Gå till innehåll

Conspiracy - KLONK!


Conspiracy

Recommended Posts

  • Svars 405
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Med tanke på att jag börjar känna mig riktigt bekväm på $60 så kommer jag i fortsättningen gå över till att enbart spela dom. Inga $27 eller $36 alltså.

 

Visserligen har jag "bara" 80 inköp på den nivån men jag tror det kommer fungera bra ändå. Åker jag på en nit direkt så går jag bara ner och blandar inköp igen, inte så mycket svårare än så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att jag börjar känna mig riktigt bekväm på $60 så kommer jag i fortsättningen gå över till att enbart spela dom. Inga $27 eller $36 alltså.

 

Visserligen har jag "bara" 80 inköp på den nivån men jag tror det kommer fungera bra ändå. Åker jag på en nit direkt så går jag bara ner och blandar inköp igen, inte så mycket svårare än så :)

 

 

Kör hårt, om en månad kan du ju stejka upp mig till 60orna oxå:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär då har man vaknat idag oxå :) Sista lediga dagen innan skolan börjar :(

 

Pratade lite med Dapine på MSN igår som visade den här för mig. Jag hade ju tänkt köpa Apples 30-tummare men nu sparar jag ju 6k om jag köper HP's istället. Klonk!

 

Ska försöka inhandla den i februari någon gång, köper nog en helt ny dator i samma veva!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört 8st SnGs nu på morgonen, bara $60's. Gick +$114 på dom. Nu ska jag ta en promenad med tjejen. Severins (möbelaffär) ligger precis bredvid där vi bor och de har byggt ut rätt mkt för ett tag sen. Ska gå och spana in om dom fått in nåt kul. Det är Svenska Hem så de har rätt schyssta saker faktiskt, rätt dyrt bara.

 

Förresten så blev jag mobbad av Dapine igår för att jag bara spelar 4 bord. Håller med om att det är rätt muppigt men jag pallar verkligen inte överlapp och om man förminskar borden på stars blir de så jävla små så jag får ont i ögonen. MÅSTE verkligen prioritera 30-tummaren från HP. Då blir det 9-tabling utan överlapp men normalstora bord :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp 2 små istället då! :)

 

Sen vad spelar det för roll om det överlappar eller inte? Kör 20 bord Cascade på fulltilt och vänta på att borden ploppar upp. Det är nuts.

 

Sååå mycket skönare med en stor skärm istället :)

 

Jag vet att många kör 12+ bord cascade och jag önskar verkligen att jag själv skulle fixa det oxå, men det gör jag inte helt enkelt. Blir för nyfiken när jag är all-in o så :razz: Fisk jag är liksom :)

 

Jag har inga problem med att spela 12+ bord jag heller, det är bara att jag vill se alla bord hela tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Känns som han vill se 2 billiga kort snarare än att han har dig här.

2. Ogillar dessa situationer, spelar nog typ likadant själv. Men osäker på om det är bra eller ej.

3. Push med AKo kan väl inte vara fel.

4. Miniraisades det mkt för att stjäla denna turneringen? Om inte så har Fi nog inte allt för sällan monster.

5. Du menar att det är så gott som alltid (bortsett QQ+) är coinflipp? Sett många desperata pushar på FTP 22+2 för att verkligen tro det. Specielt om Fi förlorat en stor pott i föregående hand. har han inte spelat på ett tag så får det väl ges viss respekt, men jag hade pushat för att isolera mig ivf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flerbordsfisk.

 

En 30" känns fan inte värt för 10k då man kan få 2st 20" för billigare pris. Fast smaken är ju som....

 

Vilken 30" blir det du ska beställa säger du?

 

Det är en HP LP3065 30" Wide TFT 2560x1600 3*DVI 12ms Widescreen jag ska köpa.

 

1. Känns som han vill se 2 billiga kort snarare än att han har dig här.

2. Ogillar dessa situationer, spelar nog typ likadant själv. Men osäker på om det är bra eller ej.

3. Push med AKo kan väl inte vara fel.

4. Miniraisades det mkt för att stjäla denna turneringen? Om inte så har Fi nog inte allt för sällan monster.

5. Du menar att det är så gott som alltid (bortsett QQ+) är coinflipp? Sett många desperata pushar på FTP 22+2 för att verkligen tro det. Specielt om Fi förlorat en stor pott i föregående hand. har han inte spelat på ett tag så får det väl ges viss respekt, men jag hade pushat för att isolera mig ivf.

