Seat 3: staris ($43 in chips)

Seat 4: GymmyBear ($82 in chips)

Seat 5: si10 ($48.50 in chips)

Seat 6: DealMeIn2 ($32.75 in chips)

GymmyBear: posts small blind $0.50

si10: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to staris [As 5s]

DealMeIn2: calls $1

o(^-^)o: folds

staris: calls $1

GymmyBear: folds

si10: checks

----- FLOP ----- [2c 6d Th]

si10: checks

DealMeIn2: checks

staris: bets $1

si10: calls $1

DealMeIn2: folds

----- TURN ----- [2c 6d Th][5c]

si10: bets $2

staris: calls $2

----- RIVER ----- [2c 6d Th 5c][Qs]

si10: bets $2

staris: calls $2

 

 

Hur borde jag spela handen ovan??? om alls?

 

 

Hand 1: En enkel trebet. Det finns alldeles för många händer du slår här för att ens komma på tanken att vika. Färgdrag, stegdrag, T, 5 plus att han kan bluffa.

 

Hand 2: Jag hade börjat med att raisa pre. Nu när du inte gör det så hade jag checkat flop och synat ner när jag träffat femman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket alla som tar sig tid att kommentera. Tids nog ska jag nog kunna lära mig spela Holdém på riktigt.

 

Jag avgav tidigare i dagboken ett löfte om att inte skotta. Det löftet gick åt hell-skotta. FAN.

Det går ju aldrig att bygga en vettig rulle genom att skotta. Dessutom är spelet på 2/4 såinihelvete mycket lösare än 1/2. På 2/4 ägnar man sig åt häftiga manövrar som att 3-betta utan att ha någonting med ess, och kung på bordet.

 

Det tar nog ett tag till innan jag kan förstå spelet på de högre nivåerna...

 

Eller så är det så att folket på högre nivå inte är bättre, bara rikare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelade den här handen fick jag telefon....

 

Aggression är allt!!!

 

Game #3045188663: Hold'em FL ($1/$2) - 2007/01/10 - 07:49:18 (DST)

Table "Neptune" Seat 4 is the button.

Seat 1: Scotty499 ($55.25 in chips)

Seat 2: Bijago ($26 in chips)

Seat 3: blondie63 ($47.25 in chips)

Seat 4: Sutek ($59.50 in chips)

Seat 5: peluche81 ($39 in chips)

Seat 6: staris ($30.25 in chips)

Seat 7: Hellstar ($9.50 in chips)

Seat 8: MickyP667 ($45.25 in chips)

Seat 9: andy261 ($31 in chips)

Seat 10: hifiman ($43.50 in chips)

peluche81: posts small blind $0.50

staris: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to staris [Ks Qc] <----eftersom jag tjafsar i telefon ser jag detta som [Kc Qc]

Hellstar: folds

MickyP667: folds

andy261: folds

hifiman: folds

Scotty499: raises $2

Bijago: folds

blondie63: folds

Sutek: raises $3

peluche81: folds

staris: calls $2

Scotty499: calls $1

----- FLOP ----- [Jc Ac 3c] <----KLONK. Trevligt när man träffar färgen på floppen

staris: checks

Scotty499: bets $1

Sutek: raises $2

staris: calls $2

Scotty499: calls $1

----- TURN ----- [Jc Ac 3c][7h]

staris: checks

Scotty499: checks

Sutek: bets $2

staris: calls $2 <--- ha ha, jag har nötterna så låt dem betta :twisted:

Scotty499: calls $2

----- RIVER ----- [Jc Ac 3c 7h][5h]

staris: checks

Scotty499: bets $2

Sutek: calls $2

staris: raises $4 <----- Värdebet eftersom jag har nötterna... tror jag

Scotty499: folds

Sutek: folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte alls så bra just nu som jag hade hoppats på.

 

Lite ner varje dag.

 

Jag tror att det är aggressivitet som saknas.

 

Händer jag har svårt att spela efter floppen är AKs,AQs och KQs om jag inte träffar på floppen och bara har backdoor färgdrag. Mot en lös aggressiv spelare har jag problem och lägger mig när jag kanske borde höja.

En lös aggressiv spelare kan ha vad som helst och sitta och bluffa eller helt enkelt ha träffat något.

 

Men visst måste en höjning på floppen vara rätt med stora kort om man inte träffar på floppen och den kommer knekt hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett exempel på en hand som jag vetefan hur man ska spela.

