Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Och 0 marker döda i z% av fallen som du får addera i din ekvation. Blir ju lätt lite luddigt när du skriver på det viset. Viktigare är nog att titta på vad de investerat(commited) och vilken HD de kan tänkas ha och hur den står emot HD´n att syna en allin från mig.

Finns ju faktiskt mängder av folk på denna nivån som gladeligen synar med KJ/108s o såna händer som chippie om de investerat i potten. O faktum är att lite pengar kommer ju ev vara döda även för en FI om han vill syna.

Är väl ganska uppenbart att jag aldrig påstod att x + y = 1.

Hur som helst, jag vet av erfarenhet att den här potten ytterst sällan blir fyrvägs, och relativt ofta blir HU.

Postad
Vadå "han har säkert 2 överkort"? HAN HAR EN HD.

TROLIGTVIS ett par överkort är en förenklad HD. Det betyder att han troligtvis har 2 överkort men oxå kan ha något annat. Ett par överkort är en hand.

Vi vill ha ut honom, men framför allt vill vi vinna döda marker.

Framförallt vill vi ha ut shortien.

Några hundra i döda marker är inte lika viktigt som o få ut folk. Visst är vi chipleader så har vi inte lika stort intresse av att ngn åker men här har vi det definitivt.