Pokervinnaren Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Full Tilt Poker Game #1520238456: Table Pomeroy (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Holdem - 18:46:03 ET - 2007/01/02 Seat 1: macflush36 ($24.70) Seat 2: maxswell ($7.25), is sitting out Seat 3: pooojo33 ($26.40) Seat 4: Fi ($26) Seat 5: Hero ($28.50) Seat 6: bigmoney824 ($30.75) Hero posts the small blind of $0.10 bigmoney824 is sitting out macflush36 posts the big blind of $0.25 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero [Ah Kh] bigmoney824 stands up pooojo33 folds Fi calls $0.25 Hero raises to $1.25 macflush36 folds Fi calls $1 *** FLOP *** [2h 5h 8d] Hero bets $2.50 Fi calls $2.50 *** TURN *** [2h 5h 8d] [7s] Hero bets $5 - Ska jag check-syna här istället om jag får odds för det, istället för att betta? Fi calls $5 *** RIVER *** [2h 5h 8d 7s] [Ac] Hero checks Fi bets $5.25 Hero calls $5.25 - Rätt att check-calla här, känner mig tvungen till det när esset kommer, fel? Eller ska jag betta själv och folda vid omslag? Citera
fred93 Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Jag hade spelat handen likadant. I det potter där FI bara synat preflop och på floppen så brukar det ofta gå att ta hem potterna med ett bet på turn. På river känns checksyn helt rätt. Citera
brut Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Tror att du ska folda rivern trotts de bra pottoddsen. Hans 2 tidigare syner tyder på att han hade någon form av showdown värde och han skulle då sannolikt checkabakom om inte A kompletterade hans HD. Han har antagligen 2par eller stege. Set kan han också ha. Ett sämre A kan han knappast ha. Du slår i stort sett bara en bluff.Du kan smyga in en checkraise när du har en så bra hand och inte har något imot ett frikort. Citera
jackbalsam Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Fold river är ett katastrofalt spel. Citera
Sansrom Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Fold river är ett katastrofalt spel. QFT Citera
jackbalsam Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 QFT Vet inte vad det betyder så jag vet inte om jag ska känna mig stött eller hedrad. Citera
Sansrom Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Vet inte vad det betyder så jag vet inte om jag ska känna mig stött eller hedrad. Don't worry. Quote For Truth. Citera
jackbalsam Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Don't worry. Quote For Truth. Hedrad alltså. Så lärde man sig något på köpet också, perfekt. Citera
Sansrom Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Man slår bara en bluff. Ja, och? Många på den här nivån lär göra händer med showdown-värde till bluff. Lägg till de gånger han bluffar ett bustad färgdrag eller med vad fan som helst egentligen, så är det garanterat syn för $5 till. My God, det är NL25! Citera
brut Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Han kan när river A kommer upp ha som hålkort. 22,55,88, ibland 77, 99,TT. Knappast högre pp. Han kan ha 23s(oftast inte o).67s.78s. Någon gång 89s. Han kan ha A8, någon enstaka gång A2s eller A5s. Han kan ha ett hjärterdrag. Ett sämre A kan han inte ha då det är extremt ovanligt att han synar pott på flopp och turn med ett oträffat A. En rimlig uppskattning av hans HD när riverkortet läggs upp är set komb 3+3+3+1,5. 99/TT=12 komb. 23s=4 komb. 67s=3komb. 78s=2 komb. 89s=1 komb(foldar ofta turnen).A8=6komb. A2s/A5s ca 2 komb+några A2/A5o säg 4 st. Hjärter drag QJ,JT,T9,(87 slår oss),(76 finns redan)(34 slår oss)=3komb. - Komb som piskar oss=3+3+3+1,5+4+2+6+2+4=28,5 - Komb som ligger under=12+3+1+3=19. Med 99/TT kommer han så gott som alltid att checka bakom så där ryker låt oss säga 10 komb, dessutom höjer dessa ofta floppen. Säg att han bluffar ca 50% av övriga så blir det kvar ca 4,5 st. Nu har vi att jämföra 28,5 med 4,5. Vi kan reducera något i set komb då han ofta höjer på floppen eller turnen. Säg att vi kan dra av 5 st det blir kvar 23,5. Så i det här läget är det en ganska marginell fold. Sedan om vi ska analysera betstorleken på river så är den vanligare som värdebet än som bluff om man inte har indikation på att fi bluffar såhär och det märks ibland tydligt. Det betyder att förhållandet mellan bluffar och värdebet ändras och att värdebettet blir vanligare. Sansrom och Jackbalsam jag ser gärna att vi talar samma språk så att vi förstår varandra så kritik mot mina antaganden tas tacksamt imot. Citera
Sansrom Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Sansrom och Jackbalsam jag ser gärna att vi talar samma språk så att vi förstår varandra så kritik mot mina antaganden tas tacksamt imot. Din modell är säkert helt ok, men lägg till att fi är i snitt är fullständigt irrationell, så hittar du synen. Citera
brut Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Din modell är säkert helt ok, men lägg till att fi är i snitt är fullständigt irrationell, så hittar du synen. . Enligt mitt sätt att se på handanalys så behöver man översätta fis irrationella eller rationella spel till siffror, den som gör det bäst vinner(anser inte mig själv vara någon stjärna på det, så det kan mycket väl vara så att man ska syna här). Citera
Johnsan76 Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 ja tror han kan både riktigt bra, han har slowspelat; men med tanke på att det ligger färgdrag och stegdrag e han dum om han inte dubblar (minst) på floppen för han får antagligen syn av draget där + att det är synd om man synar iväg en floppad triss mot chansen att han blir utdargen av en färg på rivern! han har sämre än dig; han kanske också hade färgdrag och förstod att du också missade det och bluffar dig för den svaga checken på river av dig. han kanske har överpocket på floppen, men då borde han också höjt för info på floppen, topp par på floppen kanske? jag skulle tagit synen, du har lagt in 8,75 $ och han bettar 5 $ i en pott som är ca 16 $, det är ett bra bluff läge för han eftersom att du checkar, tänkt på det! Citera
Recommended Posts