Gå till innehåll

250K Guarantee Strategi


bentus

Recommended Posts

Hej!

Det är så att jag har kvalat mig till en plats i min första stora MTT. Vilket är en 250K på prima som spelas den 7 Januari. Jag har spelat rätt mycket vanliga små MTT och de går bra faktiskt brukar spela me inköp mellan $2-$5. Har nu kommit ITM 6 kvälllar i rad varav en 5 plats. Så var då sugen på spela en satellit. Lyckades med detta och de är nu jag frågar er vad ska man ha för strategi i sådan här turnering för jag förstår ju att många spelare förmodligen är mycket duktigare en mig. Dock måste jag ju gå för vinst.

 

Tackar i för väg för alla tips

 

 

Läs gärna mitt nya inlägg och GE mig lite tips:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset vill gärna ha fler så skriv på ni jag läser förbrilt

 

Har en fråga till med. Hur många spelare brukar det vara med i de här turneringarna? letade men den gamla låg ej kvar som slutförd

 

1500 brukar det vara med i 125k garantueed och det lär väl vara något liknande i denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs Harringtons böcker :)

 

Kör det gamla vanliga spelet..... Tight i början börja sno blinds när stackarna blir lite mindre .

VÅGA förlora.

Utan att våga kommer man garanterat inte långt om man inte har tur med korten.

Menar inte att du ska idiotköra men ibland kanske du måste få in all smet även fast du vet att det är en 50/50 eller 40/60

Ska du inte komma med några fler korkade tips när du ändå är igång. Typ ställ alla pocketpar över tio och AQ/AK rakt av om du är först in. (DET SER JU GARANTERAT UT SOM EN BLUFF!!!)

 

1500 brukar det vara med i 125k garantueed och det lär väl vara något liknande i denna.

250000/100=2500. Alltså kommer det vara MINST 2500 pers med. För det blir aldrig övervärde på Prima, om det inte är någon storhelg dvs. Vilket det inte är den här gången...

 

 

bentus: Jag tycker du ska tacka jojje_the_man ytterligare en gång för all värdefull information han bidrar med till denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge mig lite tips då som är bättre än jojjes om ni har några.

 

Vore väldigt fint faktiskt

Spela väldigt TAG i början. Kolla mycket floppar så billigt som möjligt med pocketpar under QQ och suitade ess. Sen när blindsen kommer upp i typ 200/400 så slutar du limpa så mycket och försöker spela som när du spelar shorthanded CG. Du höjer först in och cbettar mycket för att plocka upp småpotter. Du börjar även på att stjäla blinds lite lätt då. Sen när blinden blir ännu högre blir det ännu mindre postflop spel och det är dags att värdera vilka händer du är villig att få in hela stacken med. Höjer du med sämre händer än dom så är det enbart för att rycka åt dig blindsen i princip. Var inte vek och undvik coinflips så länge du kan (jag försöker undvika dom så länge jag har över 15bb eller nästan average). Ta inte för stora risker men visa aldrig tecken på svaghet, om det inte handlar om att rädda ditt liv i turneringen. (Ja du kan faktiskt lägga dig även om du är comittad, men då ska du vara nästan 100% säker på att du är slagen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början av en MTT kan man spela mediokra händer som låga pocketpar och suited connectors för att kanske snappa upp några små potter. Sedan när blindarna blir större är det dags att börja stjäla dem, viktigt!

 

Växla tempo mycket också för att förvirra motståndaren, i en $250k Guarantee är det garanterat mycket bra folk, men även en hel del fiskar som kvalat in.

 

Eftersom du tagit dig långt i tidigare turneringar så har du uppenbarligen en strategi som kan fungera även mot lite bättre motstånd. Ta det lugnt och spela ditt egna spel.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår det som att du e ganska oerfaren (dvs inte spelat så jättemkt på låga nivåer heller?)mitt tips e isåfall att inte krångla till det för mkt

dvs vänta på fina händer istället för att vara inne å bråka i småpotter. ok för att limpa med nåt par i sen position men strunta i alla limphänder från tidig position.

spela inga sc eller sånt, utan spara dina chips.

får du en fin hand så tycker jag det kan va värt att chansa lite, dvs beta på i lagom takt å överbeta inte bara för att du e rädd för att bli utköpt.

detta gäller ännu mer om du kommer längre i turren å blindarna börjar bli höga. t.ex våga ge frikort när nån synat din raise preflop å du sitter med överpar tptk

kasta problemhänder som tex AJ, KQ även om ingen höjt preflop, spela istället tight å utnyttja det till att stoppa in alltihopa mot nån annas uppslag (se bara till att han inte får för bra odds för syn) det kan du göra med vilka händer som heslt men gärna par. dvs restöld vart 4.e varv istället för en stöld per varv typ

 

aj då tänkte skriva mer men barnen kallar:)

min poäng e dock spela få stora potter istället för många små.

gör heller inga svåra folds i potter där du lagt in hyfsat mkt chips, bättre å ta chansen än att bli kort

LYCKA TILL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack psykologas låter riktigt bra har tagit åt mig av allas tips och plockat ut de jag tycker är bra ni får gärna fylla i med fler tips för är säkert flera som har samma lilla problem som jag.

 

 

Vill också tacka till alla som sagt lycka till.

 

 

 

Mitt resultat kommer upp här i tråden så fort turneringen är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då åkte 1022 av 2213 i sin första 250K.

Fick inga kort spela tre händer första timmen.

Efter paus så hade jag drygt 6 bb:s och på big blind får jag q-j och känner att jag måste hitta på något.

Killen på dealerbutton sitter med ganska mycket alla foldar fram till honom.

Han höjer känner att han försöker sno blinds small lägger jag ställer han visar 9-3 klöver. Han träffar 3:an ingen mer träff sen var man ute.

 

Nu får vi se hur de gå och kanske är tillbaka i nästa månads vi får se.

"Träning ger färdighet"

 

Måste bara säga att de jag var förvånad över i turneringen var hur grymt aggressiva alla var. Destutom trodde jag de skulle vara bättre spel än det var men de kommer ju förmodligen längre fram i turneringen.

 

Tack och hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Otur" med QJ-handen, men du kan inte nutcampa. Låter ju helt sick att du verkar ha foldat dig till 6 bb... Måste agera mycket tidigare.

 

 

nej det behöver han inte. precis lagom att vänta på att få en hand å när den inte kommer så ställer han mot nått som han uppfattar som en möjlig stöld med en bra hand för ändamålet. gg wp ul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...