FiskNils Postad 20 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2007 Dags att sammanfatta dagen då. De två första timmarna var ganska tunga och inte mycket stämde där trots att jag inte tycker att jag kunde gjort så mycket annorlunda. Utdragning, set-ups och rundfold med AA,KK , ja ni vet själva hur det är. Men nu på kvällspasset så fick jag plussa lite grann vilket var väldigt skönt och gav mig iaf ett litet plus för dagen. Imorgon hinner jag troligtvis inte spela nånting tyvärr, men får sikta in mig på att lira på torsdag igen. 19/3: -$11 20/3: +$41 BR: $3889 Citera
FiskNils Postad 22 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2007 Hann trots allt klämma in en timme poker igår och fick iaf ihop ett litet plus på $35. Faktiskt skönt att få två plusdagar i rad, även om det inte varit några kanonresultat. Idag så har jag fått ihop 50 minuters spel hittills. Spelade alldeles för okoncentrerat under ett kort eftermiddagspass och backade drygt $20 under en session som jag kunde gjort mycket bättre av. Tog mig dock tillbaka till plussidan på 10 min innan everest brakade ihop. Får se om det blir nåt mer spel där eller nån annanstans. En hand från förmiddagspasset där jag ställs inför ett beslut. Freshmove har 49/24/1.4. Seat 1: HERO ($58.97) Seat 2: avvuccio ($21.86) Seat 3: injenowge ($61.15) Seat 4: margret5563 ($47.75) Seat 5: freshmove ($46.26) Seat 6: Beton101 ($10.91) HERO posts the small blind of $0.25 avvuccio posts the big blind of $0.50 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HEROKing of Hearts injenowge calls $0.50 margret5563 folds freshmove raises to $2.25 Beton101 calls $2.25 HERO raises to $6.25 avvuccio folds injenowge folds freshmove calls $4.00 Beton101 calls $4.00 *** FLOP *** HERO bets $12.00 freshmove calls $12.00 Beton101 calls $4.66 and is all-in *** TURN *** HERO checks freshmove bets $28.01 and is all-in HERO ??? Citera
FiskNils Postad 23 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2007 Det blev ett kvälls-/nattpass till slut. Totalt 2 timmars spel och ett drygt inköp plus iaf. Har nu tre raka dagar med plus trots (eller tack vare kanske) väldigt lite spel. Jag har sluppit det oflyt som jag hade några dagar där knappt nånting gick min väg. Tyvärr så har jag för tillfället inte lika mycket tid att lägga på pokern som jag har normalt sett. Men jag får försöka att hinna med så mycket som möjligt så att rullen kan växa till sig lite igen! 22/3: +$63 BR: $3952 Citera
stoffe83 Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Känns som KK handen bara är att slänga! Citera
FiskNils Postad 25 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2007 Har varit sjuk ett par dagar och inte kunnat spela egentligen, men har gjort det ändå bara för att.. Blivit sammanlagt dryga timmen igår och i förrgår. Backade totalt -$66, lite onödigt men vafan.. Blir liksom likgiltig när jag spelar sjuk så det är ingen hit direkt. Mår dock bättre nu så blir lite spel idag! Citera
FiskNils Postad 25 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2007 Äntligen en dag med åtminstone skaplig med spel, 3,5 h har det blivit. Blev nästan 3 inköp upp idag också så det var skönt. Måste verkligen försöka att hålla motivationen uppe, för jag tappar alldeles för mycket i kvalité när jag lägger av mig lite och tappar koncentration osv. Är det bara jag eller har everest tappat otroligt mycket värde? Iaf på NL50.. 23/3-24/3: -$66 25/3: +$139 BR: $4025 Citera
FiskNils Postad 26 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2007 Jaha, då har man gått över till expekt för att spela in deras cash back-bonus. Blir naturligtvis otroligt mycket spel när man ska cleara den på NL50, men det är bara att bita ihop. Mycket spel och många bord brukar inte vara så lyckosamt för mig.. Inte heller idag. Expekt välkomnade mig på sämsta sätt och jag backade $180. Inte så kul, men jag åkte på en hel del skit idag även om jag nog borde kommit undan en del också. Målet med utflykten till iPoker får bli att gå +-0 med tanke på hur mycket jag måste spela och att jag måste spela fler bord än vad jag egentligen klarar av. Klienten var ingen problem att vänja sig vid iaf om man nu ska hitta nåt positivt.. Imorgon måste jag verkligen fokusera på att spela bra poker! 27/3: -$180 BR: $3845 Citera
