cOP Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2007 Du svarar ju aldrig på msn! Började nästan gråta igår när du vägrade svara och jag ville whina om den hemska AQ-handen ovan Citera
Kissemissen Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Du svarar ju aldrig på msn! Började nästan gråta igår när du vägrade svara och jag ville whina om den hemska AQ-handen ovan Så jäkla oväntat att det var whine på G . Satt och kollade på LAW N ORDER på datorn. Citera
cOP Postad 5 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2007 Inte blivit så mkt spelat sista dagarna. Haft massor att göra inför resan. Nu sitter jag på tåget från Malmö till Karlstad. Får se om d går att spela härifrån. SJs internet verkar rätt odrägligt långsamt. Spelade den 1e mars och plussade 800 lr nått. Gröna siffror för månaden känns bra även om d inte kommer bli mkt spelande. Imorrn drar vi....hyfsat gött. Citera
cOP Postad 5 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2007 Fungerade faktiskt att spela på tåget men inte hade jag mkt nytta av det. Backade sisådär 250 efter ett dåligt spel och ett otal oturshänder. Nu ikväll bestämde jag mig för att blanda lite NL200 och NL400. Hände i princip inget på NL200 borden utan alla action var på d högre borden. Hade först otur i några halvstora potter men sen rejält med tur i 2 stora. Detta plus att kortflytet plötsligt vände till min fördel gjorde att dagen nu slutar +$533. Väldigt skönt att ha det med sig eftersom vi åker imorgon. Också skönt att jag börjar känna mig bekvämare på NL400. Åker tåg till Sthlm till att börja med imorrn. Hinner nog lira lite på tåget. Ryktas även att en polare som redan är i Bangkok bokat hotell första dagarna med AC, wlan och hela kittet. Life is good Hand 1 Fi verkar ganska kompetent och gillar inte att bara släppa sin BB. Jag har kanske höjt honom 4-5 ggr från SB och han har nog spelat emot iaf alla utom en. Höjt 2-3 ggr och synat nån gång. Hero @ SB $850 Fi @ BB $500 Hero is dealt 4 folds Hero raise to 16 bb call 12 FLOP (pot 32, 2 players) Hero bet 26 bb call 26 TURN (pot 84, 2 players) Hero bet 70 bb call 70 RIVER (pot 224, 2 players) Hero ?? Semistark hand, ganska mycket stack kvar att spela om och fi har visat klara tendenser att vara ganska "lös-synig" både i denna och tidigare händer. Vad gör vi? Hand 2 Shortstack som pushar. Duger up'n'down 2paret för syn? Read givetvis obefintlig. Fi @ UTG+1 $100 Hero @ BB $530 Hero is dealt utg folds utg+1 calls 4 co folds button calls 4 sb calls 2 Hero checks FLOP (pot 16, 4 players) sb checks Hero bets 12 utg+1 raises to 96 and is all-in button folds sb folds Hero ?? Citera
edison Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Valuebet and call. Finns massa händer att syna med i första handen för en lag i en blindsfight och syn i andra handen för att shortstacks kan ha vad som helst och för att jag hatar shortstacks. Citera
cOP Postad 8 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2007 Sitter pa ett internetcafe i MBK - Bangkok. Stort kopcenter i en stor och ratt stokig stad. Faktiskt sugen pa att aka vidare snarast. Ska man hanga i Bangkok ska man nog inte hanga sa har centralt. Inte hunnit spela sen vi lamnade sverige. Far se nar chansen dyker upp. Till then Citera
Gyre Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Sitter pa ett internetcafe i MBK - Bangkok. Stort kopcenter i en stor och ratt stokig stad. Faktiskt sugen pa att aka vidare snarast. Ska man hanga i Bangkok ska man nog inte hanga sa har centralt. Inte hunnit spela sen vi lamnade sverige. Far se nar chansen dyker upp. Till then Antinge älskar eller hatar man Bangkok. Själv tycker jag det är en riktigt häftig stad. Åk inte tuktuk bara, största turistfällan i stan som dessutom kan vara farlig. Citera
cOP Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Just nu sitter vi och dricker chang i en trädkoja vid stranden på phi phi don. Riktigt jävla fint. Tveksamt om det blir så mycket bättre. Internet i trädkoja 10 meter från havet....ibland är livet bara perfekt. Pokern här nere har gått hyfsat med tanke på hur lite jag spelat. Vinner mer än jag gör av med. Nu blir det nog att stoppa undan datorn och kliva på grundet rejält. Träffat tre polare hemifrån här på phi phi så nu är vi 7. Citera
