Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Funderade en del över denna.

Hero sitter i SB.

UTG har raisat ganska mycket först in och sedan spelat vekt. Har slagit om han flera gånger tidigare.

BB har inte gjort något större väsen av sig.

Hero 200+

UTG 50

BB 75

Dealt to Hero :Ad::Qd:

UTG raise 8

3 folds

HERO raise 25 (raise med 17 till 25)

BB all-in 75

UTG call all-in 50

HERO ??

UTG kan verkligen ha lite vad som helst, han har blivit rundpushad på bordet och är nog i stadiet dubbla eller bubbla.

Syna 50 för 200 med AQd?

Postad

Precis som du säger så har förmodligen en av dem ha lite vad som helst. Jag hade synat...men jag spelar å andra sidan ganska löst mot shortstacks också. ;) Min erfarenhet är att de brukar spela monster passivt, i det här fallet bara synat din raise tex, och sämre händer hårt. De flesta shortstacks är ju rätt usla, men visst även de kan hitta händer ibland.

Postad

Lite OT: Finns det egentligen nån anledning att slå om mot shortstackar med denna typ av hand? Du kommer ju få syn/omslag av en mängd av par och har visserligen en coinflip i många fall men med noll fold equity postflop (vilket jag gärna vill ha med AQs) Jag slänger ut detta som ett påstående för att höra vad ni andra tycker. Jag föredrar att göra denna move med AQ/AK vid djupare stackar.

Postad
Har du med 93o i deras range?

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 25.9690 % 24.74% 01.23% { AdQd }

Hand 2: 50.6411 % 49.39% 01.25% { JJ+, AKs, AKo }

Hand 3: 23.3898 % 22.12% 01.27% { 22+, ATs+, KTs+, QTs+, JTs, ATo+, KTo+, QTo+, JTo }

UTG på anypair, any broadway. Han kan nog ha ännu fler händer men det på verkar inte sådär fruktansvärt mycket. BBs HD lite väl tight? Marginell, men absolut inte felaktig syn alltså.