Gäst Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Jag är inte stolt över den här handen men skulle vilja ha input om vad som är den bästa linjen. Pusha vs Raise till ~2.5BB pre känns borderline. Oftast pushar jag men nu valde jag alternativ numero två. På flopp/turn gick jag in i dimman :razz: Bespara mig kommentarer om ni tycker jag spelar dåligt utan ge förslag på bästa linjen. Party Poker No Limit Holdem Tournament Blinds: t100/t200 7 players Converter Stack sizes: UTG: t2700 Hero: t2260 MP1: t5400 CO: t1890 Button: t1580 SB: t2270 BB: t3900 Pre-flop: (7 players) Hero is UTG+1 with A:heart: Q:diamond: UTG folds, Hero raises to t455, MP1 calls t455 (pot was t755), 4 folds. Flop: 5:heart: 5:club: 3:heart: (t1210, 2 players) Hero bets t600, MP1 calls t600 (pot was t1810). Turn: 7:diamond: (t2410, 2 players) Hero is all-in t1205 Citera
eurythmech Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Jag pushar alltid den. Inte så kul att spela AQo OOP så här grundt. Citera
majorj Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Det är ett äckligt läge. Ofta gör jag som du, för det mesta trycker jag på hårdare preflop. Du känns slagen efter turn (han har ett medelhögt pocketpar), där kanske jag hade checkat vissa dagar. Citera
Gäst Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Jag pushar alltid den.Inte så kul att spela AQo OOP så här grundt. Ja, jag gör det nästan jämt oxå eftersom man lätt hamnar i knepiga situationer. Citera
matte med slice Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Det är ju ett svårt läge eftersom du har 11bb så det känns lite overkill att pusha men o andra sidan om du höjer 3bb eller 2,5 som nu, så har du ju bara 8 bb kvar, så push är ingen dum idé. Men ett alternativ kan vara att limpa in och se vad som händer. Höjs det så kan man ju ta synen eller pusha beroende på fi som höjer, blir det mycket action med tex en som höjer 4xBB (MP1 tex) och ngn synar eller pushar är det bara att lägga sig. Limpar man och får se potten billigt kör man bett på 1/2 pott. Tar man hem potten så är det bara att tacka och ta emot, får man motstånd fortsätter man bara vid träff, typ. Du har endå inte investerat mer än du gjort nu (limp 200 + 250 halvpott). Men push pre måste vara det bästa alternativet. Som handen utspela sig nu skulle jag antingen pusha på floppen eller ge upp handen beroende på MP1s foldbenägenhet, frågan är ju bara vilka händer han skulle folda mot en push på den floppen som han tagit en syn med pre. Så det känns onekligen jobbigt att pusha in i storstacken här utan träff, särskilt med tanke på att du endå inte investerat mer än 2,5 bb. //Matte Citera
Myssion Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Push pre. Här push på flop. Limp går jättebort. Citera
Kornone Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Push pre. Här push på flop. Limp går jättebort. exakt. Du måste på flop tänka vad som kommer hända ifall fi synar ditt 600bet, ja då har du 1200 kvar att leka med. Och med dom sitter du ur position, så du vet inte ett dugg om fi förutom att han synat ditt 600bet. han kommer till 80% chans syna dina kvarvarande pengar, ungefär. Jag skulle checkfoldat turn efter dom två misstagen. Citera
Gäst Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 exakt. Du måste på flop tänka vad som kommer hända ifall fi synar ditt 600bet, ja då har du 1200 kvar att leka med. Och med dom sitter du ur position, så du vet inte ett dugg om fi förutom att han synat ditt 600bet. han kommer till 80% chans syna dina kvarvarande pengar, ungefär. Jag skulle checkfoldat turn efter dom två misstagen. saken är ju den att jag pushar pre 99 ggr av 100. Nu fick jag för mig att trixa vilket inte är bra. Det jag undra över var postflopspelet as played. Citera
eurythmech Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Beror så otroligt mycket på motståndaren. Men jag gillar att du betar så pass litet på flop att han kan vika på turn också. Jag kanske betar den floppen 9/10 och den turn 1/4 eller något liknande. Citera
Hjort Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Jag lutar åt checksyn/checkfold faktiskt. Floppen är ju faktiskt väldigt dålig för AQ och jag ser inte att vi kan få en bättre hand att lägga sig, möjligen att vi kan få värde av typ AT. Så jag skulle checka och använda mina psykiska krafter för att få read på motståndaren om han pushar. I vart fall så tror jag största möjligheten till att få värde i den här handen kommer från att få bluffar av motståndaren, inte från att värdebeta eller folda bättre händer. Hade det varit bubblan och man täkt motståndaren hade man ju haft bra mycket mer leverage att få vik, men här är ju liksom fan och hans morsa kvar i turren. Citera
Kornone Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Här är lite samma sak. Detta kör jag med ibland, bettar ut minimum på floppen för att få det att se svagt ut. Det är faktiskt ofta man får mothugg. Här hade bara fi A5, så lillparet på flop. Sen synar jag bara turn med lite stek. River kommer lite turligt med A på rivern så han synar av hela stacken, men jag mjölkar ju ändå ut honom rätt på de där viset även om han inte träffar toppar på river. Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 5 players Converter Stack sizes: UTG: t1415 CO: t400 Button: t6950 SB: t2365 Hero: t2370 Pre-flop: (5 players) Hero is BB with J:diamond: J:club: 2 folds, Button calls t100 (pot was t150), SB folds, SB folds, Hero raises to t400, Button calls t300 (pot was t550). Flop: 5:diamond: J:heart: 6:spade: (t850, 2 players) Hero bets t100, Button raises to t200, Hero calls t100 (pot was t1150). Turn: 4:club: (t1250, 2 players) Hero checks, Button bets t500, Hero calls t500 (pot was t1750). River: A:diamond: (t2250, 2 players) Hero is all-in t1270, Button calls t1270 (pot was t3520). Results: Final pot: t4790 Hero showed Jd Jc Citera
eurythmech Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Jag kan inte för mitt liv se hur din floplinje skulle vara ett bra sätt att värdemaximera. Citera
Kornone Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Jag kan inte för mitt liv se hur din floplinje skulle vara ett bra sätt att värdemaximera. Jag får genom min minibet på flop honom att ta initativet till att beta. Jag har då större chans att få så mycket marker jag kan av honom när han är tom. Men detta är absolut inget ag gör varje gång, har bara märkt att jag själv ser ett sådant bet som väldigt svagt och gärna slår om fi, även med väldigt svaga händer. Vad är de som du inte för ditt liv kan se? Förklara gärna vad du skulle gjort. Citera
ulaf Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Hade jag varit du hade jag betat mindre på floppen. Citera
eurythmech Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Jag får genom min minibet på flop honom att ta initativet till att beta. Jag har då större chans att få så mycket marker jag kan av honom när han är tom. Men detta är absolut inget ag gör varje gång, har bara märkt att jag själv ser ett sådant bet som väldigt svagt och gärna slår om fi, även med väldigt svaga händer. Vad är de som du inte för ditt liv kan se? Förklara gärna vad du skulle gjort. Du ger honom initiativet till att...minraisa en minbet? Citera
Kornone Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Du ger honom initiativet till att...minraisa en minbet? och c-betta turn. Du får gärna ge förslag på vad jag ska göra annorlunda, för detta var ju uppenbarligen dåligt spleat av mig enligt dig. Citera
Recommended Posts