MacDaddy Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Tycker vi ska ha en tråd om våra mest framgångsrika moves som används i NL & Limit holdem. Behöver inte vara för fancy utan spel som du vet är vinnande. Berätta oxå på vad för typer av spelare som det funkar bäst på och om det är NL lr Limit. SHOOT! Citera
vetgirig Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 På knappen när alla lägger sig till mig och jag har en riktigt bra hand så höjer jag och vinner mörkarna. PS Kallas att stjäla blinds. Citera
Plimpton Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 har hört talas om något som kallas "checkhöja", detta ska tydligen vara ett riktigt bra "move"... Citera
matsile Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Ibland kör jag med något som kallas "all-in" vilket brukar fungera bra Citera
dekutree Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Jag brukar miniraisa mot 5 spelare efter floppen när jag har nötstegen för att få in så mycket pengar som möjligt i potten. Citera
JoeFalk Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Tråden o inlägget är bra....alla svar är både tråkiga iq befriade och tiden d tar att läsa sån skit gör mig förbannad... Citera
dekutree Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Tråden o inlägget är bra....alla svar är både tråkiga iq befriade och tiden d tar att läsa sån skit gör mig förbannad... Ditt svar höjde verkligen standarden. Citera
matsile Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Ett "move" i livepoker som jag har läst om (säkert här) verkar bra och jag har tänkt testa den själv vid tillfälle.. Du floppar färgen och någon betar innan dig. Du tänker ett litet tag och sen tittar du på dina kort igen "för att kolla om du har en av samma valör som på bordet". Sen synar du och om inte en till i färg kommer på turn kommer fi säkert att trycka till. Citera
mgps Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 har hört talas om något som kallas "checkhöja", detta ska tydligen vara ett riktigt bra "move"... checkraise heter det på engelska och det är ett riktigt fett move. förslagsvis gör man det med J2 sooted på brädan KJ4 så lägger mr tightweak(jag) AK. Citera
mgps Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Ett "move" i livepoker som jag har läst om (säkert här) verkar bra och jag har tänkt testa den själv vid tillfälle.. Du floppar färgen och någon betar innan dig. Du tänker ett litet tag och sen tittar du på dina kort igen "för att kolla om du har en av samma valör som på bordet". Sen synar du och om inte en till i färg kommer på turn kommer fi säkert att trycka till. om du får visa dina kort(cashgame) så lägger du upp esset och går sedan allin... Citera
hansolo Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Gay-raise'a. ja blev varnad när ja använde de ordet i en handanalystråd "Inappropriate Language Varning för språkbruk (gay-raise)" som de stod i PM:et bara en vänlig hälsning så du inte blir bannad i onödan! Citera
kfluffie Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Ditt svar höjde verkligen standarden. Nope, det gjorde det inte. Men förhoppningsvis kan framtida inlägg vara högre standard istället då. Citera
MacDaddy Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2007 Trist, inga bra moves här inte. Jag kan starta med ett sng/tourney move. -Sitter i BB med pocket 8or och har 1000 i chips o blindsen är 75/150. -Någon raisar upp det till 400. Detta är förstås en hand du går hela vägen med men istället för o pusha preflop callar du bara o sen pushar oavsett vad som kommer på flop. Du har en del kvar i stacken för o kanske få han o folda. Så istället för o se alla kort med sina AJ får han bara se 3. Och har han ett par o det kommer ett par överkort så får han nog lägga den. Citera
Klyka Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 En så kallad stop n go, med andra ord. Ett bra move som jag mkt sällan gör, då jag inte är expert på det och det ofta kan bli fel. En sak att tänka på är att man kanske inte alltid ska pusha alla floppar. Tex om fi nästan alltid har ett A när han raisar så kanske du vill pusha alla floppar som inte innehåller ett A, men check-folda alla floppar med A. Citera
