Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

50euro buyin-turnering med ca 100 deltagare.

båda har startstack.

första perioden.

utg limpar. utg+1 ställer in allt rätt av.

jag sitter i sb och tittar ner på KK.

av min erfarenhet så ställer folk ibland in med små och mellanhöga par när man har ca 30bb för de vet inte hur de ska spela dem annars.

men i början när folk ställer är det väl rätt ofta AA?

kan tillägga att killen spelar 5/10 normalt och utg osm limpade också så kanske kan bero på history mellan dem...

iaf jag tänkte ah har han AA så har han alltid gött att dublla upp i början och wtf 205 är 20% annars :)

alla kan ju lista ut att han faktiskt hade AA nu men enligt er erfarenhet, vad har ni sett i dessa lägen?

Postad

Se det så här: om han spelat AA på något annat sätt så hade du ändå fått in degen.

Så om han faktiskt har AA så har han inte tjänat något på din syn jämfört med andra strategier. Om han däremot har något annat så tokbackar han på din syn jämfört med alternativen.

Postad
Se det så här: om han spelat AA på något annat sätt så hade du ändå fått in degen.

Så om han faktiskt har AA så har han inte tjänat något på din syn jämfört med andra strategier. Om han däremot har något annat så tokbackar han på din syn jämfört med alternativen.

Nja...

med samma move kan du få syn av QQ AK o nån nisse kanske tom syna med sämre händer. Att movet inte är bra är väl alla överens om och att synen trots det är ok tycker i alla fall jag. Ev just pga att pengarna till 99%kommer halka in oavsett.