Gå till innehåll

gdaily: Dubbel EPT-satellitklonk!

gdaily

Recommended Posts

Mest tiltad blir jag dock efter potten när djens inte kan se skillnad på wrap och hålpipa, utan anklagar mig för att klonkat hålstege

Ja, för det trodde jag i 1/2 minut. smart.

Säg så här då: Ge djens och dig själv ännu mer marker (säg 300 till) och att du VET att han har QQxx i den här handen. Hade du miniraisat då? Om inte, gillar du inte pengar?

Ja, jag vet , jag ändrar alla förutsättningar till min fördel och idiotförklarar den andre. smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vidare så toksuger det verkligen implementationsmässigt. Typ allt som kan vara kasst är kasst.

Och lite till. Jag har verkligen svårt för PT, men tyvärr finns det väl inte några vettiga alternativ (gillar inte PO heller, men av andra anledningar)?

Fanns det inte någon på 2+2 som började ta fram en mjukvara? Vad hände med den?

Länk till kommentar

Poker Manager satte igång och ett par andra projekt. De finns listade på overcards.com

Jag köpte Poker Manager, och det var i vart fall betydligt snabbare än PT för stora databaser. Även om det i övrigt i stor utsträckning var en klon. Tyvärr är ju folk rätt bundna vid PT, och obenägna att flytta. Samtidigt som det krävs rätt mycket programmerartid innan man har en bra produkt.

Särskilt som större delen av ens marknad egentligen bara vill ha något som får dem känna som de gör något för sitt spel, än något som faktiskt är användbart. Och då är PT extremt svårslaget helt enkelt för att det erbjuder enorm feel-good känsla i form av att "alla andra har det och säger att det är bra".

Så jag är väl inte direkt optimistisk angående utsikterna för att ett riktigt användbart databasprogram ska utvecklas. Särskilt som incitamentet för PT-teamet att förbättra eller omdesigna sin produkt är mycket litet.

Misstänker att det bästa alternativet är att använda PT:s möjlighet att lagra händerna som SQL-databas och sedan helt skippa PT när man vill plocka fram info. Nedsidan med det är att den databasen säkerligen också är pissdåligt designad.

Länk till kommentar

Misstänker att det bästa alternativet är att använda PT:s möjlighet att lagra händerna som SQL-databas och sedan helt skippa PT när man vill plocka fram info.

Intressant tanke. QlikTech har ju rätt bra verktyg för att gräva fram data, men jag misstänker att de inte är prissatta för privatpersoner direkt.

Nedsidan med det är att den databasen säkerligen också är pissdåligt designad.

Det borde väl inte ha någon större betydelse så länge datan finns där?

Länk till kommentar

Hr är man borta en helg och dagboken blir genast kidnappat för någon datasmörja. Håll er till egna trådar om sådant jag inte förstår, tack.

Ola, ola, ola... du kan inte lägga upp såna lägen.. Vem som helst skulle jue kunna slänga in valfri omaha-diss här..

Trogen Se&Hör läsare som jag är ser jag gärna lite fler dispyter här på pf. Antingen det eller lite bilder på Shahins nya frisyr...

Länk till kommentar

Är väl ingen som bryr sig, men jag åkte ur turren på Åland med KK mot AA, båda relativt storstackade men inte STORstackade. Innan dess så hade jag balanserat på både slak och spänd lina flera gånger... vann slaklinaklägena och förlorade spändlinalägena.

Sedan blev jag kanonfull, skalskade på blackjacken (såklart), lyckades spela 5 givar på TNL 2-4 (-250 back) och lalla hem till hotellet med kommentaren till portiern "jag har supit bort mitt sällskap och hon har nyckeln, släpp in mig för jag måste sova".

Det var med andra ord en rolig resa. Som vanligt på Åland.