FiskNils Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Det här går åt helvete.. Jag bara torskar och torskar. Ligger -$150 efter 1,5h spel. Inte ett skit går min väg självförtroende existerar överhuvudtaget inte.. Vinner inte en pott. Nu senast så åkte degen in med set mot färgdrag i en $100-pott där färgen såklart kom på rivern.. Kommer inte vara ett öre kvar av rullen när jag är färdig med denna bonus. Ska testa att tighta till mig lite mer nu. Får väl försöka hålla nere förlusterna istället för att försöka vinna. Nu var jag uppe mot nötterna igen... suck.. Citera
FiskNils Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Gjorde just ett genidrag! La ner 6-max och hoppade istället över till 8-manna. Shorthanded-spelet hade ju tiltat sönder mig totalt så ja hoppas att detta ska funka bättre nu. Citera
tobjoern Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Hur många händer har du lirat och hur mycket FPP har du samlat ihop ? Citera
FiskNils Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Hur många händer har du lirat och hur mycket FPP har du samlat ihop ? Ska kolla upp det. Återkommer under eftermiddagen! Edit: Tar typ 1000 fpp/h om man 6-tablar shorthanded på NL50. Citera
FiskNils Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Det här är helt jävla otroligt.. Jag förlorar varenda hand jag spelar. Kvittar liksom vad jag gör.. Helt hopplöst. Ångrar verkligen att jag hoppade på den här bonus för det kommer sluta med katastrof. Men vem kunde tro att det skulle bli så här.. Min största dwonswing nånsin. Nästan 9 inköp på två dagar känns inte så bra direkt.. Träffade set: 0 AA som hållt: 0 KK som hållt: 0 QQ som hållt: 0 Största vunna pott: $20 Totalt förlust: $238 Vilken mardröm detta är. Vad ska jag göra? Tips tack! Citera
FiskNils Postad 29 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2007 Hur går de på expekt ? =) Jodå, läget har stabiliserats lite. Åkte på massa skit i början så då undrade man ju vad det var frågan om. Blir otroligt mycket spel om dom nu tar bort legend 10 april. Fixat 15k fpp lite drygt. Hur går det själv med bonusen och spelet? Kommer inte uppdatera dagboken så ofta nu när jag lirar på expektbonusen. Försöker att ta bort allt fokus från resultat så att jag ska orka spela mycket. Ett och annat inlägg kan det dock bli. Citera
FiskNils Postad 31 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2007 Dagarna på expekt har varit ganska tunga till stor del. Började med två mardrömsdagar där jag backade $500. Sen så har det varit lite blandat. Som jag skrivit tidigare så har jag åkt på en hel del jobbiga beats. Det har jag verkligen, men jag har även spelat dåligt. Brukar inte kolla mina egna stats, men gjorde det nu och fick bekräftat att jag spelat tight-passivt. Vet inte varför jag faller in i det spelet rätt vad det är. Måste hålla uppe aggressiviteten, annars går det dåligt. Jag kommer spela mycket under april och det klarar jag av så länge det går bra. Annars blir det fortsatt tungt. Därför ska jag nu fokusera på mitt spel och avlägsna fokus från fpp och allt som har med bonusen att göra även om jag givetvis fortsätter spel mot bonusen. Mina stats hittills på expekt har varit smått pinsamma 15/5/0.88. Dessa siffror måste höjas. Så är det bara. Startar nu 1 april med $1000 på expekt och ska försöka förvalta dom på bästa sätt! Kommer att följa upp mina stats regelbundet också så att jag inte vaggas in i nån slags "trygghetsspel" igen. Citera
FiskNils Postad 1 April , 2007 Författare Rapport Postad 1 April , 2007 Har hunnit med två pass idag. Första 1,5h och andra 1h. När man spelat så mycket som jag har gjort senaste tiden så känns en session på 1h otroligt kort. Går nog att träna upp sin uthållighet vid pokerborden en hel del. Spelet då? Ja jag spelar helt klart bättre än tidigare, men tappade lite fokus under slutet av första passet och det kostade mig en del. Andra sessionen var det svårt att hitta bra bord, men jobbade på bra där ändå. Resultatmässigt är det lite back, men känslan är helt klart ok. Citera
tobjoern Postad 1 April , 2007 Rapport Postad 1 April , 2007 jodå.. mars blev en riktigt bra månad resultatmässigt.. 49290kr plus tack vare en turneringsklonk på 19000kr. Håller också på med expekts bonus nu, har tagit typ 30k poäng men spelar som en kratta och loosar som fan på spelet men skitsamma vill bara bli klar med bonusen, sen har man en fin rulle att börja spela ordentligt med! aja gl! Citera
