Gäst Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Ett gäng HH's från igår. En del standard, en del klurigt. Eftersom det är fler än en HH så postar jag det här. Om moderatorerna vill ha det i HH-forumet så är det bara att flytta ********** 1. Folk är rätt weaktighta på Stars $60. Vanligtvis check/foldar jag här men när preflopraisaren checkar floppen så känns det helrätt att betta ut. Poker Stars $60 SnG No Limit Holdem Tournament Blinds: t10/t20 9 players Converter Stack sizes: UTG: t2210 UTG+1: t1500 Hero: t1500 MP2: t1340 MP3: t1490 CO: t1660 Button: t1700 SB: t1420 BB: t680 Pre-flop: (9 players) Hero is MP1 with 7:spade: 7:club: UTG raises to t60, UTG+1 folds, Hero calls t60 (pot was t90), 3 folds, Button calls t60 (pot was t150), 2 folds. Flop: 2:spade: 9:heart: Q:club: (t210, 3 players) UTG checks, Hero bets t180 _____________________________________________________ 2. Kanske är lite overkill att pusha här men med tanke på vilka sjuka syner man ofta får så känns det bra ändå. Ligger ju en del i potten om än inte jättemycket. Nu när jag tittar på handen i efterhand känns det nog som om en standardraise kanske är bättre, eller? På 50/100 hade jag pushat såklart. Poker Stars $60 SnG No Limit Holdem Tournament Blinds: t25/t50 8 players Converter Stack sizes: UTG: t1345 UTG+1: t1475 MP1: t1385 MP2: t1625 CO: t1605 Button: t1530 SB: t3045 Hero: t1490 Pre-flop: (8 players) Hero is BB with K:spade: A:spade: 3 folds, MP2 calls t50 (pot was t75), CO folds, Button calls t50 (pot was t125), SB folds, SB folds, Hero raises all-in t1490 _____________________________________________________ 3. BB har ~12BB och kommer pusha en massa händer om jag höjer pre. Complete pre och minibetta flopp känns väldigt standard. Några funderingar? Poker Stars $60 SnG No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 7 players Converter Stack sizes: UTG: t1255 UTG+1: t2015 MP1: t1525 CO: t1465 Button: t2970 Hero: t3005 BB: t1265 Pre-flop: (7 players) Hero is SB with Q:spade: 9:club: 5 folds, Hero calls t50 (pot was t150), BB checks. Flop: T:diamond: T:spade: 3:spade: (t200, 2 players) Hero bets t100 _____________________________________________________ 4. Jag har tidigare höjt en del händer pre och plockat upp blindsen. Höjer jag här vet jag att blindsen kommer slå om med rätt många händer och jag ville hamna all-in mot någon av dem. Är det helt åt helvete fel tänkt? Poker Stars $60 SnG No Limit Holdem Tournament Blinds: t100/t200 6 players Converter Stack sizes: UTG: t755 UTG+1: t2505 CO: t4220 Hero: t3030 SB: t1435 BB: t1555 Pre-flop: (6 players) Hero is Button with 6:diamond: A:spade: 3 folds, Hero raises to t500, SB folds, BB raises all-in t1555, Hero calls t1055 (pot was t2155). _____________________________________________________ 5. Pre är väl inte så mycket att prata om. Kanske borde ta initiativ i potten någonstans men det känns som om Fi inte kan betala av med så många händer som jag slår. Det han kan tänkas syna med om jag höjer turn/river är väl typ ett lågt/mellan-PP. Jag tror dock han ofta kommer lägga dom eftersom AK relativt överrepresenterat i min HD. Några tankar? Poker Stars $60 SnG No Limit Holdem Tournament Blinds: t15/t30 9 players Converter Stack sizes: UTG: t2100 UTG+1: t1605 MP1: t1570 MP2: t1485 MP3: t1335 Hero: t1425 Button: t1280 SB: t1365 BB: t1335 Pre-flop: (9 players) Hero is CO with Q:heart: Q:spade: UTG calls t30 (pot was t45), UTG+1 calls t30 (pot was t75), MP1 calls t30 (pot was t105), 2 folds, Hero raises to t180, 3 folds, UTG calls t150 (pot was t315), 2 folds. Flop: 3:club: K:heart: K:diamond: (t465, 2 players) UTG checks, Hero checks. Turn: 8:diamond: (t465, 2 players) UTG bets t60, Hero calls t60 (pot