Länk till kommentar

Är väl ingen som bryr sig, men jag åkte ur turren på Åland med KK mot AA, båda relativt storstackade men inte STORstackade. Innan dess så hade jag balanserat på både slak och spänd lina flera gånger... vann slaklinaklägena och förlorade spändlinalägena.

Sedan blev jag kanonfull, skalskade på blackjacken (såklart), lyckades spela 5 givar på TNL 2-4 (-250 back) och lalla hem till hotellet med kommentaren till portiern "jag har supit bort mitt sällskap och hon har nyckeln, släpp in mig för jag måste sova".

Det var med andra ord en rolig resa. Som vanligt på Åland.

Bra kväll :-D

Länk till kommentar

Hej Ola!

Läste din artikel i First Poker idag. Det var en haj som hade simmat igenom den ...

Mvh, KF!

Ja tanken var ju att jag skulle varit 3/4 genom Parbet-promon till Vegas nu, men så ställde "10 dagars banköverföring" till det lite för rejkandet, samt att SM var SM...

Länk till kommentar

Intressant tanke. QlikTech har ju rätt bra verktyg för att gräva fram data, men jag misstänker att de inte är prissatta för privatpersoner direkt.

Det borde väl inte ha någon större betydelse så länge datan finns där?

Det har betydelse och stor dessutom.

Har ditt företag något emot att utveckla en pokerdatabas?

Jag kan designa databasen, utveckling av affärslogik och GUI får ngn annan stå för.

//Matte

Länk till kommentar

cea7_1_b.JPG

Det här blir inte billigt för mig, jag har faktiskt inte sett något brev från Bayern till Norge tidigare, under Kreuzertiden.

Frankeringen 10 Kr är dock den "tråkigast möjliga", dvs standardportotaxa ett tag där kring anslutningen till postunionen. Ungefär. Devalantiel ska få grotta ner sig i den tjocka tyska boken om jag råkar vinna objektet.

Länk till kommentar

Game #4508420784: Omaha PL ($2.50/$5) - 2007/04/24 - 20:49:53 (CET)

Table "Faisalabad" Seat 5 is the button.

Seat 2: Donkament ($658.25 in chips)

Seat 3: RollsRoy ($351.37 in chips)

Seat 4: Danger006 sits out

Seat 5: Monty999 ($1224.23 in chips)

Donkament: posts small blind $2.50

RollsRoy: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to Donkament 9 of Diamonds8 of Spades4 of DiamondsQueen of Diamonds

Monty999: folds

Donkament: raises to $15

RollsRoy: calls $10

----- FLOP ----- 4 of Spades4 of Clubs10 of Diamonds

Donkament: bets $30

RollsRoy: calls $30

----- TURN ----- 4 of Spades4 of Clubs 10 of Diamonds5 of Spades

Donkament: bets $90

RollsRoy: calls $90

----- RIVER ----- 4 of Spades4 of Clubs10 of Diamonds 5 of SpadesAce of Hearts

Donkament: bets $270

RollsRoy: is all-in $216.37

Returned uncalled bets $53.63 to Donkament

----- SHOW DOWN -----

Donkament: shows 9 of Diamonds8 of Spades4 of DiamondsQueen of Diamonds (Three of a kind, Fours, Ace high)

RollsRoy: shows 2 of Clubs8 of Clubs8 of Hearts4 of Hearts (Three of a kind, Fours, Ace high)

Donkament collected $700.74 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $702.74 Main pot $700.74 Rake $2

Board 4 of Spades4 of Clubs10 of Diamonds5 of SpadesAce of Hearts

Seat 2: Donkament (small blind) showed 9 of Diamonds8 of Spades4 of DiamondsQueen of Diamonds and won ($700.74) with Three of a kind, Fours, Ace high

Seat 3: RollsRoy (big blind) showed 2 of Clubs8 of Clubs8 of Hearts4 of Hearts and lost with Three of a kind, Fours, Ace high

Seat 5: Monty999 (button) folded before Flop (didn't bet)

I Texas är "informationshöjningar" ett ganska så urselt vapen (eller det är det inte, men det är väldigt få som kan använda det rätt, i de få tillfällen det går att använda. I Omaha är det mer frekvent och lättare att använda.