 

När jag skrev "edgecase" så menade jag undantagsfall typ, ingen standardsituation på så låga blinds. Har snott det uttrycket från The Inmates Are Running The Asylum av Cooper :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget mer spel igår.

 

Idag har jag kört 17 st SnGs uppdelat på två korta sessioner.

 

Inledde stabilt med att backa ~$500. Andra sessionen gick mycket bättre och idag är jag allt som allt som allt lillplus med $20 :).

 

Ska in på en förläsning vid halv ett idag och sen ska jag ha nåt möte med en påtvingad studiegrupp. Fick nyss reda på att vi hade nån reflektion som ska lämnas in idag, måste ha missat den infon :) Aja, får väl komplettera upp det senare.

 

Trots att jag bara pluggat en termin så överväger jag att ta ett studieuppehåll på ett år. Känner att jag inte är helt hundra på om det är just detta jag vill läsa helt enkelt. Skulle jag hoppa av så tänker jag försöka ge pokern en chans på heltid. Tar jag ut 10k SEK/månad så klarar vi oss bra jag och tjejen, hon får ju 7k från CSN. Dock känner jag att 10k är lite snålt tilltaget egentligen men det är iaf minimum av vad som räcker.

 

I så fall kommer det bli ca 40-50 st $60 SnGs per dag och då lär det inte vara några större svårigheter ha pokern som enda inkomstkälla. Skulle det gå dåligt så är det ju bara att ta nåt jobb eller så. Har dock svårt att se hur jag inte ska kunna fixa det. Har inte haft en månad sen april där jag plussat mindre än 10k.

 

Aja, det är något att fundera över. Gamesen blir ju helt klart tuffare och då vill jag ju försöka gneta ihop så mycket pengar som det bara går medan det fortfarande rullar på...

 

Kan även tillägga att jag självklart kommer ta upp skolan senare om jag nu skulle bestämma mig för att ge pokern en chans på heltid.

 

Någon som har några funderingar kring detta? Kanske några tips/råd? Är verkligen i valet och kvalet... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du vågar tänka i de banorna! Er situation liknar väl min och min flickväns (med den skillnaden att jag inte plussar 10K SEK i månaden). Jag har tänkt tanken att om jag bara hade nån form av BR så skulle jag gärna prova, och detta helt utan att ha de tre månadskostnader bakom mig som man sägs böra ha. Det handlar helt enkelt om att fråga sig "klarar jag mig ändå om det går åt helvete med pokern?". I mitt fall är svaret ja, jag och tjejen har levt ett år på ca 8-9 k SEK per månad (tillsammans!) när vi hade som mest problem med CSN, och det skulle vi kunna göra igen om det krävdes.

 

Det jag tycker du måste göra är att fråga dig hur det skulle funka om du hade en månad utan inkomst alls. Du säger att tjejens 7k plus 10k från pokern är minimum, men inte borde vara så svårt att fixa. Frågan är bara om ni skulle klara er två eller tre månader på bara hennes 7k om det skulle gå åt skogen för dig och det skulle ta ett tag att få ett jobb? Om inte så måste du se till att ha pengar för dessa månader undanlagda, i vanlig ordning.

 

Hmm hoppas jag tillförde nånting. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du vågar tänka i de banorna! Er situation liknar väl min och min flickväns (med den skillnaden att jag inte plussar 10K SEK i månaden). Jag har tänkt tanken att om jag bara hade nån form av BR så skulle jag gärna prova, och detta helt utan att ha de tre månadskostnader bakom mig som man sägs böra ha. Det handlar helt enkelt om att fråga sig "klarar jag mig ändå om det går åt helvete med pokern?". I mitt fall är svaret ja, jag och tjejen har levt ett år på ca 8-9 k SEK per månad (tillsammans!) när vi hade som mest problem med CSN, och det skulle vi kunna göra igen om det krävdes.

 

Det jag tycker du måste göra är att fråga dig hur det skulle funka om du hade en månad utan inkomst alls. Du säger att tjejens 7k plus 10k från pokern är minimum, men inte borde vara så svårt att fixa. Frågan är bara om ni skulle klara er två eller tre månader på bara hennes 7k om det skulle gå åt skogen för dig och det skulle ta ett tag att få ett jobb? Om inte så måste du se till att ha pengar för dessa månader undanlagda, i vanlig ordning.

