Gå till innehåll

SNG Klonk invitational 3/1-2007


Skanke

Recommended Posts

  • Svars 138
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stort GRATTIS Cyntax! :-)

 

Nästa onsdag, samma plats, tid och inköp?

Tack! Inget stort spel. Flax är grejjen lixom. Bäst var Skankes fold med flushen.

Problemet med att det blev 2 bord måste vi fixa. Och ska vi lira på Stars blir det turbo i fortsättningen.

Vi ber NordicBet eller Betsson sätta upp odds på nästa spel? Vem blir favorit?

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat lite på handen där jag bustade när jag pushade med 33. Hade ~9BB UTG+1 (?), Eury synar med ~20BB på knappen (tror jag).

 

Jag är lite tveksam till om min push är bra men jag är oxå tveksam till Eurys syn med 66. Han hade ju en rätt fin stack trots allt och 33 ligger i det absoluta bottenträsket i min push-HD :)

 

Definitivit inga sura miner från min sida gentemot Eury eller så, verkligen inte :) Skulle bara vilja höra lite vad Eury säger om handen.

 

Synen kanske var genial, jag vet inte. Från BB hade jag oxa tagit den tror jag men från knappen är jag jävligt tveksam.

 

GG allihopa och grattis Cyntax. Riktigt kul att spela även om det inte riktigt blir som en "vanlig" SnG, enligt mig iaf. Även om jag fick nån kommentar i chatten att jag spelade sjukt tight så spelade jag helt klart MYCKET lösare på de tidiga blindsnivåerna än vad jag gör vanligtvis. Blev en massa hjältespel och då tappar detta lite sitt syfte IMHO eftersom iaf jag inte spelade som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg borde va me på en sån här. Conspiracy klagar alltid på mitt spel men jag är säker att jag alltid har rätt =)

Skulle bli en fin put up or shut up sng.

 

Klagar inte alltid på ditt spel, däremot när jag anser att du har fel säger jag till - och det vill jag alla ska göra när de tycker att jag har fel också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG allihopa och grattis Cyntax. Riktigt kul att spela även om det inte riktigt blir som en "vanlig" SnG, enligt mig iaf. Även om jag fick nån kommentar i chatten att jag spelade sjukt tight så spelade jag helt klart MYCKET lösare på de tidiga blindsnivåerna än vad jag gör vanligtvis. Blev en massa hjältespel och då tappar detta lite sitt syfte IMHO eftersom iaf jag inte spelade som vanligt.
Tack.

Jag håller med. Det var ingen "vanlig" sng. Jag var tvungen anpassa mitt spel för att ni är troligen lite bättre än dom tomtarna jag normalt spelar mot.

 

Vi får chans att diskutera detta då alla skickat sina HH's. Jag har sex stycken, tre fattas... skynda!

 

Dom som skickat HH

Skanke---------Skanke

eurythmech----AnfieldRoad

Cyntax--------Caratpoker

Max Cady------Mr Cady

Kilsmo---------liksom

ampixo--------Ampixo

 

Dom som ännu inte skickat HH

DaPine87------ji-_-ge

Conspiracy----INW85

CarlLee--------Klonk_a_Donk

 

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ju lite sådär både att börja på två bord, men specielt att ha fem gånger längre blinds nivåer än vanligt,. Tror att alla lirade mycket lösare tack vare det.

Kul är det hursomhelst och går det att fixa en SnG liga där premisserna är bättre är jag tok för.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var snäll och blunda bara när du ser handen jag spelade bort 60% av min stack, jag skämdes som en hund när jag spelade den.

 

Du menar den här?

 

 

Seat 2: INW85 (1500 in chips)

Seat 4: CaratPoker (1490 in chips)

Seat 5: liksom (1790 in chips)

Seat 7: Mr Cady (1470 in chips)

Seat 8: Skanke (1250 in chips)

liksom: posts small blind 10

Mr Cady: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady [7c Jc]

Skanke: folds

INW85: folds

CaratPoker: folds

liksom: raises 40 to 60

Mr Cady: calls 40

*** FLOP *** [4h 5c 6c]

liksom: bets 90

Mr Cady: raises 130 to 220

liksom: calls 130

*** TURN *** [4h 5c 6c] [3h]

liksom: checks

Mr Cady: bets 240

liksom: raises 460 to 700

Mr Cady: raises 490 to 1190 and is all-in

liksom: folds

Mr Cady collected 1960 from pot

Mr Cady: doesn't show hand

 

Det är ju inte helt lätt att sätta mig på nån hand i det här läget och med överpar och öppet stegdrag kommer jag ju inte ifrån handen. Jag är som du förstår ganska nöjd med just den här handen. Inte riktigt lika nöjd med en del andra händer, speciellt när jag sitter ur position och betar på floppen, blir raisad och tvingas folda.

Sen grämer jag mig grymt mycket för handen när jag åker ut. Jävigt onödigt att re-raisa all in med 77 när Cyntax raisat UTG. Solklart att det I BÄSTA FALL skulle vara en coinflip! :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, den handen, blev tiltad av att inte se hur mycket marker jag hade kvar, skyller i alla fall på det. På flopp efter din reraise kan du ha:

 

1. Färgdrag.

2. Stegdrag.

3. Stege.

4. Färg och stegdrag.

5. Triss.

6. Bluff.

7. Högre par. (hade pocket-8:or)

8. Träff på brädan (plus eventuellt stegdrag).

 

Ville lägga mig redan på flop, men tog en syn i alla fall (problemet här är att nästan vad som än kommer på floppen är ett skrämselkort). Sedan när 3:an kommer, som var ett skrämselkort för mig, försöker jag köpa potten i alla fall. Obegripligt dåligt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn för träff av mirakel sjuan kanske skulle vara något, poten hade ju blivit rätt stor, om inte annat får du ju chans toill en billig showdown on Cady ger upp. Annars är nog push eller fold efter psykots reraise på flop, det jag skulle vinklat in.

