Gå till innehåll

PLO - Draaaag


jackbalsam

Recommended Posts

Finns väl inte så mycket att säga. Ingen direrekt read på fi.

 

PokerStars Game #7750713158: Omaha Pot Limit ($1/$2) - 2007/01/03 - 19:07:28 (ET)

Table 'Nemesis V' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: Hero ($394.30 in chips)

Seat 2: bcscott ($164.25 in chips)

Seat 4: cardshark202 ($332.05 in chips)

Seat 6: VINHO69 ($85.50 in chips)

bcscott: posts small blind $1

cardshark202: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:8d::7d::6c::4s:]

VINHO69: folds

Hero : calls $2

bcscott: folds

4Kings_Hit joins the table at seat #3

cardshark202: raises $5 to $7

Hero : calls $5

 

*** FLOP *** [:5c::Td::9h:]

 

cardshark202: bets $14

Hero : calls $14

 

*** TURN *** [:5c::Td::9h:] [:3s:]

 

cardshark202: bets $32

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det intressanta är att i princip finns det bara en enda hand Hero leder över: 6782.

 

Om fi spelat the holy grail of PLO så ligger fi bra till inför rivern...

http://twodimes.net/h/?z=2289483

pokenum -o 2s 2c 2d 2h - 4s 6c 7d 8d -- 5c td 9h 3s

Omaha Hi: 40 enumerated boards containing 3s 5c Td 9h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

2s 2c 2d 2h 24 60.00 16 40.00 0 0.00 0.600

4s 6c 8d 7d 16 40.00 24 60.00 0 0.00 0.400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det intressanta är att i princip finns det bara en enda hand Hero leder över: 6782.

Är inte det ganska irrelevant? Hero vet att han har en hyfsad equity mot i stort sett ALLA händer, så det väl egentligen hur mycket FE han har som avgör om det är syn eller fold.

 

Och, ja, jag suger på Omaha. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sen finns det en hel del händer som han e praktiskt taget död emot. Jag tycker det känns onödigt att eskalera potten utan read och utana tt veta att man har en bra ledning här.

 

Tänk om Fi har typ AA78, TT78, 89TJ, 6789 etc.

Även om hans bet under pott tyder på en halvstark hand som börjar bli rädd när den fick floppsyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pot control.

Förstår fortfarande inte. När jag spelat poker brukar det hända att folk viker när man höjer. Att hålla potten liten är ju mer relevant när man har en hand som dels är lite skör inför river och som dels vill se showdown men inte betala dyrt. Det här är ju inte direkt en hand som har intresse av att se showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad du menar är att man skall ställa med händer som inte kan stå vid en showdown pga FE? Det förklarar varför du i alla PLO-HHs jag sett på forumet gett rådet att ställa in...

 

Nåja, jag är uppenbarligen i minoritet, så jag har säkert fel i min åsikt att syna. Jag får tänka på saken. Cheers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att den här tråden vaknat till liv! :)

 

Kan uppdatera lite. Beslöt mig för att höja men inte pott. Jag höjde bara till $100 jämnt.

 

Tänkte att jag skulle ha ungefär samma FE eftersom vi skulle ha mindre än ett pottbet kvar på river. Tänkte att jag kanske kunde slinka om han synade och river blankade. Insåg sen att jag omöjligt hade motstått att bluffa om han checkar till mig på rivern.

 

Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad du menar är att man skall ställa med händer som inte kan stå vid en showdown pga FE? Det förklarar varför du i alla PLO-HHs jag sett på forumet gett rådet att ställa in...

 

Nåja, jag är uppenbarligen i minoritet, så jag har säkert fel i min åsikt att syna. Jag får tänka på saken. Cheers!

 

Tror man kan sammafatta Hjorts omahaspel med att om man har nötouts så är det bara bomba. Jag har förresten testat detta och kan intyga av egen erfrenhet att det är ett jättebra sätt att förlora pengar snabbt om man inte har korten med sig.

 

EDIT: Har för mig att du skrev detta i nån tråd Hjort, rätta min om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad du menar är att man skall ställa med händer som inte kan stå vid en showdown pga FE?

Nä, jag menar att pottkontroll inte är en orsak att syna. Att man sätter motståndaren på stål, tycker ens hand suger, etc kan vara en anledning att syna (eller vika), men pottkontroll not so much.

 

En anledning att inte höja är att en alert motståndare helt enkelt inte kommer tro på att man har en riktig hand. Det är ju inte direkt många spelare som slowar setet på floppen och turnkortet fyller ju inte direkt något särskilt alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att en spelare med handen 2222 leder mot oss är ju endast av så kallat akademiskt intresse eftersom en sådan hand aldrig kommer att syna. För att försöka summera mina åsikter om handen,,,summan av händerna fi kan lägga och gånger han synar men vi drar ut t r o r jag gör att det är rätt att dega in här. Detta är ju självklart read-baserat men magkänslan (magkänslan är ju inte helt oviktig) säger mig att jag skulle slå om på turn.,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...