gnurfen Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Spelar 0.25/0.5 på Tain. Misstänker att jag spelade denna muppigt på flera sätt, tar tacksamt emot kommentarer. Fi 1 är en riktig idiot, som fått sin stack tack vare att ha satt en hålstege mot en triss, där han synade sig allin för 40 dollar. Han har även gjort en del andra skumma grejer, som saftiga överbet och annat. Dock har han haft en hel del tur. Fi 2 är lite mer aggro än snittet, men verkar ha koll på när det är läge att lägga sig. Fi 3 har jag ingen speciell read på, han har inte utmärkt sig direkt under den halvtimme jag suttit vid bordet. Min image borde vara tight, o kanske även lite vek. Jag har 80 dollar Fi 1 70 Fi 2 95 Fi 3 45 Fi 2 syn Fi3 syn Fi 1 (på SB) bet till 1 jag (BB) syn, med A5s (inte hjärter) Fi2 o 3 synar också. Flopp A A 9 (två hjärter) (4 dollar i potten) Får väl sägas vara en bra flopp fr mig, men samtidigt känns det ju inte otroligt att det fjärde esset är ute. Jag väljer att syna idiotens bet, eftersom han ofta fortsätter att satsa när han väl börja, oavsett om han träffat eller inte. Desutom känns det som att jag inte vill satsa en massa pengar med en så pass dassig kicker i en fyrvägspott, när jaf dessutom har dålig position. Fi1 bet 1 Jag syn Fi 2 syn Fi 3 syn Turn 7 (inte hjärter) (8 dollar i potten). Känns som att det är här jag gör mina största misstag, när jag kollar tillbaka i eftrhand. Mitt resonemang är att handen har showdownvärde, men at det mycket väl kan vara så att nån annan har det fjärde esset, samt att det också kan vara så att jag drar dött. Därför väljer jag att bara syna idiotens bet. Fi 1 bet 2 Jag syn Fi 2 syn Fi 3 syn River 5 (inte hjärter) (16 dollar i potten) Där satt min kåk, frågan är ju vad de som sitter bakom mig har... idioten till Fi1 är jag i princip säker på att jag spöar, det är Fi 2 o 3 jag är orolig för, så hur bör jag agera? Är mdveten om att jag lirat väldigt passivt hittills, o att dte gör att jag i princip har noll aning om deras händer. Det k a n ju vara så att en floppat kåken med A9, o då har jag dragit dött. Så hur bör jag lira för att få ut mest pengar av Fi 1 (o Fi 2 o 3), samtidigt som jag inte vill stacka av mot en floppad kåk? Å hur borde jag ha lirat från första början? Fi1 bet 2 Jag? Citera
brut Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Det känns som om du borde höja ungefär pott och hoppas på att det 4e esset synar. Citera
ulaf Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Höj så mycket du tror att du får ut av ett ess, det kan vara väldigt mycket. Citera
Recommended Posts