Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad anser ni om mitt spel som BB? Vi är på bubblan, allt är taget ur minnet så reservation för ev fel.

Jag frågar för att jag anser själv att det finns stort värde i att se showdown mot shortien med QQ med 900 döda marker i potten, rätt? fel?

Svenska spela 100sek SnG

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t100/t200

4 players

Converter

Stack sizes:

UTG: t4500

Button: t450

SB: t2750

Hero: t2300

Pre-flop: (4 players) Hero is BB with QQ

UTG raises to t450, Button calls t450, SB calls, Hero BB raises 2300 and is allin

Postad

Du har skrivit "button" två gånger men jag antar att det är du som är den "sista" som pushar? :)

Om det stämmer så är det bra spelat, standard.

Postad
Du har skrivit "button" två gånger men jag antar att det är du som är den "sista" som pushar? :)

Om det stämmer så är det bra spelat, standard.

Sant, ska vara BB naturligtvis, "mallade" en HH från ett av dina inlägg...

Hur som helst kände jag också att det var standard, men anledning till att jag frågar är just ang bubbelspelet.

Handens fortsättning blev att UTG och SB vek, SB hävdade att han vek AK i chatten efter att han blivit upprörd, han ansåg naturligtvis att vi skulle jobbat för att plocka ut shortien, alltså checkat ner oavsett hand.

Button visar KJ som träffar tvåpar, resultatet några varv senare är att jag ryker på bubblan.

Hur vi än spelat hade Button vunnit handen och min QQ bör vara favirit mot hans syn HD men är det lika givet att ta en singling i detta läge?

Hur hade vi gjort med exemeplvis 77? Kan pushen vara rätt ändå? Vi kommer ju trea som sämst förutsatt att inte Button vinner handen oavsett antal synare.

Postad

Jag tycker att man kan gå all in även med 77. Chipleadern höjer automatiskt där med de en hel del händer bara för att tvinga in short stacken all in. De blir en coinflip för honom. Alternativt så skulle jag folda och låta honom göra jobbet.

Mackan

Postad

Det jag menade var att jag vill att storstacken viker sina tveksamma händer, just små par får han ju gärna syna med men ser ingen anledning att aktivt söka en coinflip mot AT eller dylikt.

Postad
Det jag menade var att jag vill att storstacken viker sina tveksamma händer, just små par får han ju gärna syna med men ser ingen anledning att aktivt söka en coinflip mot AT eller dylikt.

Skit i AT. Det är inte relevant att prata om AT. Poff! AT är borta.

Du menar att han ska gärna vika de svagare delarna av sin hd som samtidigt står sig bra mot vår hd.

Postad
Skit i AT. Det är inte relevant att prata om AT. Poff! AT är borta.

Du menar att han ska gärna vika de svagare delarna av sin hd som samtidigt står sig bra mot vår hd.

HurmångagångerskajagbehövasägaattFiintesitterpåenhandutanenHD.

För övrigt sätter jag Fi på "höga kort" i den här handen.

Postad
typ så

Jag tänker mest så att om readen hade vart tydlig att både SB och UTG är synvilliga kan det ju bli vansinnigt jobbigt att syna med 77 mot 4-6 överkort, även om vi är favorit när handen börjar står vi sällan som vinnare mot 3 spelare. Och det kan ju finnas större värde i att istället stjäla blinds och ta en FI i taget. Eller att helt enkelt bara försöka glida till en andraplats.

Jag kan ju enkelt säga att med en push med 77 hade velat att alla vikt.

Postad
Jag tänker mest så att om readen hade vart tydlig att både SB och UTG är synvilliga kan det ju bli vansinnigt jobbigt att syna med 77 mot 4-6 överkort, även om vi är favorit när handen börjar står vi sällan som vinnare mot 3 spelare. Och det kan ju finnas större värde i att istället stjäla blinds och ta en FI i taget. Eller att helt enkelt bara försöka glida till en andraplats.

Jag kan ju enkelt säga att med en push med 77 hade velat att alla vikt.

Ah, ja jo. Men vafan, fyrvägsall-in lär ju aldrig hända.

Postad

Ingen expert på SNG, men på ett fyrmanna-bord går man väl ingenstans med QQ utan en helvetes read?

Storstacken kan väl knappast syna med särskilt många händer heller då han tvingas stoppa in halva stacken?

Postad
ÄR alla medvetna om att en shortie är All-in o honom vill vi ha ut. Varför då pusha med 77 tex. Han har säkert 2 överkort o vi ä inte så jättevälbärgade heller.

Intressant aspekt. Syna och checka ner shorten.

Ligger rätt mycket pengar i potten också. Går man all-in och vinner så är man ny chipleader. Skulle spela för att vinna iaf.

Postad
ÄR alla medvetna om att en shortie är All-in o honom vill vi ha ut. Varför då pusha med 77 tex. Han har säkert 2 överkort o vi ä inte så jättevälbärgade heller.

Vadå "han har säkert 2 överkort"? HAN HAR EN HD.

Vi vill ha ut honom, men framför allt vill vi vinna döda marker.

Postad
Vadå "han har säkert 2 överkort"? HAN HAR EN HD.

Vi vill ha ut honom, men framför allt vill vi vinna döda marker.

Vi vet ju ännu iofs inte till 100 att markerna är döda, det enda vi vet är att showdown blir det. Räcker ju att en av de två större stackarna vill vara med för att det ev kan bli problem. Får vi syn från nån av dem är ju HD´n som sämst två högre kort, 55+ misstänker jag. men antagligen oftare två kort högre än våra.

Postad
Vi vet ju ännu iofs inte till 100 att markerna är döda, det enda vi vet är att showdown blir det. Räcker ju att en av de två större stackarna vill vara med för att det ev kan bli problem. Får vi syn från nån av dem är ju HD´n som sämst två högre kort, 55+ misstänker jag. men antagligen oftare två kort högre än våra.

Alltså, 900 marker är döda i x% av fallen, 450 marker är döda i y% av fallen.

I alla rimliga fall blir 900x + 450y en ansenlig mängd marker imho.

Alltså 77 är nog ganska marginellt, men jag tror att det i regel är rätt.

Postad
Alltså, 900 marker är döda i x% av fallen, 450 marker är döda i y% av fallen.

I alla rimliga fall blir 900x + 450y en ansenlig mängd marker imho.

Alltså 77 är nog ganska marginellt, men jag tror att det i regel är rätt.

Och 0 marker döda i z% av fallen som du får addera i din ekvation. Blir ju lätt lite luddigt när du skriver på det viset. Viktigare är nog att titta på vad de investerat(commited) och vilken HD de kan tänkas ha och hur den står emot HD´n att syna en allin från mig.

Finns ju faktiskt mängder av folk på denna nivån som gladeligen synar med KJ/108s o såna händer som chippie om de investerat i potten. O faktum är att lite pengar kommer ju ev vara döda även för en FI om han vill syna.