was t525). River: 5:club: (t585, 2 players) UTG bets t120, Hero calls t120 (pot was t705). Results: Final pot: t825 _____________________________________________________ 6. Nästan alltid ställer jag rätt av här på floppen men den här gången mesbettade jag för att fiska omslag av höga knektar plus att får jag syn så har jag ungefär ett halvpottbet kvar på turn för att fiska syn av bra händer även där. Poker Stars $60 SnG No Limit Holdem Tournament Blinds: t25/t50 9 players Converter Stack sizes: UTG: t1680 UTG+1: t1425 MP1: t1290 MP2: t1425 MP3: t1930 Hero: t1500 Button: t1600 SB: t1280 BB: t1370 Pre-flop: (9 players) Hero is CO with A:diamond: A:club: 4 folds, MP3 raises to t150, Hero raises to t350, Button folds, SB calls t325 (pot was t575), BB folds, MP3 calls t200 (pot was t900). Flop: 9:heart: 5:heart: J:diamond: (t1100, 3 players) SB checks, MP3 checks, Hero bets t300, SB calls t300 (pot was t1400), MP3 folds. Turn: 9:spade: (t1700, 2 players) SB checks, Hero is all-in t850 _____________________________________________________ 7. Är det här överaggro/idiotiskt? Jag vet ju att MP3 kommer syna med 99,9% av sina händer. Hur spelar vi samma hand på 75/150 och 100/200? Poker Stars $60 SnG No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 9 players Converter Stack sizes: UTG: t1005 UTG+1: t1665 MP1: t1425 MP2: t1690 MP3: t985 CO: t1660 Hero: t1790 SB: t930 BB: t2350 Pre-flop: (9 players) Hero is Button with 7:spade: 7:diamond: 4 folds, MP3 raises to t300, CO folds, Hero raises all-in t1790 _____________________________________________________ 8. UTG är en fisk som vanligtvis spelar mycket lägre än $60. Kommentarer? Poker Stars $60 SnG No Limit Holdem Tournament Blinds: t75/t150 6 players Converter Stack sizes: UTG: t1593 UTG+1: t3492 CO: t1070 Button: t2020 Hero: t3070 BB: t2255 Pre-flop: (6 players) Hero is SB with A:heart: Q:spade: UTG raises to t450, 3 folds, Hero raises all-in t3070 _____________________________________________________ 9. Fi är EXTREMT fiskig och lite för aggro IMHO. Kan säga att han är -$14k efter knappt 1000 SnG's, ROI -36%. Hur som helst så höjer jag pre för att jag inte har så jätteproblem med att syna ett omslag (fel tänkt?). Hur är flopplinjen mot en aggro/fiskig Fi? Tanken med att checka är att visa svaghet och att han ska känna sig comittad när jag pushar. Poker Stars $60 SnG No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 7 players Converter Stack sizes: UTG: t1150 UTG+1: t1275 MP1: t4230 CO: t2480 Button: t895 Hero: t1915 BB: t1555 Pre-flop: (7 players) Hero is SB with A:heart: 4:heart: 5 folds, Hero raises to t250, BB calls t150 (pot was t350). Flop: A:club: 8:spade: K:heart: (t500, 2 players) Hero checks, BB bets t200, Hero raises all-in t1665 _____________________________________________________ 10. Inga reads på Fi. FE finns ju inte men jag måste väl nästan ställa in här med tanke på hur kort jag är? Poker Stars $60 SnG No Limit Holdem Tournament Blinds: t100/t200 4 players Converter Stack sizes: UTG: t4770 Button: t1985 Hero: t870 BB: t5875 Pre-flop: (4 players) Hero is SB with 8:spade: A:spade: UTG calls t200 (pot was t300), Button folds, Hero raises all-in t870 _____________________________________________________ 11. Inga reads. Poker Stars $60 SnG No Limit Holdem Tournament Blinds: t100/t200 7 players Converter Stack sizes: UTG: t1345 UTG+1: t1935 MP1: t990 CO: t725 Hero: t3450 SB: t1300 BB: t3755 Pre-flop: (7 players) Hero is Button with J:spade: J:club: UTG folds, UTG+1 raises to t400, MP1 folds, CO raises all-in t725, Hero raises all-in t3450 _____________________________________________________ 12. Inga reads men det bör ju finnas en del FE iaf. Poker Stars $60 SnG No Limit Holdem Tournament Blinds: t75/t150 7 players Converter Stack sizes: UTG: t2270 UTG+1: t2130 MP1: t1915 CO: t1255 Hero: t1265 SB: t3330 BB: t1335 Pre-flop: (7 players) Hero is Button with 3:diamond: 3:club: 2 folds, MP1 raises to t300, CO folds, Hero raises all-in t1265 Citera
