Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lägger in lite händer för att få fart på den här delen. Vet inte om den här handen är så intressant men den fick mig att fundera. Primas HHs är kassa så har inte fått med stackstorlekar mm så tar från minnet.

barfine712 $150

gnutt $500

jackbalsam $420 (Ad Td Tc 8s)

marcusbe

resinman $300-$400

subfallen $200

Game Name: Omaha High

marcusbe has the dealer button

resinman posts small blind ($1.00)

subfallen posts big blind ($2.00)

barfine712 raises for $7.00

gnutt calls for $7.00

jackbalsam calls for $7.00

marcusbe calls for $7.00

resinman calls for $6.00

subfallen calls for $5.00

Dealing Flop 8h 9d Th

resinman checks

subfallen bets $42.00

barfine712 calls for $42.00

gnutt calls for $42.00

jackbalsam calls for $42.00

marcusbe folds

resinman calls for $42.00

Floppar toppset med en färdig (och väldigt sannolik stege) på floppen. Synar mest som ett drag.

Dealing Turn 8h 9d Th 7s

resinman checks

subfallen went all-in for $151.00

barfine712 went all-in for $94.33

gnutt calls for $151.00

jackbalsam ?

Får fina odds. Finns dessutom nästan 600 kvar att spela totalt mellan oss som har stackar kvar. Detta om spelaren bakom synar. Borde ta synen rent pottoddsmässigt antar jag.

Problemet som jag ser det är att mina outs måste vara blockade och om jag träffar kan jag mkt väl torska mot ett fyrtal. Eller är det jag som är paranoid? :)

Tankar?

Postad

jag hade nog velat såsa in på floppen här på ett eller annat sätt, får du en 3-4-5 vägs allin / isolerar mot 1-2 shortar så har du ett sjukt bra EV även om du vet att du inte har bäst hand. En limitraise när det kommer fram till dig should do the trick. Subfallen kommer då att dega in med nötterna, kanske få 1-3 syner och så stoppar du in och kanske leder emot nån av storstackarna om de synar.

(Ja, det kan räknas som idiot-högvarians spel, men jag skulle gilla det)

Postad
Gillar spontant inte alls att höja floppen, och inte pga varians utan för att väntvärdet är väldigt tveksamt.

Kan itne grunda det på något matematiskt för det har jag itne orkar räkna på men kände på samma sätt.

Men orkar man syna turn då eller vek fold?

Postad

Turnkortet var ganska dåligt (knekt hade varit sämre), lär finnas några sjuor ute i de andras händer (som J7 för nästnötstege eller 9876 för tvåpar och suckerstege). En fyra eller nåt hade varit bättre då man hade kunnat räkna med 3 ytterliggare kåkouts.

Många av dina kåkouts lär nog finnas ute med tanke på alla syner. Om du ska ha implicita odds och få betalt på rivern av en sämre kåk måste nån av de andra också ha kåkdrag vilket ger mindre chans att få in kåken. Ser det som väldigt lite fel att lägga sig då turnkortet var en sjua.