 

 

Och du MrCady, inte synar du det där preflop när du spelar i vanliga fall;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag synar absolut INTE preflop i vanliga fall!

 

Var lite inställd på att ni hajar skulle försöka köra med mig och ville motverka detta. När det bara var SB och jag bestämde jag mig för att syna denna gång då jag åtminstone skulle ha position postflop och att FI kanske skulle raisa lite färre gånger i SB. Hade tur med floppen och hade FI ställt efter min re-raise på floppen hade jag blixtsynat. Funderade förresten på att re-raisa all in efter hans bet men ville ha han kvar i potten så all in gick bort.

 

Alla pratar om att de spelade lösare än de gör i vanliga fall. Jag tycker nog att jag, förutom J7 i BB dåra, spelade lika tight som jag brukar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här åker halva stacken....

Preflop synen är väl att ta i kanske:)

Sedan var planen att checkraisa allin, men sop cyntax checkade ju bakom:(

All deg kunde åkt in men jag kom billigt undan....

 

 

Seat 2: Skanke (2176 in chips)

Seat 4: AnfieldRoad (2909 in chips)

Seat 5: CaratPoker (4575 in chips)

Seat 8: ampixo (1540 in chips)

Seat 9: ji-_-ge (2300 in chips)

ji-_-ge: posts small blind 50

Skanke: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Skanke [6s 3s]

AnfieldRoad: folds

CaratPoker: raises 200 to 300

ampixo: folds

ji-_-ge: folds

Skanke: calls 200

*** FLOP *** [6d 4s Js]

Skanke: checks

CaratPoker: checks

*** TURN *** [6d 4s Js] [Ks]

Skanke: checks

CaratPoker: bets 200

Skanke: raises 300 to 500

ampixo said, "undrar om det finns nagon lika hard bubbla pa $11nivan som denna"

CaratPoker: calls 300

*** RIVER *** [6d 4s Js Ks] [5s]

Skanke: bets 400

ampixo said, "du far trosta dig med laxen"

CaratPoker: raises 3375 to 3775 and is all-in

Skanke: folds

CaratPoker collected 2450 from pot

CaratPoker: shows [Ts As] (a flush, Ace high)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag är helt frågande till den där handen Skanke?!

 

Jag fattar inte synen preflop, re-raisen på turn och beten på river?

 

Är betyyyydligt sämre än du (:-)) därför behöver jag få ditt tänk förklarat.

 

Hur jag hade spelat:

(Fold pre ;-))

Bet halvpott på floppen (fold vid re-raise)

Checkfoldat på turn

 

Men så många SnG's du spelar på en dag spelar jag på typ en månad! :-)

Så vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat lite på handen där jag bustade när jag pushade med 33. Hade ~9BB UTG+1 (?), Eury synar med ~20BB på knappen (tror jag).

 

Jag är lite tveksam till om min push är bra men jag är oxå tveksam till Eurys syn med 66. Han hade ju en rätt fin stack trots allt och 33 ligger i det absoluta bottenträsket i min push-HD :)

 

Definitivit inga sura miner från min sida gentemot Eury eller så, verkligen inte :) Skulle bara vilja höra lite vad Eury säger om handen.

 

Synen kanske var genial, jag vet inte. Från BB hade jag oxa tagit den tror jag men från knappen är jag jävligt tveksam.

 

GG allihopa och grattis Cyntax. Riktigt kul att spela även om det inte riktigt blir som en "vanlig" SnG, enligt mig iaf. Även om jag fick nån kommentar i chatten att jag spelade sjukt tight så spelade jag helt klart MYCKET lösare på de tidiga blindsnivåerna än vad jag gör vanligtvis. Blev en massa hjältespel och då tappar detta lite sitt syfte IMHO eftersom iaf jag inte spelade som vanligt.

 

Äsch tänka och tänka, mellanpar står sig ganska bra mot vida HDs. Jag vet inte hur vitt du trycker där, eller visste inte då, men en 50%-ish mot din hd låter rimligt.

Dessutom pushar jag naturligtvis, och inte tomtesynar :)

Dessutom är det kul att slå ut dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch tänka och tänka, mellanpar står sig ganska bra mot vida HDs. Jag vet inte hur vitt du trycker där, eller visste inte då, men en 50%-ish mot din hd låter rimligt.

Dessutom pushar jag naturligtvis, och inte tomtesynar :)

Dessutom är det kul att slå ut dig ;)

 

Okey då :)

 

Jag spelade så sjukt dåligt rakt igenom så jag var värd att åka ut (skyller dock enbart på trötthet såklart).

 

Den absolut sämst spelade handen var när jag bettade ut floppen i en hand där jag satt i BB. Floppade färgdrag och openbettade ~1/2-pott tror jag. Får en raise av någon och synar för att sedan check/folda turn. Detta kostade mig mer än 1/3 av min stack. Men som sagt, jag var trött :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...