Med ursla kickers och dessutom blockar sig själv, så han har två åttor och eventuellt tre tvåor som vinstkort kanske man ska prova en höjning på floppen och lägga sig mot action... eller syna och lägga sig... eller lägga sig direkt.

Syn *3 slår du bara bluffar med.

Länk till kommentar

Dessutom är det hygglig chans att han vinner potten om han höjer på flopp eller turn... tror jag i alla fall, beror på mitt humör.

Och i och med att jag ligger 13-4 i headsupmatcher i dag på 200 och 500-nivån så är humöret på topp, så jag hittar nog fold.

(Headsupmatcherna på UB och cashgamet på Parbet)

Länk till kommentar

Game #4509049444: Omaha PL ($2.50/$5) - 2007/04/24 - 21:27:12 (CET)

Table "Faisalabad" Seat 2 is the button.

Seat 1: Gregoshea ($388.37 in chips)

Seat 2: Donkament ($532.99 in chips)

Seat 3: Psychatog ($1247.76 in chips)

Seat 4: ___BAY___ ($492 in chips)

Seat 5: _ZARTAU ($562.75 in chips)

Seat 6: macn ($500 in chips)

Psychatog: posts small blind $2.50

___BAY___: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to Donkament 2 of HeartsAce of ClubsQueen of DiamondsAce of Diamonds

_ZARTAU: calls $5

macn: raises to $22.50

Gregoshea: folds

Donkament: raises to $80

Psychatog: folds

___BAY___: folds

_ZARTAU: folds

macn: raises to $252.50

Donkament: raises to $532.99 and is all-in

macn: is all-in $247.50

Returned uncalled bets $32.99 to Donkament

----- FLOP ----- 2 of Diamonds9 of Clubs4 of Spades

----- TURN ----- 2 of Diamonds9 of Clubs 4 of Spades2 of Clubs

----- RIVER ----- 2 of Diamonds9 of Clubs4 of Spades 2 of Clubs10 of Diamonds

----- SHOW DOWN -----

Donkament: shows 2 of HeartsAce of ClubsQueen of DiamondsAce of Diamonds (Three of a kind, Twos, Ace high)

macn: shows Ace of SpadesAce of HeartsKing of Hearts5 of Diamonds (Two Pairs, Aces and Twos, Ten high)

Donkament collected $1009.50 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $1012.50 Main pot $1009.50 Rake $3

Board 2 of Diamonds9 of Clubs4 of Spades2 of Clubs10 of Diamonds

Seat 1: Gregoshea folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Donkament (button) showed 2 of HeartsAce of ClubsQueen of DiamondsAce of Diamonds and won ($1009.50) with Three of a kind, Twos, Ace high

Seat 3: Psychatog (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: ___BAY___ (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: _ZARTAU folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: macn showed Ace of SpadesAce of HeartsKing of Hearts5 of Diamonds and lost with Two Pairs, Aces and Twos, Ten high

Parbet: Det gäller att ha bra kickers till sina ess...

Länk till kommentar

Ja tanken var ju att jag skulle varit 3/4 genom Parbet-promon till Vegas nu, men så ställde "10 dagars banköverföring" till det lite för rejkandet, samt att SM var SM...

Tyckte det var sjukt irriterande iaf =)

Började först följa orden men sedan fann jag ingen struktur bakom det och fann sedan en lösning på det, fortsätt läs rakt av bara ... =)

Länk till kommentar

edit: quota handhistorier fungerade inte så bra.

Angående handen med triss i fyror som blev dagens fråga 25/04.

Hur tänkte du när du bombade alla gator? Både en femma och ett ess får väl räknas som scarecards till en hand som innehåller en fyra (kung är kanske inte så vanligt)?

Länk till kommentar