Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 338
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Du svarar ju aldrig på msn! Började nästan gråta igår när du vägrade svara och jag ville whina om den hemska AQ-handen ovan :D

Så jäkla oväntat att det var whine på G :). Satt och kollade på LAW N ORDER på datorn.

Postad

Inte blivit så mkt spelat sista dagarna. Haft massor att göra inför resan. Nu sitter jag på tåget från Malmö till Karlstad. Får se om d går att spela härifrån. SJs internet verkar rätt odrägligt långsamt.

Spelade den 1e mars och plussade 800 lr nått. Gröna siffror för månaden känns bra även om d inte kommer bli mkt spelande. Imorrn drar vi....hyfsat gött.

Postad

Fungerade faktiskt att spela på tåget men inte hade jag mkt nytta av det. Backade sisådär 250 efter ett dåligt spel och ett otal oturshänder.

Nu ikväll bestämde jag mig för att blanda lite NL200 och NL400. Hände i princip inget på NL200 borden utan alla action var på d högre borden.

Hade först otur i några halvstora potter men sen rejält med tur i 2 stora. Detta plus att kortflytet plötsligt vände till min fördel gjorde att dagen nu slutar +$533. Väldigt skönt att ha det med sig eftersom vi åker imorgon. Också skönt att jag börjar känna mig bekvämare på NL400.

Åker tåg till Sthlm till att börja med imorrn. Hinner nog lira lite på tåget. Ryktas även att en polare som redan är i Bangkok bokat hotell första dagarna med AC, wlan och hela kittet. Life is good :mrgreen:

Hand 1

Fi verkar ganska kompetent och gillar inte att bara släppa sin BB. Jag har kanske höjt honom 4-5 ggr från SB och han har nog spelat emot iaf alla utom en. Höjt 2-3 ggr och synat nån gång.

Hero @ SB $850

Fi @ BB $500

Hero is dealt :3s::3g:

4 folds

Hero raise to 16

bb call 12

FLOP :3h::7b::Jh: (pot 32, 2 players)

Hero bet 26

bb call 26

TURN :5d: (pot 84, 2 players)

Hero bet 70

bb call 70

RIVER :Td: (pot 224, 2 players)

Hero ??

Semistark hand, ganska mycket stack kvar att spela om och fi har visat klara tendenser att vara ganska "lös-synig" både i denna och tidigare händer. Vad gör vi?

Hand 2

Shortstack som pushar. Duger up'n'down 2paret för syn? Read givetvis obefintlig.

Fi @ UTG+1 $100

Hero @ BB $530

Hero is dealt :Js::7s:

utg folds

utg+1 calls 4

co folds

button calls 4

sb calls 2

Hero checks

FLOP :Jh::9b::7g: (pot 16, 4 players)

sb checks

Hero bets 12

utg+1 raises to 96 and is all-in

button folds

sb folds

Hero ??

Postad

Valuebet and call.

Finns massa händer att syna med i första handen för en lag i en blindsfight och syn i andra handen för att shortstacks kan ha vad som helst och för att jag hatar shortstacks.

Postad

Sitter pa ett internetcafe i MBK - Bangkok. Stort kopcenter i en stor och ratt stokig stad. Faktiskt sugen pa att aka vidare snarast. Ska man hanga i Bangkok ska man nog inte hanga sa har centralt. Inte hunnit spela sen vi lamnade sverige. Far se nar chansen dyker upp.

Till then

Postad
Sitter pa ett internetcafe i MBK - Bangkok. Stort kopcenter i en stor och ratt stokig stad. Faktiskt sugen pa att aka vidare snarast. Ska man hanga i Bangkok ska man nog inte hanga sa har centralt. Inte hunnit spela sen vi lamnade sverige. Far se nar chansen dyker upp.

Till then

Antinge älskar eller hatar man Bangkok. Själv tycker jag det är en riktigt häftig stad. Åk inte tuktuk bara, största turistfällan i stan som dessutom kan vara farlig.

Postad

Just nu sitter vi och dricker chang i en trädkoja vid stranden på phi phi don. Riktigt jävla fint. Tveksamt om det blir så mycket bättre. Internet i trädkoja 10 meter från havet....ibland är livet bara perfekt.

Pokern här nere har gått hyfsat med tanke på hur lite jag spelat. Vinner mer än jag gör av med.

Nu blir det nog att stoppa undan datorn och kliva på grundet rejält. Träffat tre polare hemifrån här på phi phi så nu är vi 7.