 

PF höjaren har tidigare höjt pf och lagt sig mot re-raise. Men för den skull kan jag väl inte bara checka här? Han är också ganska passiv. Att han synar talar om att han har en bra hand. Utan kung eller ess hade han inte synat mig.

 

Är det rätt att re-raisa pf?

Är det rätt att satsa flop ?

Turn bara måste han satsa på i det här läget?

 

Game #4131600974: Hold'em FL ($1/$2) - 2007/01/11 - 05:51:11 (DST)

Table "Korinthos" Seat 3 is the button.

Seat 1: jabber ($104.12 in chips)

Seat 2: max1090 ($51.25 in chips)

Seat 3: ##456 ($19.75 in chips)

Seat 4: butchtony ($35 in chips)

Seat 5: staris ($19.75 in chips)

Seat 6: Twopeaks ($47.50 in chips)

butchtony: posts small blind $0.50

staris: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to staris [Ad Qd]

Twopeaks: folds

jabber: folds

max1090: folds

##456: folds

butchtony: raises $1.50

staris: raises $2

butchtony: calls $1

----- FLOP ----- [3d Jh 9h]

butchtony: checks

staris: bets $1

butchtony: calls $1

----- TURN ----- [3d Jh 9h][4d]

butchtony: checks

staris: bets $2

butchtony: calls $2

----- RIVER ----- [3d Jh 9h 4d][As]

butchtony: checks

staris: bets $2

butchtony: calls $2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade precis en kort session med dig på Crypto, jag som var SysRq. Tyckte du spelade bra, om än lite väl överaggressivt vid något tillfälle. :-)

 

Hoppas det gick bra efter att jag lämnade! Vi lär väl ses fler gånger, ska lira bonus på Crypto lite nu när det går åt helvete med NL.

 

 

Vad gäller handen ovan så tycker jag att du spelar bra hela vägen, kanske att jag hade tagit frikortet på turn när vi får färgdraget också. Beror lite på motståndaren, om han ofta peelar floppen och viker på turn så tycker jag att det är rätt att betta hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade precis en kort session med dig på Crypto, jag som var SysRq. Tyckte du spelade bra, om än lite väl överaggressivt vid något tillfälle. :-)

 

Hoppas det gick bra efter att jag lämnade! Vi lär väl ses fler gånger, ska lira bonus på Crypto lite nu när det går åt helvete med NL.

 

 

Vad gäller handen ovan så tycker jag att du spelar bra hela vägen, kanske att jag hade tagit frikortet på turn när vi får färgdraget också. Beror lite på motståndaren, om han ofta peelar floppen och viker på turn så tycker jag att det är rätt att betta hela vägen.

 

Aha! Så det var du. Noterade att jag skulle ha respekt för dig :D Kul att spela med dig.

 

Spelet går inte alls bra. Har kommit in i en svacka när jag känner att spelet inte fungerar riktigt. Jag har arbetat med att bli mer aggressiv. Det har klart betalat sig när det gäller PP i tior och knektar. Men totalt kan jag nog inte hantera ett så aggro spel.

 

Måste hitta en bra balans mellan aggressivitet och passivitet. Kan man inte vinna på sina kort kan man vinna på aggressivitet. Speciellt i Shorthanded. Aggressiviteten gör också att man förlorar mindre i senare satsningsrundor när man ligger efter trots riktigt bra kort.

 

Planen för dagen är att spela lite Fullring, lungt och fint. Och tighta till spelet lite. Ska försöka ta tid att läsa lite Sklansky. Hans böcker brukar ha en bra inverkan på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ATT jag inte såg den komma

 

Texas Hold'em $1-$2 (Real Money), #1,487,948,210

Table Yokohama, 12 Jan 2007 3:32 PM ET

 

 

 

Seat 4: punkku ($92.40 in chips)

Seat 6: ritti1 ($532.30 in chips)

Seat 7: Heedback ($17.15 in chips)

Seat 8: staris x ($64.20 in chips)

Seat 9: Rasta20x ($96 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Rasta20x posts blind ($0.50), punkku posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

ritti1 folds, Heedback folds, staris x bets $2, Rasta20x folds, punkku calls $1.

 

FLOP [board cards AH,9D,6H ]

punkku bets $1, staris x bets $2, punkku calls $1.

 

TURN [board cards AH,9D,6H,2H ]

punkku checks, staris x bets $2, punkku calls $2.

