Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här antar jag att call inte är ett alternativ. Men om någon tycker det får de gärna motivera det. Frågan är väl push eller fold.

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 januari 2007 21:13:52

Gers (Vanlig /Turnering )

Plats 3: Patrolman (645.00)

Plats 4: tompaz70 (770.00)

Plats 6: dannii (1105.00)

Plats 7: Waveland (3035.00)

Plats 8: havreboll (1750.00)

Plats 9: peterzzzon (1995.00)

Plats 10: Hero (700.00)

Patrolman lägg SM 100.00

** Giv **

Patrolman [N/A, N/A]

tompaz70 [N/A, N/A]

dannii [N/A, N/A]

Waveland [N/A, N/A]

havreboll [N/A, N/A]

peterzzzon [N/A, N/A]

Hero [Eh, Dh]

*** Bet Runda 1 ***

tompaz70 Syna 100.00

dannii Höj till 300.00

Waveland Lägg

havreboll Lägg

peterzzzon Syna 300.00

Hero?

Postad
Syna, då kan du lägga på floppen móm det inte kommer ess. kommer det dam kan du nog också lägga då någon garanterat har överpar.

Hmm, han ska nog syna floppen, ger floppen kåk eller fyrtal så fortsätta spela. Annars fold.

Postad
OK, är det där en s.k. ironi-smiley? De kan vara användbara då ironi är brutalt svår i skrift ibland.

Nja, vettefan, egentligen är väl :roll: bäst för ironi, men :mrgreen: är ju helt klart roligare! :D

Postad

Ni som säger att det är autopush för att han bara har 7BB, inser ni att hans push mer är att jämföra med en flervägs all-in-syn än ett ställ?

Nu är det säkert push ändå, eftersom sng-experterna säger det, men utan att räkna på det tror jag faktiskt det är ganska marginellt. Står AQ sig tillräckligt bra mot tre, och ev. fyra motspelare med den här betsekvensen?

Postad
Ni som säger att det är autopush för att han bara har 7BB, inser ni att hans push mer är att jämföra med en flervägs all-in-syn än ett ställ?

Nu är det säkert push ändå, eftersom sng-experterna säger det, men utan att räkna på det tror jag faktiskt det är ganska marginellt. Står AQ sig tillräckligt bra mot tre, och ev. fyra motspelare med den här betsekvensen?

Jag hade lite samma tanke men visst är det så att det är svårt för någon annan än peterzzzon att ta synen här? De andra kläms ju fast och riskerar som du säger att hamna i en flervägs all-in.

Postad

Lets face it - du har 700 kvar och hittar AQs. Med blinds på 50/100 är nog average över 2000. Även om det är 4 spelare så är nog inte handed tokdominerad mer än 50 procent av gångerna - den chansen måste du ta. Du har väldigt bra pottodds- förmodligen vinner du 30-50 procent av alla gånger - ställ in. Ställer du inte här lär du inte komma långt ändå så vad har du att förlora. Var nog helt enkelt inte din tur isf - nästa turnering finns runt hörnet..

Själv hade jag inte ställt med AJs, utan hellre då med 87s, så det är inte helt självklart.

Postad

Med lite tur kan någon ställa för att isolera efter oss, men i en troligen trevägspott tror jag nog att AQo står sig tillräckligt bra nonetheless. Det är så oerhört mycket mer värt att ha 2k här, än att ha 650 eller vad det blir, och behöva överleva någon all-in under det kommande varvet imho.

Postad
Med lite tur kan någon ställa för att isolera efter oss, men i en troligen trevägspott tror jag nog att AQo står sig tillräckligt bra nonetheless. Det är så oerhört mycket mer värt att ha 2k här, än att ha 650 eller vad det blir, och behöva överleva någon all-in under det kommande varvet imho.

Yep, jag är med på resonemanget och jag hade också ställt. (Det verkar för övrigt som Hero är på knappen och det bara är stormörk postad i handen, så en fold ger 700 kvar.) Jag reagerade bara på att några skriver "autopush" som om det vore fullständigt självklart och hänvisar till stackdjupet.

Postad

Det var precis min tanke, det var därför jag tyckte handen var intressant att få kommenterad.

Satt HU på två andra bord och hann inte analysera situationen. Jag foldade för jag antog att det skulle bli flervägsallin. Efteråt ångrade jag mig men vid eftertanke tänkte jag att det kanske inte var helt fel. Men det var det visst

Postad

En limpare från UTG med bara 770 kvar i stacken och sedan en som raisar och en syn efter det.

Om du pushar kommer förmodligen killen UTG att haka på, annat vore konstigt. Och då får de andra två rätt bra pottodds för att syna också. Så räkna med att hamna med 4st i potten. Svårt läge, men jag skulle förmodligen folda och välja ett bättre läge där jag är först in i potten.