 

Hmm hoppas jag tillförde nånting. GL!

 

 

Tack för dina tankar!

 

Grejen är ju att även om jag skulle gå back eller break-even någon/några månader så kan jag plocka ut 10k ändå utan att det belastar rullen sååå mycket. I dagsläget lever vi ju på sammanlagt 14k (7k+7k) så det är klart jag inte nödvändigtvis måste ta ut minst 10k/månaden om det skulle bli kris eller så. Men det känns spontant som om 10k är rätt rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att bestämma sig, och sedan verkligen sätta en gräns. Ett års studie paus låter helt ok men blir det längre kan det nog vara svårt att komma igång. Har inte heller haft någon månad under 10K plus på länge nu och då har jag ändå hamnat i riktiga downswings. (denna månad kommer förvisso gå åt helvete:))

 

Prata med tjejen ordentligt oxå, hon behöver känna sig både delaktig och trygg.

Jobb finns det lite vad som helst att hoppa på ett par månader om det skulle bli nödvändigt. bara man inte har för höga krav.

 

Skulle du kasta på FT får du ju ca 11k bara i "bonus"

 

KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att bestämma sig, och sedan verkligen sätta en gräns. Ett års studie paus låter helt ok men blir det längre kan det nog vara svårt att komma igång. Har inte heller haft någon månad under 10K plus på länge nu och då har jag ändå hamnat i riktiga downswings. (denna månad kommer förvisso gå åt helvete:))

 

Prata med tjejen ordentligt oxå, hon behöver känna sig både delaktig och trygg.

Jobb finns det lite vad som helst att hoppa på ett par månader om det skulle bli nödvändigt. bara man inte har för höga krav.

 

Skulle du kasta på FT får du ju ca 11k bara i "bonus"

 

KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!!!

 

Att hitta jobb om det skulle gå åt helvete är inga som helst problem. Skulle det krisa sig så kan jag bara hoppa på nåt kasst telemarketing jobb ett tag. Har rätt många kontakter där så det är lugnt.

 

Har pratat jättemycket med tjejen om detta och hon stöder mig vad jag än väljer att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pratat jättemycket med tjejen om detta och hon stöder mig vad jag än väljer att göra.

Se till att hon är medveten om att det finns en risk, men förklara vad du gjort för att minska den.

 

Det låter ju bra att du kan ta ut från rullen utan att det belastar den alltför mkt. Jag tycker dock att du borde ta ut 20-30k redan nu, som du har som backup-levnadspengar. Detta för att inte riskera att spela bort dem av bara farten. Går det bra så bygger du snart upp dessa pengar i rullen igen, går det inte så bra så är du glad att du säkrat dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MKV-studier och pokerspelande går utmärkt att kombinera (för det mesta)! Det vet jag av egen erfarenhet så jag tycker att du ska plugga vidare OM det känns som rätt utbildning för dig. Det är visserligen inte det lättaste att få jobb efter utbildningen. Jag gick ut i somras och fick jobb som informatör i November.

 

Månaderna där emellan så försörjde jag mig på pokern. Personligen måste jag säga att lite utav glädjen och behållningen av att spela försvann när man helt plötsligt inte längre hade saker som man behövde göra som höll en borta från pokern, men även gjorde en sjukt spelsugen när man väl spelade. Jag fick ta mig kraftigt i kragen många dagar för att motivera mig till att spela och då spelade jag ändå mycket redan innan.

 

Jag kan helt klart säga att jag inte spelade särskilt bra men räddades av ett sällan skådat kortsnitt samt en hög vinstprocent i alla 50/50 situationer. Sedan blev jag något förslappad i största allmänhet. Kanske är det bara jag som är av naturen lat, alla fungerar vi ju olika, men det kan ju i alla fall vara värt en tanke. Jag önskar dig all lycka hur du än gör!

 

Österängen Power! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Klyka och Skanke har sagt ungefär det som behöver sägas. Det där med att ta ut 20-30K direkt ur rullen låter väldigt vettigt, bevisar ju verkligen att du safear.

 

Sen kommer ju Sandberg och delar med sig av erfarenhet. Hur mkt timmar i veckan lägger du på skolan egentligen? 20-30h? Om så är fallet kanske det vore bra med att deltida 10-15h. Blir helt plötsligt inte samma press och kommer säkerligen inte bli omotiverad till att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...