Gahlster Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 1. Floppbet på 100 hade väl räckt? 2. Ja, standardbet här tycker jag, om man inte sett konstiga överbetssyner av nån fi. 3. Hur har du och fi spelat innan när ni varit SB och BB? På flopp vill jag nog CR eller beta ut på turn. Eller är CR-bluff här jättekorkat? 4. Hade nog velat ha en något starkare kicker för denna plan, typ A8. 5. Personligen nog liten RR på turn eller river, fast kanske bara får tråkiga syner då? 6. Fint spelad, men står du fast vid din linje om K, 8 eller ? 7. Blir imo jobbig att spela på annat sätt om man vill spela den. 8. Låter vettigt med AI. 9. Är han riktigt fiskig så är det nog rätt linje. 10. Ja. 11. Inga konstigheter. 12. Är jag w/t om jag foldar där? edit: oj, var ju fler än 7... Citera
Joey Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 A4h-handen tvivlar jag på att du kommer få syn av nån hand du slår? Tror du det? Du skriver att du hoppas att han känner sig commitad, men jag tror inte han känner sig så comittad att han synar med en sämre hand. Q9 antar jag att du ger upp om han synar ditt bet? Överlag bra spelat tycker jag, kanske kommer med fler kommentarer senare. Citera
Klyka Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Orkar inte alla... Tycker Gahlster har rätt bra tankar på många. Nåja: 1) Håller med Gahlster. Får du syn får du nästan ge upp handen där, och du vill ha bra odds på din bluff - ja det är mer eller mindre en bluff. 2) Har funderat fram och tillbaks, har haft svårt att bestämma mig för om standardraise eller push är bäst. Skulle faktiskt kunna pusha där också, och det som väger över är din position. Hade du haft bättre position efter floppen hade det varit standardraise. 3) Gillar Gahlsters tanke om ch/r-bluff men tror det är onödigt risky. Här är du ute efter FE och den som bettar först får oftast potten. 6) Gillar inte det spelet om du inte har read på honom som gör att du tror extra starkt på omslag av sämre hand där. Lite av samma anledning som du inte vill ge någon ett gratiskort. Din höjning ger finfina dragodds på en farlig bräda, så du bör vara hyffsat säker på omslag. 9) Vet inte riktigt där.. Låter som en vanlig ch/r, kommittad eller inte, eller så är det nåt jag inte förstår. Själv skulle jag dock vara ganska glad om han foldade. Hur som helst vet jag inte om han verkligen kommer känna sig så committad, kanske om han hade bettat pot. 12:an.. inte tillräcklig FE utan reads tror jag, mtp rätt dåligt SD value. "Coinflip som bäst" och det där, du vet.. Edit: Jag har ju redan sagt vad jag tycker om 12 HH:s i en post.. men anledningen blir tydlig här - det blir nästan omöjligt att föra en sammanhållen diskussion om dem alla i en tråd.. Citera
Gäst Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Edit: Jag har ju redan sagt vad jag tycker om 12 HH:s i en post.. men anledningen blir tydlig här - det blir nästan omöjligt att föra en sammanhållen diskussion om dem alla i en tråd.. Agree. Kanske tar ett par av de "intressanta" och lägger upp separat i HH-forumet. Några förslag? Citera
Klyka Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 De som jag svarat på är mitt förslag, de tyckte jag var mest intressanta vid ett första påseende. Citera
