Gå till innehåll

15k garantueed- JJ - all-in preflop?


Recommended Posts

Kan börja med att säga att jag inte spelar turenringar så ofta så jag har ingen aning vad som är rätt här.

 

350 startande

115 kvar

Blinds 150/300

Medelstack 13k

Hand: JJ

 

 

** Game ID 1115197920 starting - 2006-12-31 03:47:41

** $15,000 GUARANTEE[688295]:Table 29 [Multi Table Hold 'em] (300.00|600.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- Isoxman sitting in seat 1 with $2692.48

- syvsoversen sitting in seat 2 with $26527.16

- Puro96 sitting in seat 3 with $18370.62

- maglund sitting in seat 4 with $9825.00

- cuello83 sitting in seat 5 with $7186.00

- Jepz sitting in seat 6 with $9588.80

- Wulkan sitting in seat 7 with $5664.13 [Dealer]

- stonekiller sitting in seat 8 with $8631.21

- Powegolf sitting in seat 9 with $27154.43

- TheWaynester sitting in seat 10 with $16958.44

 

stonekiller posted the small blind - $150.00

Powegolf posted the big blind - $300.00

TheWaynester folded

Isoxman folded

syvsoversen folded

Puro96 folded

maglund raised - $1200.00

cuello83 went all-in - $7186.00

Jepz folded

Wulkan folded

stonekiller folded

Powegolf folded

maglund ????? Vad göra med JJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har 32 bb, lätt tillräckligt för att spela stabil poker utan nån press.

Lägg dig, du har ganska stor stack jämfört med blindsen, plus att ifall du synar så e dt bästa du kan hoppas på 2 över kort = Coinflip lr så e du totalt dominerad.

 

Spara dina marker och vänta på bättre läge. :)

 

Mvh Christopher

 

ps Vad gjorde du?

 

 

Edit: Gjorde bättre förklarning varför jag tycker att du ska lägga dig.

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker beslutet måste relateras till din inställning i turneringen.

Hur många prisplatser, nöjd att placera dig ITM, och hur du ser på din förmåga gentemot andras på bordet.

Generellt skulle jag rekommendera kast, i synnerhet då du är fullt levande till mörken och mest troligt får ett mer lönsamt tillfälla att stoppa in degen, då du som bäst bör stå inför en 50/50 situation!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ffs read read

 

Helt avgörande vad det är för READ.

 

Annars är det bara och lägga. Fi har sannolikt QQ, kanske KK.

 

Lätt med read när man byter bord var femte minut....

 

Hur många BB ska man ha för att det ska vara syn då?

 

Iaf så kändes det som han hade AK så jag syna men han hade QQ och då är man ju död.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt med read när man byter bord var femte minut....

 

Hur många BB ska man ha för att det ska vara syn då?

 

Iaf så kändes det som han hade AK så jag syna men han hade QQ och då är man ju död.

 

Det finns olika read. Read av dylik turre. Read av just denna turre. Read av specifikt bord. Read av fi osv

 

Runt 10 BB. Men med rätt read så kan man lägga JJ även då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar iaf, om jag inte av någon anledning tror att fi är en kompetent spelare. Lirar 15k-gtn på Prima rätt ofta och den är sjukt slaskig, många kan sitta på underpar eller gud vet vad i den här situationen. Vinner du den här handen så har du bra chans att komma långt, lägger du så kommer du bli kortberoende snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns olika read. Read av dylik turre. Read av just denna turre. Read av specifikt bord. Read av fi osv

 

Runt 10 BB. Men med rätt read så kan man lägga JJ även då.

 

Fel. Med 10BB så går man all-in först med JJ.

 

 

PS Heros preflopp bet är lite stor. Minska den till 3 BB så slipper man förlora så stor del av stacken då man slänger om någon går all-in före floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska lätt fold. Med en så kraftig höjning från hans sida kan man vara ganska säker på att vara uppe mot QQ KK AA eller kanske AK så antingen är man kraftigt dominerad eller har 50/50 som bäst. Eftersom du har en bra stack att jobba med i relation till blindsen bör man nog vänta in ett bättre läge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är det bara och lägga.

Tjena. Read är ju en förutsättning för att kunna vika, det är ju bara mot spelare som spelar fel som det går att hitta viket. Bland kompetenta spelare skulle det ju vara jättelol om någon vek här.

 

Btw 4bb är för stor öppningshöjning och turneringsspelare suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur vissa här kan dra slutsatsen att Fi måste sitta på AK, QQ+. En randomspelare pushar en mycket bredare HD IMO och jag skulle inte hitta viket här.

 

Plus att många nog inte skulle ställa direkt om dom nu hade AA-QQ dom skulle nog gör en liten re-raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur vissa här kan dra slutsatsen att Fi måste sitta på AK, QQ+. En randomspelare pushar en mycket bredare HD IMO och jag skulle inte hitta viket här.

 

 

Vilken HD då?

 

1010 eller lägre, ovanligt

 

AJ eller sämre, extremt ovanligt

 

Som bäst får man som oftast en coinflip eller så är man en kraftig underdog vilket i alla fall jag inte gillar. Hero har genom att göra en kraftig höjning från tidig position visat att han sannolikt har en stark hand. Ställer fi då med 25 BB med en medioker hand är han antingen jävligt aggressiv eller en megatomte.

 

Sen om prima är megaslaskigt så är det väl kanske en annan femma. Där jag spelar så är randomspelaren en tight ABC spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par fel som handen utspelar sig

 

1: För stor preflopraise

2: Efter re-raise är det fold

 

Motivering är att du har för stor stack, med mindre än 10BB hade jag inte vikt, men då hade jag också vart allin först själv. Nu är du normalt som bäst uppe mot singling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur vissa här kan dra slutsatsen att Fi måste sitta på AK, QQ+. En randomspelare pushar en mycket bredare HD IMO och jag skulle inte hitta viket här.

 

Nix... med 20BB pushar en random kille inte sämre händer än så. Beror iofs på buyin, tror inte det stod, skillnad om det var 5$ el 50$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...