Gäst Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Har postat denna på 2p2 men skulle även vilja se vad ni tycker Det jag främst vill ha input om är floppspelet. Iofs så är preflopspelet rätt kallt så kritisera gärna det om ni vill:) (Inga reads ) Party Poker No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 7 players Converter Stack sizes: UTG: t5340 UTG+1: t3320 MP1: t1490 CO: t2050 Button: t2320 Hero: t3120 BB: t2360 Pre-flop: (7 players) Hero is SB with K:diamond: J:diamond: 5 folds, Hero raises to t250, BB calls t150 (pot was t300). Flop: 8:spade: 3:diamond: 9:diamond: (t500, 2 players) Hero checks, BB bets t300, Hero raises all-in t2870 Citera
eurythmech Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Ogillar inte preflop, man får ju helt enkelt bara finna sig i att ge upp om man får syn och inte floppar bra. Du hade föredragit att limpa för att slippa spela en 500-pott OOP? Själva storleken på raise kan ju spela in, men det är motståndarbaserat. Ofta räcker 2.5xbb, även om jag personligen föredrar 3xbb för att jag är lat. Flop MÅSTE du CRAIA tycker jag. Citera
Skanke Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Hoppas det inte är allt för fel då jag oftast gör precis som du. Limp in preflop är väl alternativet.... Citera
Gäst Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Ogillar inte preflop, man får ju helt enkelt bara finna sig i att ge upp om man får syn och inte floppar bra.Du hade föredragit att limpa för att slippa spela en 500-pott OOP? Själva storleken på raise kan ju spela in, men det är motståndarbaserat. Ofta räcker 2.5xbb, även om jag personligen föredrar 3xbb för att jag är lat. Flop MÅSTE du CRAIA tycker jag. Preflop kommer han ju syna väldigt ofta. Ett alternativ är ju att göra en större höjning men det går bort. Bättre måste väl vara att limpa och spela en t200-pott OOP. Nu höjer jag och vet att jag väldigt ofta blir synad och kommer få spela en t500-pott OOP. Citera
eurythmech Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Oh, har aldrig varit av uppfattningen att man blir synad så värst ofta här. Citera
Gäst Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Oh, har aldrig varit av uppfattningen att man blir synad så värst ofta här. Hehe, du kanske har rätt Tror dock Fienderna hittar synen oftare på Party än på Stars (som du väl lirar på?) :razz: Men det är möjligt att jag har fel som sagt. Skönt att få medhåll ang. floppspelet. Citera
Olyckan_77 Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Jag hade spelat precis som du (alternativt raisat till 300). Men med lite eftertanke så är jag nog beredd att hålla med eurythmech, CRAI är nog det alternativet som är bäst. Citera
Gäst Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Jag hade spelat precis som du (alternativt raisat till 300). Men med lite eftertanke så är jag nog beredd att hålla med eurythmech, CRAI är nog det alternativet som är bäst. Det var ju precis det jag gjorde... check-raisade AI på floppen alltså... Citera
Recommended Posts