Hox Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Mina kommentarer. 1. Spontant gillar jag spelet, känner själv att jag är väldigt weaktight på de första nivåerna och floppen är extremt kall utan steg/färgdrag. Gör inte det spelet själv särskilt ofta eftersom jag anser att det är lite readberoende och reads har man ju inga så tidigt i turneringen. Kan tänka mig att det är minimalt +EV spel. 2. Hade gjort en standardraise där. Tycker inte att jag ser särskilt många syner med AQ etc för att det ska vara värt det. Däremot har man sett en och annan vika upp 55-88 i det läget och det skulle ju inte kännas så kul. 3. Mot en tajt fi pf-bettar jag, mot en lös fi så foldar jag oftast den handen. 4. Håller inte med om spelet eller om uppfattningen om att man vill hamna AI med någon, dvs du vill att någon ska bluffa/semibluffa AI mot dig. Om någon bluffar AI med typ KT så är det -EV för dig än om han foldat pf. Jag hade ställt direkt. 5. wp 6. wp 7. Jag foldar den handen när det är 8 kvar i turneringen, antagligen på 75/150 också. 100/200 dock ställer jag i princip alltid. 8. wp 9. Var snäll mot fiskarna... Tror nog att du kan få syn av en K ibland, dock är det få gånger som du inte är slagen när han synar. Däremot känns det inte så hett att ge frikort heller. Jag tycker handen spelades helt perfekt. 10. wp 11. wp 12. Visst finns det FE där men jag gillar inte spelet. Jag tycker att ställa med lågpar är väldigt readberoende och när han ändå bettat ut så visar han ju lite styrka. Citera
DaPine87 Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 ok lite snabba svar, mer utförligt sen. 1: Gillar absolut inte. 2: Gillar 3: Gillar, eller skulle nog betta 125 kanske, hatar sj när folk minibettar 4: wp 5: Gillar definitivt chechen efter på flop och calldownen. 6: wp Citera
Gäst Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Kul att det droppar in lite svar Ska svara på era kommentarer senare. Kan dock säga att hand 1 (77) är inte något jag gör alltför ofta, däremot tror jag utan tvekan att det är ett bra spel (jag kan säkert ha fel dock). Just på Stars $60 är spelet ibland sjukt tight på de första två blindsnivåerna. Igår var det exempelvis 5-6 raka händer som blev rundfoldade pre . Här har vi iofs en preflopraisare men har han träffat tror jag han leder ut på floppen jävligt ofta. Blir jag raisad av Btn eller CR:ad av UTG så viker jag. Får jag syn så check/foldar jag turn. Citera
eurythmech Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Okej, bestämde mig för att besvara utan att läsa vad andra har skrivit, för att påverkas så lite som möjligt. Ska bli intressant att se vad andra tänker 1. Ser okej ut. Vad gör du om du får syn av knappen? Av PFR? Ger du alltid upp potten pga den torra brädan? 2. Jag avskyr en push här. Nu är det säker 2% avv MP2 har AA/KK, men det här är inget bra sätt att krama värde ur händer som AJ, 77, KQ imho. Check är ju ärkevekt, men raise till 200. Ge upp utan träff om båda synar. Beta ~300 mot en synare vid träff eller miss, CRAI vid floppat drag (JTx, QJx, QTx känns som ett drag) tycker jag. Men här vill jag se vad du och andra tycker! Rolig hand. 3. Complete pre / minbet flop använder jag sälla själv. Kan vara för sällan dock. I den här specifika handen ser jag dock inte varför det är bättre än vik. På något plan måste man väl kanske också ha händer som man höjer men viker för push, för att balansera de händer man synar med, men jag har ingen aning om vilka händer det är. 4. Jag kan inte se att det här är bättre än push, men jag kan ha fel. Blindarna kan tro att dom har FE, och då får du spela en all-in där du har kanske 50-55%, istället för att plocka upp en fin pott på 300 från början. Och sååå roligt är det väl inte att hamna AI med Ax mot en relativt svag men långt ifrån utklassad hd? 5. Är AK verkligen överrepresenterat i din hd? Du menar det är det OM du slår om? För fram till rivern kan jag verkligen inte sätta dig på AK med särskilt stor sannolikhet. Jag menar det finns 8 AK, 6 QQ och kanske 6 JJ du kan ha. Och AK vill man ju ha in degen nån gång, och check på flop är standard med QQ/JJ, men kan varieras med AK. Syn på turn med din hand är helt okej, ska du vara rädd för flush liksom? River känns väldigt standard. 