Gyre Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Blir så jävla avundsjuk på alla som sitter och softar i Thailand. Fan, posta några riktigt hemska bad beats så jag blir lite gladare iaf! Citera
Kissemissen Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Wsup dog! Najs att det är nice. Kul att du träffat några imaginary friends också. Pokern verkar inte gå så bra för dig. Såg dig nere på NL 20 för ett par dar sedan. Uppgradera dagboken till en bilddagbok ! GL hf. Citera
cOP Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2007 Jobbig hand från idag. Båda fi verkar ha hyfsad koll. Hero $280 @ BB Fi 2 @ SB $226 Fi 1 @ CO $200 Hero is dealt 2 folds co raises to 8 1 fold sb call 7 Hero call 6 FLOP (pot 24, 3 players) sb check Hero check co bet 8 sb raise 20 Hero call 20 sb call 12 TURN (pot 84, 3 players) sb bet 74 Hero ?? Går bara att ställa här? Citera
cOP Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Härligt att vara hemma igen. Inledde igår med att backa 1200+ på NL200. Fin start. Idag har jag återigen tagit tag i grindet och det är ju bara att konstatera att iPoker spelarna är så fruktansvärt dåliga. Dagens Höjdpunkt (hittills): Hero @ BB $235 Fi @ SB $313 Hero is dealt 4 folds SB raises to 7 Hero calls 5 FLOP (Pot 14, 2 players) SB bet 10 Ska höja till 30 här men lyckas skriva fel i rutan så jag höjer all in. BB raises to 228 and is all-in SB calls 218 Han steksteksynar... Fi shows $218 synen?! Citera
Theelch Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Härligt att vara hemma igen. Inledde igår med att backa 1200+ på NL200. Fin start. Idag har jag återigen tagit tag i grindet och det är ju bara att konstatera att iPoker spelarna är så fruktansvärt dåliga. Dagens Höjdpunkt (hittills): Hero @ BB $235 Fi @ SB $313 Hero is dealt 4 folds SB raises to 7 Hero calls 5 FLOP (Pot 14, 2 players) SB bet 10 Ska höja till 30 här men lyckas skriva fel i rutan så jag höjer all in. BB raises to 228 and is all-in SB calls 218 Han steksteksynar... Fi shows $218 synen?! Ähh, given syn ju då han i alla fall har minst ett nötouts. Nej men seriöst så finns det sjukt mkt fisk på ipoker. När kommer du upp på Nl400 så man får dra ut dig? Citera
cOP Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Väldigt snart. Ska bara få in den rätta grind känslan igen Från juni skulle jag tippa. Citera
cOP Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2007 Ingen read, satte mig nyss. Kan man hitta fold? Hero @ BB $200 Fi @ CO $350 Hero is dealt 2 folds CO raises to 8 2 folds Hero raises to 26 CO calls 18 FLOP (Pot 53, 2 players) Hero bets 44 CO raises all-in $130 kvar, går inte att folda? Citera
wheelinho Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Ingen read, satte mig nyss. Kan man hitta fold? Hero @ BB $200 Fi @ CO $350 Hero is dealt 2 folds CO raises to 8 2 folds Hero raises to 26 CO calls 18 FLOP (Pot 53, 2 players) Hero bets 44 CO raises all-in $130 kvar, går inte att folda? Jag klarar inte av de iaf Citera
cOP Postad 18 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2007 Bra och rolig dag så långt. Ganska många intressanta händer följer här nedan: Hand 1: Inte sett fi mkt innan men han har spelat stabilt denna sessionen. Vi har inte varit uppe mot varandra i några potter att tala om så inte lagt jättemkt märke till honom. Notera stackarna. 4 handed speedy555 @ SB $480 Hero @ CO $455 Hero is dealt Hero raises to 8 button folds sb raises to 14 bb folds Hero calls 6 FLOP (Pot 30, 2 players) sb bets 12 Hero raises to 42 sb calls 30 TURN (pot 114, 2 players) sb checks Hero ?? Jävligt osäker på detta beslutet. Hand 2: Fi känns som en ganska normal grinder som spelar tight. Ingen man undviker men samtidigt nån man vet har lite koll iaf. Hero @ SB $200+++ Kajdee @ BB $201 Hero is dealt 3 folds Hero raises to 7 bb calls 5 FLOP (Pot 14, 2 players) Hero bets 10 bb calls 10 TURN (Pot 34, 2 players) Hero bets 28 bb calls 28 RIVER (Pot 90, 2 players) Hero ?? Runner runner fyrtal och det känns som att fi antingen har något bra eller är tom. Är check att föredra här för att eventuellt comitta honom till att syna mitt omslag? Hand 3: Ingen vidare koll på fi men han verkar inte vara en nit. Ganska standard linje tkr jag, är den okej? Torska handen innan så klaga inte på djupet. Hero @ UTG $181 Fi @ BB $200++ Hero is dealt Hero raises to 8 4 folds bb calls 6 FLOP (Pot 17, 2 players) bb checks Hero bets 14 bb calls TURN (Pot 45, 2 players) bb bets 24 Hero calls 24 RIVER (Pot 93, 2 players) bb bets 52 Hero calls 52 Final Pot: $197 Citera
