Gå till innehåll

Fixed Limit.Är ni konsekventa med låga pockets?

svenberg

Recommended Posts

Hej!

Har börjat spela fixed shorthanded 5/10 kr nu sen nån månad tillbaks och enbart på SvS.

Har funderat på hur jag bäst ska göra med låga pocketpar preflop, tex fyror.....följen ni nån speciell strategi eller gör ni som jag gjort hittils.......spelar 5 stycken utan träff på flopp och nästa ni får slänger ni och då kommer floppen med en fyra eller nåt annat bra.....blir så trött.

Vad tycker ni är bäst generellt sett preflop? alltså oberoende hur betandet och motståndet ser ut.

1. Alltid spela dem

2. Bara spela dem när det är många som gått med

3. Aldrig spela dem

4. Blanda o gå efter "känsla"

5. Nåt annat som är effektivare än ovanstående. (utvecklande svar)

Har läst bla small stakes holdem, men får nog läsa igen några gånger innan det sitter, men jag försöker i alla fall. Förövrigt så tycker jag att variansen är mycket större nu också sen jag läst boken....på gott o ont :-)

Hoppas det finns nåt bra svar på frågan!

Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på position, valör på paret och kvaliten på motståndet. Brukar själv undvika 22 och 33. Sedan brukar jag raisa sent om ingen annan limpat för att försöka stjäla, om jag vet att personen efter släpper en hand ibland, men även för att träffa settet och då ha mycket pengar i floppen. Låga par är väl de enda jag kan limpa med när jag spelar SH och det är flera med i potten. Men inte alltid. Spelar dem nog för mycket.

Länk till kommentar

Först in raisar jag. Limpar om ngn innan limpat och foldar mot en riase. Om raise kommer från knappen 3-betar jag ibland från SB och BB.

Antar du skrev fel och inte menar att du limpar och sen foldar.

Tycker inte 66-22 är bra händer att spela fram till CO. Att limpa first in eller efter en annan som limpat är också kasst.

Länk till kommentar

Så här spelar jag låga par i fixed

Tidig position så foldar jag dom fort om det inte är ett extremt tight bord jag spelar vid då kan jag tänka mig att höja.

Mellanposition så limpar jag om någon limpat före mig, höjer om ingen limpat och jag bedömer att senare spelare kan lägga sig.

Sen position så limpar jag om minst 2 spelare tidigare limpat och troligtvis går small med och big checkar då har jag 4 mot 1, behöver egentligen 7,51 mot 1 för att oddset ska vara det rätta men det räcker med att jag får 4 små eller 2 stora synar för att de implicita oddsen skall berättiga det.

De gånger jag höjer med ett lågt pocket så är det för att jag tycker den är ganska bra om jag får spela den mot enadast en motståndare. Då kan jag beta hela vägen och så länge jag bara blir synad så vinner jag fler än jag förlorar.

mot 2 eller fler motståndare så lägger jag mig alltid om jag missar floppen.

Länk till kommentar