Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Och rätt dålig också, till på köpet. Reads har jag inga på den här killen. Men helt mega-generellt bör jag respektera miniraise UTG på $33+3?

Full Tilt Poker Game #1515353849: $33 + $3 Sit & Go (Turbo) (10934618) Table 1 - 100/200 - No Limit Hold'em - 22:24:41 ET - 2007/01/01

Seat 1: Skanke (3 705)

Seat 2: 54nTA_Cl4u5 (1 575)

Seat 3: ohmee (805)

Seat 4: Sparky1212 (2 250)

Seat 5: RikusJRat (2 600)

Seat 9: theWhoo (2 565)

ohmee posts the small blind of 100

Sparky1212 posts the big blind of 200

The button is in seat #2

Holecards:

Dealt to 54nTA_Cl4u5 Ah Jh

RikusJRat raises to 400

theWhoo folds

Skanke folds

Hero?

Postad

Blindsen är höga o du har inte så mkt marker men detta är en jättefold. Raisen kommer utg, har du tur så har du 2 överkort men det troliga är att bara 1 av dina kort är levande. Ibland leder du men inte tillräckligt ofta för o spela handen. Dessutom ett par kvar att agera.

Detta är en hand som är stål mkt sent i SNGs, också en hand som du i såna här lägen slår tillbaka mot vid klara steals. Du går oxå All-in med den här handen från alla positioner vid så höga blinds men synar inte.

Postad
Blindsen är höga o du har inte så mkt marker men detta är en jättefold. Raisen kommer utg, har du tur så har du 2 överkort men det troliga är att bara 1 av dina kort är levande. Ibland leder du men inte tillräckligt ofta för o spela handen. Dessutom ett par kvar att agera.

Detta är en hand som är stål mkt sent i SNGs, också en hand som du i såna här lägen slår tillbaka mot vid klara steals. Du går oxå All-in med den här handen från alla positioner vid så höga blinds men synar inte.

lol, det är verkligen ingen jättefold. Majoriteten på FTP's $33+3 är åsnor så jag kan garantera att Hero ofta leder här.

Återigen MacDaddy så undrar jag vart du spelar där folk verkar vara så sjukt tighta...

Postad

Det är faktiskt underligt hur ofta man får både syn av någon konstig hand men även fold är rätt vanligt faktiskt. Där pushar jag beroende på feeling och om det är som igår får jag stryk av A7s.

AJ är en jävla skit hand förvisso du har svårt att vara den som dominerar vid syn , men med en viss FE i detta läge kör vi ivåg.

Ett annat tips är att inte ställa med KT mot min BB och sedan berätta det när jag foldar AT.....

Postad

Troligtvis hade jag ställt in här men som Skanke skriver så är det ingen rolig hand du sitter på. Min erfarenhet är att miniraise ofta är mellanpar, KQ eller svaga A som viker för omslag.

Har du otur så sitter han med stål och du måste dra ut honom men det är ju bara roligt att dra in A eller hålstege på river, eller hur?

Postad
Tyckte HH:n var rätt rolig ändå, skyltar med sitt nick hela vägen ända till avslutande frågan

54nTA_Cl4u5 was dealt AhJh

Hero Push

Hehe, jag råkade klippa bort det sista och orkade inte skriva in det för hand.

Postad
pokerstars, de ä rätt tighta där i jämförelse med andra siter.

Jämfört med hur Party va förr så är de liiiite tightare. På tidiga levels på $60 är det rätt tight men på $27 är det jättefiskigt hela tiden.