6. Jag tycker det finns bättre brädor att variera sina AA på. Den där floppen är så jävla dragig. Men jag gillar ditt resonemang i stort. 7. Jag tycker inte alls att det är överaggro. Finns verkligen inte vik för honom?Jag skulle aldrig vika i MP3s ställe, men nog finns det en del fisk på $60? Hur som helst, jag tror 77 står sig finfint mot hans hd, och 150 bonusmarker i form av blindar kompenserar för risken att nån av blindarna vaknar upp med ett monster. Dessutom kan det ju hända gulliga saker som att SB synar AI med AK/AQ, BB och MP3 viker, men låt oss inte hoppas på så mycket På 75/150 och 100/200 har han väl redan pushat, i vilket fall så är skillnaden som jag ser det att vi inte har någon FE, men det tror du knappt att du har ändå, och att Fi troligen är lite lösare? Eller tänker jag fel då? Det lutar isf åt syn, men det känns lite mer osäkert... 8. nh wp 9. Jag skulle ha jätteproblem att syna ett omslag, även om fi är dålig och överaggro, men nånting lär han ju ändå sålla bort. Flopplinjen är nog ganska standard för mig, så det är nog bra 10. Ja, jag tycker det är jätteställ. 11. Måste vara standard. 12. Det händer att jag gör det spelet. Jag tycker nog det är bra. Du har förvisso ett gäng händer kvar tills du behöver blinda, men i allt sämre position. Du behöver marker och får du vik här så luktar det rosor och nejlika. Citera
Gäst Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Okey lite mer utförliga kommentarer från min sida här, ska försöka besvara er och förklara mig så gott det går. 1 - 77: Skrev ju ett svar ang. 77-handen igår/inatt. Så här skrev jag då: just på Stars $60 är spelet ibland sjukt tight på de första två blindsnivåerna. Igår var det exempelvis 5-6 raka händer som blev rundfoldade pre . Här har vi iofs en preflopraisare men har han träffat tror jag han leder ut på floppen jävligt ofta. Blir jag raisad av Btn eller CR:ad av UTG så viker jag. Får jag syn så check/foldar jag turn. Om exemperlvis UTG synar så checkar jag bakom om han checkar turn. Bettar han sen ut på river beror det lite på hur jag känner mig, vilket kort som faller och framförallt hur stort hans bet är om jag synar eller inte. Checkar han river checkar jag bakom. Gahlster: det är mkt möjligt att t100 på floppen räcker. Fick jag spela om handen hade jag nog sagt 150ish. 2 - AKs: Håller med er om att det är overkill att pusha (även om jag tidigare ofta fått sjuka syner när jag spelat så här). Med ytterligare 2-3 limpare pushar jag dock. 3 - Q9o: Viker handen pre gör jag inte På 25/50 viker jag, men inte på 50/100. Hade Fi varit lite djupare tror jag det är rätt borderline mellan raise och complete, jag är dock tämligen övertygad om att båda alternativen är bättre än fold. Nu tror jag Fi's omslags-HD är rätt bred (givet stackdjupet) och då kändes complete bäst. På floppen vill jag ju ta hem potten med en gång och komma undan så billigt som möjligt om Fi träffat nåt, därför går CR bort med en gång IMHO. 4 - A6o: Har ångrat mig, push är bättre än t500 men t500 måste vara bättre än fold. 5 - QQ: Tycker jag spelar handen bra faktiskt. eurythmech: höjer jag turn tycker jag det skriker AK, KQ om mitt spel och då lär jag ju inte få betalt av en sämre hand än QQ, typ så jag menade. Tycker du jag ska leda ut på floppen? --------------------------- Tar resten av händerna senare Citera
Recommended Posts