 

RIVER [board cards AH,9D,6H,2H,8S ]

punkku bets $2, staris x calls $2.

 

SHOWDOWN

punkku shows [ 5C,7C ]

staris x mucks cards [ AC,3C ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em $1-$2 (Real Money), #1,488,078,150

Table Bridgeport, 12 Jan 2007 4:00 PM ET

 

 

 

Seat 1: Essellte ($60.50 in chips)

Seat 3: jspangenberg ($47.80 in chips)

Seat 4: punkku ($48.65 in chips)

Seat 8: staris x ($44.70 in chips)

Seat 10: M H M ($79.40 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

jspangenberg posts blind ($0.50), punkku posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

staris x bets $2, M H M folds, Essellte folds, jspangenberg calls $1.50, punkku calls $1.

 

FLOP [board cards KS,10S,AD ]

jspangenberg checks, punkku checks, staris x checks.

 

TURN [board cards KS,10S,AD,QS ]

jspangenberg checks, punkku checks, staris x bets $2, jspangenberg bets $4, punkku folds, staris x bets $4, jspangenberg calls $2.

 

RIVER [board cards KS,10S,AD,QS,JS ]

jspangenberg checks, staris x bets $2, jspangenberg calls $2.

 

SHOWDOWN

staris x shows [ KD,AS ]

jspangenberg mucks cards [ JC,10H ]

staris x wins $21.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart måste du beta den flopen 100% av gångerna. Verkligen inte rätt bräda att ge gratiskort på.

 

Betar du flop och får två syn är inte turn speciellt rolig. Du plockar dock upp massor av outs. Det är väl dock inte tillräckligt många för att kunna beta för värde. Iofs, du kan ju självklart ha bäst hand ändå. Hade nog funderat på att ta gratiskortet på turn om jag får det dock.

 

Blank river är det ju bara att syna och alla förbättringar bombar du såklart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste veckan har varit lite knaprig.

 

Det blev inte så mycket poker som jag hade planerat. Jobbet kom i vägen helt enkelt, så det blev lite smålir, och en del slaskspel samtidigt som jag jobbade. Hoppas på mycket mer poker den här veckan.

 

Resultatet föregående vecka var också magert. -$32

 

Mer lir och mer resultat är planen för veckan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ucsh. Det har blivit för mycket jobb och för lite poker nu. Kanske tur iofs eftersom jag inte hittar plusset ordentligt.

 

Jag ska försöka gå igenom lite av mitt spel och fundera på hur det ska bli bättre. Samtidigt går jag ner i nivå till 0,5/1 och kör några tusen händer där för att hitta plusset och ladda upp inför nästa månads bonushoreri.

 

Om jag nu orkar med vad jag föresatt mig, att gå igenom spelade händer för att hitta fel och brister kan det hända att jag postar en hel del mystiska HH. Hoppas då på kommentarer och stöd även om vissa delar av spelet är helt åt helvete. Jag säker som Alfons Åberg; jag är så liten, att jag förstår inte :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, någon genomgång av mitt spel har jag inte hunnit med.

 

Däremot har jag lyckat komma på 5:e plats i Ongames 500 dollar added turre. Det gav 150 dollar. Ett fint tillskott!. Igår kom jag på 13:e plats i en turre på Excapsa. Det var bara pengarna tillbaka tyvärr. Spelet känndes riktigt bra tills jag var ITM. Då blev jag slarvig. Måste sluta med slarvet. Det kostar massor av pengar.

 

Tänkte köra några turrar under helgen.

 

Nu har jag varit ute och sprungit en 5-6 kilometer, så nu känns livet bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ute och turnerar!

 

Har turnerat några på Ongame, men någon klonk ser jag inte till. Hittade en fin turre på CD poker som jag kunde köpa in i med några gamla avlagda poäng. Grejt!

 

'Ligger just nu på 207:e plats, med 377 spelare kvar. Dags att hitta lite händer att pusha :D Finalbordet, here i come!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, blev inget finalbord på CD poker. Ett dumt drag, så var man ute. Föll på kickern när jag fick för mig att storstacken bluffade (något jag för övrigt får för mig ofta, och nästan lika ofta har fel om)

 

Är dock kvar i Ongames 5+0,5 turre. 1224 startande. Ligger nu under första pausen på 23:e plats efter några tursamma händer. Nu är det "lugn och fin" som gäller. Inga dumma drag. Kanske skulle ta en Whiskey.... mmm fan vad gott det skulle vara.... En liten Bowmore......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...