Skanke Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Har inte spelat så många 60dollars denna månad så jag har inga reads.... Seat 1: RABALLEN (1,485) Seat 2: RichterSaint (1,470) Seat 3: Skanke (1,500) Seat 4: Jelly_Hash (1,815) Seat 5: joepeppers (1,230) Seat 6: stalion55 (1,500) Seat 7: SuperPervert (1,500) Seat 8: melikman (1,500) Seat 9: ScooterLatshaw (1,500) RichterSaint posts the small blind of 15 Skanke posts the big blind of 30 *** HOLE CARDS *** Dealt to Skanke [Qd Qh] Jelly_Hash folds joepeppers calls 30 stalion55 calls 30 SuperPervert calls 30 melikman folds ScooterLatshaw raises to 195 RABALLEN calls 195 RichterSaint folds Skanke calls 165 joepeppers folds stalion55 calls 165 SuperPervert folds *** FLOP *** [6d 7d 7c] Skanke checks stalion55 checks ScooterLatshaw bets 855 RABALLEN folds Skanke ???????????????? Okej, hur är preflopspelet. Jag tänkte som så att när han fick en syn innan mig ville jag kolla efter A på floppen. Brukar nog 8/10 trycka in en rejäl höjning... Vad gör jag i det läge som jag skapade med syn pre och check på flop. Citera
emilio_15 Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Bläh, nyfiken som man är hade jag nog inte klarat av att vika denna. Hade stoppat in. Citera
Kornone Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 du hamnar i situationen enbart för du inte gjorde omslag preflop, vilket du borde gjort. Men ja, jag hade inte vikt denna. Citera
eurythmech Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Det är ju en så sjukt dålig CB av honom om han har AK imho. Nu kan han ju förstås vara sjukt dålig, men jag vet inte... Att ställa preflop känns mindre blä än att ställa på flop, men jag ställer nog ändå, till slut. Tror jag. Aldrig lirat 55 på FTP Citera
Olyckan_77 Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 du hamnar i situationen enbart för du inte gjorde omslag preflop, vilket du borde gjort. Men ja, jag hade inte vikt denna. Är nyfiken på hur en reraise preflop hade förbättrat läget gentemot floppen vi nu har fått? Du menar alltså att du hade reraisat denna hand för att vika mot ytterligare reraise? Isf förstår jag din tanke... Om du inte vikt mot ytterligare omslag borde denna flopp imho vara en av de bättre vi kan få. Leder vi pf leder vi med stor sannolikhet även här samt får in pengarna mot bluffar/sämre överpar. Måhända är vi uppe mot KK AA, men då hade vi varit rökta oavsett om vi fullföljt satsningen pf. Citera
Kornone Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Är nyfiken på hur en reraise preflop hade förbättrat läget gentemot floppen vi nu har fått? Du menar alltså att du hade reraisat denna hand för att vika mot ytterligare reraise? Isf förstår jag din tanke... Om du inte vikt mot ytterligare omslag borde denna flopp imho vara en av de bättre vi kan få. Leder vi pf leder vi med stor sannolikhet även här samt får in pengarna mot bluffar/sämre överpar. Måhända är vi uppe mot KK AA, men då hade vi varit rökta oavsett om vi fullföljt satsningen pf. Med en rr preflop och en CB på flopp så hade de blivit en mycket enklare syn. Även om han då får chansen att ställa oss preflop, men varför måste han ha stål? stor risk att han bara synar. Jag gillar bara inte att syna och få med sig 4st till floppen med QQ och "kolla om det kommer ett ess". Citera
Skanke Postad 28 December , 2006 Författare Rapport Postad 28 December , 2006 Jag lassade in degen och fick två syn, åda hade A7:) Citera
Gäst Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Är nyfiken på hur en reraise preflop hade förbättrat läget gentemot floppen vi nu har fått? Du menar alltså att du hade reraisat denna hand för att vika mot ytterligare reraise? Isf förstår jag din tanke... Om du inte vikt mot ytterligare omslag borde denna flopp imho vara en av de bättre vi kan få. Leder vi pf leder vi med stor sannolikhet även här samt får in pengarna mot bluffar/sämre överpar. Måhända är vi uppe mot KK AA, men då hade vi varit rökta oavsett om vi fullföljt satsningen pf. Om vi varit säkra på att hamna HU i potten (om vi suttit i BB och synat en raise utan några andra synare exempelvis) så köper jag ditt resonemang. Nu har vi en som redan har synat höjningen och en massa limpare innan som kommer få bra odds att syna med en massa skräphänder. Med en re-raise får vi bort en massa vidriga PP och SC. Personligen hade pushat pre rätt fort eftersom det ligger massa marker i potten i kombination med att vi säkerligen ligger rätt långt före både raisarens och synarens HD's. Om jag valt att inte pusha pre så hade jag haft som mål att hamna HU på floppen och då måste jag ju såklart höja. Dock känns det som en rättså lätt push pre IMO. Citera
