Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite knepig hand från dagens session. Preflopraisaren har typ tag stats över en mindre sample. Spelaren som slår om på flopp är fr79. Till er som inte mött honom. Han är väldigt spewig i spelet, ser många floppar och spelar relativt ofta tillbaka mot CBs. Hur gör jag på flopp? Ez shove eller?

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

CO ($775.00)

Button ($2054.00)

SB ($1568.39)

Hero ($865.00)

UTG ($2516.00)

MP ($2610.23)

 

Preflop: Hero is BB with 6[:spade:], 5[:spade:].

2 folds, CO raises to $33, 1 fold, SB calls $28, Hero calls $23.

 

Flop: ($99) 4[:heart:], 7[:club:], 6[:heart:] (3 players)

SB checks, Hero checks, CO bets $77, SB raises to $210, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns riktigt riktigt bra just nu. Har hela månaden gått väldigt segt fram tills för några dagar sedan. Avslutade just en session som slutade runt $2,3k+ och nu är jag nog plus denna månad:-) Ska försöka fixa till ett någorlunda fint månadsresultat har jag tänkt8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt:-) Vilka tankar har du kring push respektive fold?

Det beror ju på hur spewig SB är. Kan han spela floppen så här och sedan vika om du ställer hyffsat ofta?

Min kännsla för sånna här spelare är att de sällan viker något halvvettigt mot ett ställ när de redan har slängt in 25% av sina marker i potten. Finns ju en massa händer i hans HD som krossar dig och så fort han bara har ett färgdrag och två overs är det en flip. Och mot set/tvåpar/stegar/större drag som blockar outs ligger du jäkligt illa till eller rent av drar mot split som bäst.

 

Det är väl en push om han lägger hyffsat ofta. Svårt att sätta honom på nån HD där så det är inte lätt att komma fram till hur ofta han måste folda.

 

CO måste iaf verkligen ha stål för att hitta synen om du pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den uppfattningen jag har fått de gånger jag spelat mot honom är iaf att han verkar väldigt spewig och jag tror faktiskt att han kan raisefolda denna flopp relativt ofta. Som du säger så gillar inte denna typen av spelare att släppa marginella händer och fr79 är inget undantag. Jag tror att FE+min equity mot hans synrange gör detta till en push.

 

I denna handen så synade båda två min push. PFR hade 66 för floppat set och fr79 hade synat in sig bakom med Axs. Jag trodde potten var min när det kom en 3a på river men tyvärr så var det hjärter 3.

 

Tack för svaren:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev plus även igår för mig. Spelade totalt ~1000 händer och kalaset slutade $545 plus. Började stabilt med en 2,2k pot nästan direkt men sen lyckades jag turna tvåpar samtidigt som min motståndare turnat färg så det kostade litegrann.:-) Gick ner på 3/6 och hade flera urusla spelare vid bordet. En spelade typ varje pot och varje gång han hade något svagt så blockbettade han typ 1/10 pot och synade omslag. Jag hade AA mot honom men han lyckades betsyna ner till river med träffat bottenpar där han fick tvåpar och jag valuestackade mig själv:-) Fick tillbaka pengarna mot honom strax efter me set dock. Aja, hursomhelst så släppte det aldrig riktigt fullt ut och därför blev det inte mer plus.

 

Kommer säkerligen spela ett gäng händer idag. Är alltid roligare att spela nu när man börjat vinna igen..

 

Imorgon ska jag åka till Dapine i Karlskoga. Kommer ett gäng PFare dit. Blir nog jag, urmyrakeback, Snaso, Metaddicct och benknackan. Blir förmodligen väldigt kul.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev plus även igår för mig. Spelade totalt ~1000 händer och kalaset slutade $545 plus. Började stabilt med en 2,2k pot nästan direkt men sen lyckades jag turna tvåpar samtidigt som min motståndare turnat färg så det kostade litegrann.:-) Gick ner på 3/6 och hade flera urusla spelare vid bordet. En spelade typ varje pot och varje gång han hade något svagt så blockbettade han typ 1/10 pot och synade omslag. Jag hade AA mot honom men han lyckades betsyna ner till river med träffat bottenpar där han fick tvåpar och jag valuestackade mig själv:-) Fick tillbaka pengarna mot honom strax efter me set dock. Aja, hursomhelst så släppte det aldrig riktigt fullt ut och därför blev det inte mer plus.

 

Kommer säkerligen spela ett gäng händer idag. Är alltid roligare att spela nu när man börjat vinna igen..

 

Imorgon ska jag åka till Dapine i Karlskoga. Kommer ett gäng PFare dit. Blir nog jag, urmyrakeback, Snaso, Metaddicct och benknackan. Blir förmodligen väldigt gay.:-)

 

FYP ;)

 

Kommer nog på lördag ser det ut som, ska se om det finns några vettiga tåg. Ser verkligen fram emot TRE eller FYRA byten...:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suck...

 

Avslutade just en session 3/6 som gick allt annat än bra:-( Konstant oflyt kombinerat med stundtals värdelöst spel gjorde att jag backade $3500 och slutar dagen på $3800 back. Inte något vidare när man får sätta typ två drag under hela kvällen och vid båda tillfällena är man uppe mot högre färg och kåk..

 

Ska inte whina allt för mycket men det kändes som att jag var på rätt väg efter de senaste dagarnas plussessioner men nu får man fortsätta jobba mot att möjligen fixa en breakevenmånad:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suck...

 

Avslutade just en session 3/6 som gick allt annat än bra:-( Konstant oflyt kombinerat med stundtals värdelöst spel gjorde att jag backade $3500 och slutar dagen på $3800 back. Inte något vidare när man får sätta typ två drag under hela kvällen och vid båda tillfällena är man uppe mot högre färg och kåk..

 

Ska inte whina allt för mycket men det kändes som att jag var på rätt väg efter de senaste dagarnas plussessioner men nu får man fortsätta jobba mot att möjligen fixa en breakevenmånad:-)

 

Det fixar vi hos Pinnen!! Kommer upp på lördag o visar dig vad du gör för fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...