Postad

Wsup dog! Najs att det är nice. Kul att du träffat några imaginary friends också.

Pokern verkar inte gå så bra för dig. Såg dig nere på NL 20 för ett par dar sedan.

Uppgradera dagboken till en bilddagbok ;)!

GL hf.

Postad

Jobbig hand från idag. Båda fi verkar ha hyfsad koll.

Hero $280 @ BB

Fi 2 @ SB $226

Fi 1 @ CO $200

Hero is dealt :7s::8s:

2 folds

co raises to 8

1 fold

sb call 7

Hero call 6

FLOP :3s::6s::Kh: (pot 24, 3 players)

sb check

Hero check

co bet 8

sb raise 20

Hero call 20

sb call 12

TURN :9s: (pot 84, 3 players)

sb bet 74

Hero ??

Går bara att ställa här?

• 1 month later...
Postad

Härligt att vara hemma igen. Inledde igår med att backa 1200+ på NL200. Fin start. Idag har jag återigen tagit tag i grindet och det är ju bara att konstatera att iPoker spelarna är så fruktansvärt dåliga.

Dagens Höjdpunkt (hittills):

Hero @ BB $235

Fi @ SB $313

Hero is dealt :9b::Kb:

4 folds

SB raises to 7

Hero calls 5

FLOP :Th::Qh::Jh: (Pot 14, 2 players)

SB bet 10

Ska höja till 30 här men lyckas skriva fel i rutan så jag höjer all in.

BB raises to 228 and is all-in

SB calls 218

Han steksteksynar...

Fi shows :Ah::Js::shock::shock::shock:

$218 synen?!

Postad
Härligt att vara hemma igen. Inledde igår med att backa 1200+ på NL200. Fin start. Idag har jag återigen tagit tag i grindet och det är ju bara att konstatera att iPoker spelarna är så fruktansvärt dåliga.

Dagens Höjdpunkt (hittills):

Hero @ BB $235

Fi @ SB $313

Hero is dealt :9b::Kb:

4 folds

SB raises to 7

Hero calls 5

FLOP :Th::Qh::Jh: (Pot 14, 2 players)

SB bet 10

Ska höja till 30 här men lyckas skriva fel i rutan så jag höjer all in.

BB raises to 228 and is all-in

SB calls 218

Han steksteksynar...

Fi shows :Ah::Js::shock::shock::shock:

$218 synen?!

Ähh, given syn ju då han i alla fall har minst ett nötouts. ;-)

Nej men seriöst så finns det sjukt mkt fisk på ipoker. När kommer du upp på Nl400 så man får dra ut dig?

Postad

Ingen read, satte mig nyss. Kan man hitta fold?

Hero @ BB $200

Fi @ CO $350

Hero is dealt :Kb::Kh:

2 folds

CO raises to 8

2 folds

Hero raises to 26

CO calls 18

FLOP :Jg::Th::3b: (Pot 53, 2 players)

Hero bets 44

CO raises all-in

$130 kvar, går inte att folda?

Postad
Ingen read, satte mig nyss. Kan man hitta fold?

Hero @ BB $200

Fi @ CO $350

Hero is dealt :Kb::Kh:

2 folds

CO raises to 8

2 folds

Hero raises to 26

CO calls 18

FLOP :Jg::Th::3b: (Pot 53, 2 players)

Hero bets 44

CO raises all-in

$130 kvar, går inte att folda?

Jag klarar inte av de iaf :-)

Postad

Bra och rolig dag så långt. Ganska många intressanta händer följer här nedan:

Hand 1:

Inte sett fi mkt innan men han har spelat stabilt denna sessionen. Vi har inte varit uppe mot varandra i några potter att tala om så inte lagt jättemkt märke till honom. Notera stackarna.

4 handed

speedy555 @ SB $480

Hero @ CO $455

Hero is dealt :5g::5s:

Hero raises to 8

button folds

sb raises to 14

bb folds

Hero calls 6

FLOP :8h::7s::5h: (Pot 30, 2 players)

sb bets 12

Hero raises to 42

sb calls 30

TURN :3b: (pot 114, 2 players)

sb checks

Hero ??

Jävligt osäker på detta beslutet.

Hand 2:

Fi känns som en ganska normal grinder som spelar tight. Ingen man undviker men samtidigt nån man vet har lite koll iaf.