schenker Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Trist, inga bra moves här inte.Jag kan starta. -Sitter i BB med pocket 8or och har 1000 i chips o blindsen är 75/150. -Någon raisar upp det till 400. Detta är förstås en hand du går hela vägen med men istället för o pusha preflop callar du bara o sen pushar oavsett vad som kommer på flop. Du har en del kvar i stacken för o kanske få han o folda. Så istället för o se alla kort med sina AJ får han bara se 3. Och har han ett par o det kommer ett par överkort så får han nog lägga den. Kan bli en intressant tråd. Men man kanske också ska ange om ens move avser cash game eller turnering. Jag tänkte "cash game" när jag läste första inlägget, men jag ser att ovanstående är ett tourney-move. /schenker (back $270 i CG hittills i år) Citera
schenker Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Trist, inga bra moves här inte.Jag kan starta. -Sitter i BB med pocket 8or och har 1000 i chips o blindsen är 75/150. -Någon raisar upp det till 400. Detta är förstås en hand du går hela vägen med men istället för o pusha preflop callar du bara o sen pushar oavsett vad som kommer på flop. Du har en del kvar i stacken för o kanske få han o folda. Så istället för o se alla kort med sina AJ får han bara se 3. Och har han ett par o det kommer ett par överkort så får han nog lägga den. Men vänta nu...med ett M på knappt 4,5 (om det nu är 10 man runt bordet, annars är det ju ännu sämre) så vill du väl ha syn i det där läget? Re-raise all-in måste väl vara förståndigast. Citera
Max Cady Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Men vänta nu...med ett M på knappt 4,5 (om det nu är 10 man runt bordet, annars är det ju ännu sämre) så vill du väl ha syn i det där läget?Re-raise all-in måste väl vara förståndigast. Håller med... Citera
MacDaddy Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2007 Ett till move: Du har T8 i SB med 650 i chips. Blindsen är 200/400. -Ingen är med i potten, här kan man inte folda men istället för o pusha kan man completa o sen pusha på floppen oavsett vad som kommer. Träffar han inget så lägger de sig oftast. Pushar man preflop så ä det automatisk syn från dem med any2. Men då får de se alla 5 kort. Pushar de preflop ä det ju syn förstås. Citera
Max Cady Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Ett till move:Du har T8 i SB med 650 i chips. Blindsen är 200/400. -Ingen är med i potten, här kan man inte folda men istället för o pusha kan man completa o sen pusha på floppen oavsett vad som kommer. Träffar han inget så lägger de sig oftast. Pushar man preflop så ä det automatisk syn från dem med any2. Men då får de se alla 5 kort. Pushar de preflop ä det ju syn förstås. Vänta lite nu...om du completar så är potten 800 när floppen kommer. Du ställer oavsett flopp, alltså 250 till i en pott på 800. Detta ger en pott på 1050 som det kostar 250 för FI att gå med i. Är inte de oddsen ganska bra? Är jag helt snurrig nu eller? Jag fattar inte...är det inte ett väääldigt genomskinligt move? Foldar FI med de oddsen? Beror iofs på FI's stackdjup, hur många som är kvar mm.... Citera
MacDaddy Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2007 Funkat bra för mig, har vunnit händer med 43o i sådana lägen. Har han 74o tex och det kommer 2 överkort så är det inte lätt o kasta bort 250 till. Många kastar dessutom även med överkort här. 250 motsvarar ofta 15% av hans stack oxå. Men nu avslöjar jag lite för många moves utan att någon skriver ett enda, förutom max cady som är inne o gnäller i vanlig ordning. Citera
Max Cady Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Det var faktiskt inte gnäll! Det var ett intressant move men jag tyckte det lät konstigt att det funkade bara. Men har du testat det och säger att det funkar så gör det väl det antar jag! Förmodar att det känns fett nice när det funkar? Sen skulle jag vilja att vi rensar luften lite. Jag anser inte att jag hackar och gnäller på dig i varje tråd. Vi har ofta helt olika åsikter om saker och då kan det lätt verka som att jag gnäller. Ska dock försöka bättra mig eftersom du uppfattar det så! Du kanske kan bli liite bättre på att ta kritik, eller vad säger du? Vi kanske har del i det båda två? STOR ursäkt.... M Citera
MacDaddy Postad 4 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2007 -Bara ett ex hur bra stop n go spel i olika former kan fungera HERO har 670 innan jag postat blindsen. Dragon1: posts small blind 100 HERO: posts big blind 200 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO [7c Ts] drpepper824: raises 400 to 600 HERO: calls 400(går inte folda så här shortstacked) *** FLOP *** [Qd 5c 3h] HERO: betts 70 drpepper824: Folds -Denna sngn vann jag sen. Citera
Max Cady Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 VA! Foldar FI för en bet på 70 i en pott på 1100! Var fan spelar du någonstans och på vilken nivå! Sanslöst... Citera
Recommended Posts