Jens_Q Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Hej! NL Holdem Blinds: 0.5/1$ Bord: 6p Partypoker Sitter på knappen med AA spader, ruter X höjer 4$ dollar Y(lowstacker) synar, jag reraisar till 9$ dollar. Båda synar. Flop: Q 2 5, alla i ruter X höjer 15$ dollar Y går all in (56$) jag synar Y, det gör X med. Turn: Q spader X all in med resterande 33$ Mycket pengar i potten jag synar: River 4 hjärter X visar upp Q,K Hjärter och vinner potten med triss. spelade jag rätt? Citera
zzork Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Det enda som jag skulle gjort lite annorlunda, är att kanske höja lite mer preflop, ~12-15$ hade nog varit med lagom. För att visa att du har en riktigt bra hand. Citera
frekje Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Preflop: Det ligger ca 10 dollar i potten och du höjer till 9 dollar. X och Y måste betala 5 dollar till för att se en 20 dollars pot (25%). Din modesta höjning innebär att om X har en vettig hand så kommer han att syna, vilket gör det ännu billigare för Y att gå med. Jag hade föredragit en mycket kraftigare höjning preflop. På floppen tycker jag att du skulle ha ställt in. Du har överpar + nötfärgen och här hade jag velat maximera min möjliga vinst samt göra det dyrt för X att dra ut. Jag spelar hellre AA mot 1 Fi till showdown än 2. Så, konkluderat så hade jag gjort så här: 1. Preflop, höj mer 2. Flop, ställ in Om det är korrekt eller inte låter jag vara osagt, det är i alla fall hur jag skulle ha spelat. OT: Ta en titt på reglerna för HH-postning på http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=5035 Citera
Belleman Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Instämmer med föregående. PF hade jag höjt till ca 14-15, och på flop hade jag ställt. Du har ändå en kille som höjde PF och en som synade, borde få syn av en av dem. Jag är å andra sidan väldigt emot att spela monster passivt. Citera
Macroman Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Ibland blixtställer jag och ibland lägger jag på den floppen... Citera
JNL Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 För att visa att du har en riktigt bra hand. Snällt mot resten av bordet, men knappast därför man ska höja va? Citera
Recommended Posts