Joey Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Det ligger ju rätt saftigt med chips i potten när du agerar pre så jag hade nog ställt in redan där. En mindre reraise är det andra alternativet men det är inte så kul när du är OOP. Som spelat hade jag nog, eh, gråtpushat på floppen. Ganska troligt att han har 88-JJ. Kanske AK. Citera
Cyntax Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Jag hade lagt mig efter floppen. Flera saker avgör mitt beslut: 1. Du har tre Fi's som ser floppen. 2. Tidigt i turneringen. 3. Inköp $55+5. ... därför foldar jag. Och Skanke skulle ha offentligt spöstraff för hans dåliga pre-flop-spel! Citera
eurythmech Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 1. Du har tre Fi's som ser floppen. 2. Tidigt i turneringen. 3. Inköp $55+5. ... därför foldar jag. Att det är tidigt i turneringen gör ju bara att värdet i att dubbla/tredubbla är högre än annars. Och hur inverkar inköpet? Citera
Skanke Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2007 Jag hade lagt mig efter floppen. Flera saker avgör mitt beslut:1. Du har tre Fi's som ser floppen. 2. Tidigt i turneringen. 3. Inköp $55+5. ... därför foldar jag. Och Skanke skulle ha offentligt spöstraff för hans dåliga pre-flop-spel! Så jävla dåligt är inte preflopspelet att ridpiskan måste fram, och jag fick den flop jag ville ha förutom att den passade FI´s kort lite för bra:) Citera
Kape Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Så jävla dåligt är inte preflopspelet att ridpiskan måste fram, och jag fick den flop jag ville ha förutom att den passade FI´s kort lite för bra:) OK, du slipper gärna spöstraffet för min del. Men du borde nog f-n tvingas lira 300 st $5+0,5 fullbord SnG som straff i alla fall. För att vara lite generös så tycker jag nog att det räcker med att du spelar 10 st $100 free-rolls som du måste nå ITM på. Då har du tid att överväga omslag preflop. Citera
Skanke Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2007 HeHe räcker det inte med att jag i ursprungsposten skrev att jag slår om 8ggr av 10....... Varför jag ska slå om alla gånger av alla kan du få förklara ingående och i detalj.... Citera
dekutree Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 jävligt muppigt av Scooter-killen att spela A7 på det viset preflop, men visst, nu sätter man inte honom på en sjua direkt. Hade också hittat synen! Citera
Kape Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 HeHe räcker det inte med att jag i ursprungsposten skrev att jag slår om 8ggr av 10....... Varför jag ska slå om alla gånger av alla kan du få förklara ingående och i detalj.... Skämt åsido, jag läste nog din post och du vet ju själv att pre-flop spelet var det som gör det jobbigt. Jag hade stoppat in degen på floppen precis som du men däremot gäller nog omslag pre-flop 9 av 10 gånger. Fisken har kort minne så du behöver nog inte oroa dig för att de läser dig när du spelar så lite på $60 som du skrev. Citera
Hox Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Så jävla dåligt är inte preflopspelet att ridpiskan måste fram Kanske inte en ridpiska, men du är väl nästan värd en mattpiska iaf:) Jag hade stoppat in pf. Eftersom det var tre limpare innan pf-bettaren, plus en kallsynare innan dig vilket gör att det lär bli minst 4 pers till floppen, kanske t.o.m. fler. Hur kul är det då att spela QQ som överpar för hela sin stack? Jag hade tryckt och hoppats på att få de 500 chipsen i potten direkt. Citera
Recommended Posts