Memory Postad 1 April , 2007 Rapport Postad 1 April , 2007 Varför spelar du inte NL100?? Du verkar ju ha rulle för det. Citera
MrHej Postad 1 April , 2007 Rapport Postad 1 April , 2007 Nej nej, håll dig på Nl50 nu, steget till nl 100 är större än man tror.. Har tyvärr var it med om detta! Men fortsätt jobba och håll dig till bankrullekraven! GL Citera
FiskNils Postad 1 April , 2007 Författare Rapport Postad 1 April , 2007 jodå.. mars blev en riktigt bra månad resultatmässigt.. 49290kr plus tack vare en turneringsklonk på 19000kr. Håller också på med expekts bonus nu, har tagit typ 30k poäng men spelar som en kratta och loosar som fan på spelet men skitsamma vill bara bli klar med bonusen, sen har man en fin rulle att börja spela ordentligt med! aja gl! Riktigt fint resultat, grattis! Samma för mig med expekt-bonusen. Spelet går tungt, men det blir ju ev+ ändå. Vi får jobba på i motvinden! Citera
FiskNils Postad 1 April , 2007 Författare Rapport Postad 1 April , 2007 Varför spelar du inte NL100?? Du verkar ju ha rulle för det. Tanken är att jag ska ge mig på NL100 när jag är klar med expekt-bonusen. Som du kanske läst så har det inte gått någe vidare på NL50 på expekt så då känns det dumt att kliva upp och torska ännu mer. Sen så är jag väldigt safe med BR-krav och så också.. Citera
FiskNils Postad 1 April , 2007 Författare Rapport Postad 1 April , 2007 Okej, nu ska ni få hjälpa mig med detta beslut. Floppar lägsta stegen mot en fi som jag inte har nån read på alls. Självklart beslut? Vad skulle ni gjort? Seat 1: HERO ($57.55 in chips) Seat 3: haaviauki ($53.95 in chips) Seat 5: Magu4Lory ($23.25 in chips) DEALER Seat 6: Nestori1 ($48.60 in chips) Seat 8: crocop213 ($40.00 in chips) Seat 10: mrseldon ($52.55 in chips) Nestori1: Post SB $0.25 crocop213: Post BB $0.50 haaviauki: Post BB $0.75 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO mrseldon: Fold HERO: Call $0.50 haaviauki: Raise $1.00 Magu4Lory: Fold Nestori1: Fold crocop213: Fold HERO: Call $1.00 *** FLOP *** D10 HERO: Check haaviauki: Bet $4.00 HERO: Raise $10.00 haaviauki: Raise $48.20 HERO: ??? Citera
FiskNils Postad 2 April , 2007 Författare Rapport Postad 2 April , 2007 Lägger ner det där sidoprojektet med tusingen på expekt efter bara två dagar eftersom jag inte bara kommer att spela på expekt. Dagboken återgår till det gamla vanliga nu igen. Det här bonushorandet är verkligen inte bra utvecklingsmässigt. Jag kan nog behöva ta några dagar ledigt sen när jag är klar med cashback-bonusen för man blir ganska slutkörd av att spela så mycket. Nuvarande status är att jag snart har tagit igenom med halva bonusen. Har hållt ett ganska högt tempo eftersom det varit snack om att man skulle tappa sin legendstatus 10 april. Nu verkar det inte vara nån fara med det så behöver inte jobba ihjäl mig. 4-5k fpp om dagen siktar jag på iaf så man blir klar snart. Rullen har ju tagit lite stryk av spelet på expekt och ligger just nu på $3420. Finns ju dock fina förutsättningar för att den kommer växa rätt bra nu i april. Citera
FiskNils Postad 4 April , 2007 Författare Rapport Postad 4 April , 2007 Bra dag idag. Även om jag åkte på en del utdragningar så hade jag tillräckligt bra kortsnitt för att ändå hitta plusset. Spelat en del på party idag och bara två timmar på expekt. Ska försöka jobba in mer FPP:s imorgon. 3/4: +$199 BR: $3619 Citera
fred93 Postad 4 April , 2007 Rapport Postad 4 April , 2007 Okej, nu ska ni få hjälpa mig med detta beslut. Floppar lägsta stegen mot en fi som jag inte har nån read på alls. Självklart beslut? Vad skulle ni gjort? Seat 1: HERO ($57.55 in chips) Seat 3: haaviauki ($53.95 in chips) Seat 5: Magu4Lory ($23.25 in chips) DEALER Seat 6: Nestori1 ($48.60 in chips) Seat 8: crocop213 ($40.00 in chips) Seat 10: mrseldon ($52.55 in chips) Nestori1: Post SB $0.25 crocop213: Post BB $0.50 haaviauki: Post BB $0.75 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO mrseldon: Fold HERO: Call $0.50 haaviauki: Raise $1.00 Magu4Lory: Fold Nestori1: Fold crocop213: Fold HERO: Call $1.00 *** FLOP *** 9 of Hearts10 of DiamondsJack of Hearts HERO: Check haaviauki: Bet $4.00 HERO: Raise $10.00 haaviauki: Raise $48.20 HERO: ??? Syn! Tror han kan sitta på många sämre händer som t ex set, färgdrag, stegdrag. Är ju bara Q 8 och Q K som du ligger under mot. Citera
Recommended Posts