ebisumaru Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Hand 1: 80-90 eller nåt - inget annat alternativ i närheten Hand 2: Jag betar 70 för att få värde av ess som annars checkar bakom. Inte jättemånga bluffhänder en tight spelare kan ha här, QsJx och QsTx nästan bara. Hand 3: Äckligt läge men jag spelar likadant. En höjning känns för tunn på river. Citera
cOP Postad 18 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2007 Hand 1: 80-90 eller nåt - inget annat alternativ i närheten Slänger vi alla omslag? Citera
MoonKenny Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Nä, jag ställer mot alla omslag. mm absolut Citera
cOP Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2007 Håller nog med. Han bör ha överpar betydligt oftare än överset. Jag betade 90 och han foldade (tyvärr?). Ny hand från gårdagen. Har som vanligt ganska dålig koll på fi, märks att man varit borta ett tag. Han har spelat stabilt men tight hittills denna sessionen. Enda historyn vi har är väl att han synat mig nån gång pre och sen fått kasta flopp. Hero @ UTG $307 Fi @ CO $500 Hero is dealt Hero raises to 8 1 folds co calls 8 button calls 8 sb folds bb calls 6 FLOP (Pot 33, 4 players) bb checks Hero bets 28 co raises to 56 button folds bb folds Hero ?? Fin, men halvfarlig flopp. Det faktum att det ligger två ruter gör att jag automatiskt vill höja. Är det rätt tanke eller bättre att försöka hitta kåken på turn? Om vi ska höja; hur mycket ska vi höja och finns det någon återvändo när vi väl slagit om? Citera
MoonKenny Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 Håller nog med. Han bör ha överpar betydligt oftare än överset. Jag betade 90 och han foldade (tyvärr?). Ny hand från gårdagen. Har som vanligt ganska dålig koll på fi, märks att man varit borta ett tag. Han har spelat stabilt men tight hittills denna sessionen. Enda historyn vi har är väl att han synat mig nån gång pre och sen fått kasta flopp. Hero @ UTG $307 Fi @ CO $500 Hero is dealt Hero raises to 8 1 folds co calls 8 button calls 8 sb folds bb calls 6 FLOP (Pot 33, 4 players) bb checks Hero bets 28 co raises to 56 button folds bb folds Hero ?? Fin, men halvfarlig flopp. Det faktum att det ligger två ruter gör att jag automatiskt vill höja. Är det rätt tanke eller bättre att försöka hitta kåken på turn? Om vi ska höja; hur mycket ska vi höja och finns det någon återvändo när vi väl slagit om? Svår hand. Med tanke på att du här har 150 BB så kanske inte reraise är optimalt då det blir svårt att lägga efter det. Speciellt just nu när det är 4vägspott så är ju chansen lite större att någon har satt QJ. Men sen är ju frågan hur du bäst ska få betalt av drag och händer som AQ, AJ, KDd, AT, KT utan att reraisa... Om du inte har någon image av honom skulle jag nog bara syna och om det blankar så CR-commitar jag på turn... Men har du minsta note på honom så skulle jag basera allt utifrån det eftersom det är så marginellt. Om du ska höja floppen hade jag nog höjt till 140 och aldrig lagt mig. Citera
cOP Postad 21 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 21 Maj , 2007 Måste ju bara älska sånna här spelare. Hero @ BB $436 Fi @ UTG $185 Hero is dealt utg calls 2 button folds sb raises to 8 Hero calls 6 utg calls 6 FLOP (Pot 24, 3 players) sb checks Hero bets 20 utg calls 20 sb folds TURN (pot 64, 2 players) Hero bets 60 utg calls 60 RIVER (pot 184, 2 players) Hero bets 100 utg calls 97 and is all in Hero shows utg mucks Final pot $376 Citera
Recommended Posts