Gå till innehåll

En reflektion inför det nya året.


lapasta

Recommended Posts

Hej,

Det här är nog ett märkligt inlägg, men jag vill bara dela med mig lite av mina tankar.

 

Jag spelar och har spelat en hel del poker.

 

Jag har investerat åtskilliga timmar i pokern och är en vinnande spelare.

Ibland sitter jag för länge vid datorn när jag borde göra annat.

 

Det har även hänt att jag blivit nedstämd och irriterad under perioder med motgång. Ibland har det inneburit att jag inte är rättvis mot personer i min närhet som jag egentligen tycker fruktansvärt mycket om. Personer som inte är förtjänta av att bli bemötta av den frustation som de inte är upphov till.

 

Jag har ändå haft en förståelse från mina nära (främst min sambo) över den tid som jag lagt ner på pokern och att känslorna ibland kan svalla lite.

Även om den ibland varit bräcklig och ibland tom oförtjänt då jag betett mig illa.

 

På julafton gick en av mina vänner bort under väldigt olyckliga omständigheter.

 

Det är inte så mycket värt då att bankrullen är i balans och att rakebacken var bärgad.

 

Jag blev brutalt påmind om vikten av att uppskatta det som finns i nuet, att försöka ta tillvara på varje dag.

Låt mig inte glömma den läxan.

 

Jag säger inte att jag ska sluta spela poker, bara lära mig att tänka efter mer.

 

Ibland får man inte en till chans att visa eller tala om för någon att de betyder mycket för dig.

 

Jag saknar honom oerhört och sänder mina tankar till hans sambo och anhöriga.

 

Vila i frid J,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...