Hero @ SB $200+++

Kajdee @ BB $201

Hero is dealt :5s::5b:

3 folds

Hero raises to 7

bb calls 5

FLOP :As::Ks::2s: (Pot 14, 2 players)

Hero bets 10

bb calls 10

TURN :5h: (Pot 34, 2 players)

Hero bets 28

bb calls 28

RIVER :5g: (Pot 90, 2 players)

Hero ??

Runner runner fyrtal och det känns som att fi antingen har något bra eller är tom. Är check att föredra här för att eventuellt comitta honom till att syna mitt omslag?

Hand 3:

Ingen vidare koll på fi men han verkar inte vara en nit. Ganska standard linje tkr jag, är den okej? Torska handen innan så klaga inte på djupet.

Hero @ UTG $181

Fi @ BB $200++

Hero is dealt :Ag::Ad:

Hero raises to 8

4 folds

bb calls 6

FLOP :3g::4g::5d: (Pot 17, 2 players)

bb checks

Hero bets 14

bb calls

TURN :As: (Pot 45, 2 players)

bb bets 24

Hero calls 24

RIVER :8h: (Pot 93, 2 players)

bb bets 52

Hero calls 52

Final Pot: $197

Postad

Hand 1: 80-90 eller nåt - inget annat alternativ i närheten

Hand 2: Jag betar 70 för att få värde av ess som annars checkar bakom. Inte jättemånga bluffhänder en tight spelare kan ha här, QsJx och QsTx nästan bara.

Hand 3: Äckligt läge men jag spelar likadant. En höjning känns för tunn på river.

Postad

Håller nog med. Han bör ha överpar betydligt oftare än överset. Jag betade 90 och han foldade (tyvärr?).

Ny hand från gårdagen. Har som vanligt ganska dålig koll på fi, märks att man varit borta ett tag. Han har spelat stabilt men tight hittills denna sessionen. Enda historyn vi har är väl att han synat mig nån gång pre och sen fått kasta flopp.

Hero @ UTG $307

Fi @ CO $500

Hero is dealt :Th::Ts:

Hero raises to 8

1 folds

co calls 8

button calls 8

sb folds

bb calls 6

FLOP :Kg::Tb::Ab: (Pot 33, 4 players)

bb checks

Hero bets 28

co raises to 56

button folds

bb folds

Hero ??

Fin, men halvfarlig flopp. Det faktum att det ligger två ruter gör att jag automatiskt vill höja. Är det rätt tanke eller bättre att försöka hitta kåken på turn? Om vi ska höja; hur mycket ska vi höja och finns det någon återvändo när vi väl slagit om?

Postad
Håller nog med. Han bör ha överpar betydligt oftare än överset. Jag betade 90 och han foldade (tyvärr?).

Ny hand från gårdagen. Har som vanligt ganska dålig koll på fi, märks att man varit borta ett tag. Han har spelat stabilt men tight hittills denna sessionen. Enda historyn vi har är väl att han synat mig nån gång pre och sen fått kasta flopp.

Hero @ UTG $307

Fi @ CO $500

Hero is dealt :Th::Ts:

Hero raises to 8

1 folds

co calls 8

button calls 8

sb folds

bb calls 6

FLOP :Kg::Tb::Ab: (Pot 33, 4 players)

bb checks

Hero bets 28

co raises to 56

button folds

bb folds

Hero ??

Fin, men halvfarlig flopp. Det faktum att det ligger två ruter gör att jag automatiskt vill höja. Är det rätt tanke eller bättre att försöka hitta kåken på turn? Om vi ska höja; hur mycket ska vi höja och finns det någon återvändo när vi väl slagit om?

Svår hand. Med tanke på att du här har 150 BB så kanske inte reraise är optimalt då det blir svårt att lägga efter det. Speciellt just nu när det är 4vägspott så är ju chansen lite större att någon har satt QJ. Men sen är ju frågan hur du bäst ska få betalt av drag och händer som AQ, AJ, KDd, AT, KT utan att reraisa...

Om du inte har någon image av honom skulle jag nog bara syna och om det blankar så CR-commitar jag på turn... Men har du minsta note på honom så skulle jag basera allt utifrån det eftersom det är så marginellt.

Om du ska höja floppen hade jag nog höjt till 140 och aldrig lagt mig.

Postad

Måste ju bara älska sånna här spelare.

Hero @ BB $436

Fi @ UTG $185

Hero is dealt :Ab::7b:

utg calls 2

button folds

sb raises to 8

Hero calls 6

utg calls 6

FLOP :Ag::7g::Jh: (Pot 24, 3 players)

sb checks