b0bb4n Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Floppar set i 8or hur tycker ni jag bode spelat den? Höja mer flop? Å vad ska jag göra turn? River beten är väldigt jobbig å syna, vad hade ni gjort? Jag har ingen read alls på spelarna.. Adam Turbo 8 (Vanlig /Cash Game ) Plats 2: poker509 (84.31) Plats 4: Hero (259.49) Plats 5: emfa (97.15) Plats 6: karlsson79 (357.75) Plats 7: Jimmy_H (171.06) Plats 9: Leffe63 (17.38) Plats 10: SirJohne (324.33) poker509 lägg SM 1.00 ** Giv ** poker509 [N/A, N/A] b0bb4n [8d, 8h] emfa [N/A, N/A] karlsson79 [N/A, N/A] Jimmy_H [N/A, N/A] Leffe63 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Hero Höj till 4.00 emfa Lägg karlsson79 Syna 4.00 Jimmy_H Lägg Leffe63 Lägg poker509 Syna 4.00 *** Flop(Board): *** : [9c, 5c, 8s] *** Bet Runda 2 *** poker509 Passa Hero Satsa 8.00 karlsson79 Höj till 16.00 poker509 Syna 16.00 Hero Höj till 40.00 karlsson79 Syna 40.00 poker509 Syna 40.00 *** Turn(Board): *** : [9c, 5c, 8s, 10h] *** Bet Runda 3 *** poker509 Passa Hero Satsa 62.00 karlsson79 Syna 62.00 poker509 All-in 40.31 *** River(Board): *** : [9c, 5c, 8s, 10h, 3c] *** Bet Runda 4 *** Hero Passa karlsson79 Satsa 167.00 Hero ??? Citera
nisse345 Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Hero foldar direkt! Ganska jobbig hand men korten som kommer gör det lätt att folda! Poker509 är väl kanske inte den farligaste spelaren. Troligt att han sitter på färgdraget, möjligen 2-par. Checksyn hela vägen känns mest som ett drag Handen blir jobbig eftersom du sitter ur pos. Som jag ser det sätter jag direkt Poker509 på ett drag, troligast färgdraget. Svårt att läsa Karlssons spel. Han kan vara djärv och "slowspela" stegen mot två spelare och färgdrag, eller så har han helt enkelt färgdrag. Av erfaranhet har folk väldigt svårt att släppa dessa, har han dessutom A,K har han i sina ögon troligen 2 eller 1 överkort mot dig som höjde pre. Hade reraisat mycket kraftigare på flop. Jag hade valt att höja till kanske 100 har någon floppat stegen så fine! Nu fick du istället med dig alla möjliga drag. Som spelat på flop hade jag ställt turn då 10:an inte skrämmer! Citera
b0bb4n Postad 26 December , 2006 Författare Rapport Postad 26 December , 2006 Hero foldar direkt! Ganska jobbig hand men korten som kommer gör det lätt att folda! Poker509 är väl kanske inte den farligaste spelaren. Troligt att han sitter på färgdraget, möjligen 2-par. Checksyn hela vägen känns mest som ett drag Handen blir jobbig eftersom du sitter ur pos. Som jag ser det sätter jag direkt Poker509 på ett drag, troligast färgdraget. Svårt att läsa Karlssons spel. Han kan vara djärv och "slowspela" stegen mot två spelare och färgdrag, eller så har han helt enkelt färgdrag. Av erfaranhet har folk väldigt svårt att släppa dessa, har han dessutom A,K har han i sina ögon troligen 2 eller 1 överkort mot dig som höjde pre. Hade reraisat mycket kraftigare på flop. Jag hade valt att höja till kanske 100 har någon floppat stegen så fine! Nu fick du istället med dig alla möjliga drag. Som spelat på flop hade jag ställt turn då 10:an inte skrämmer! Jag foldade och poker509 hade 8Tc, så han hade tvåpar på turn med färgdrag jag var inte så orolig för han då han ínte var så deep stack. Men Karlsson är jag mer rädd för och hans bet på river blir nästan omöjlig å hitta syn på då jag sätter han på färgen. Hade inte färgen kommit hade jag nog synat. Och du har rätt jag borde smällt på mer på flopen mot två spelare och turn en stor bet eller kanske tom en all in? Folk synar ju glatt med drag. Karlsson vänder upp 94 för mellanpar vilken förvånade mig, men det verka som han bara va där för å spela bord pengar. Hade jag vetat det tidigare hade jag spelat handen annorlunda. Det kan vara väldigt jobbigt när man spelar på dem lägsta nivåerna utan read på folk. Citera
eurythmech Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Fattar verkligen inte din raise på flop. Folk har redan stoppat in pengar och tycks vilja förlora dessa, du har ett set på tidernas dragbräda, jag tycker ca 75-80 är en bra storlek på raise. Citera
b0bb4n Postad 26 December , 2006 Författare Rapport Postad 26 December , 2006 Fattar verkligen inte din raise på flop.Folk har redan stoppat in pengar och tycks vilja förlora dessa, du har ett set på tidernas dragbräda, jag tycker ca 75-80 är en bra storlek på raise. Håller med.. Fel av mig. Nu i efterhand vet jag att min raise var väldigt dålig mot 2 fi som redan synat en stor bet. Jag är tacksam för all kritik! Citera
nisse345 Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Jag foldade och poker509 hade 8Tc, så han hade tvåpar på turn med färgdrag jag var inte så orolig för han då han ínte var så deep stack. Men Karlsson är jag mer rädd för och hans bet på river blir nästan omöjlig å hitta syn på då jag sätter han på färgen. Hade inte färgen kommit hade jag nog synat. Och du har rätt jag borde smällt på mer på flopen mot två spelare och turn en stor bet eller kanske tom en all in? Folk synar ju glatt med drag. Karlsson vänder upp 94 för mellanpar vilken förvånade mig, men det verka som han bara va där för å spela bord pengar. Hade jag vetat det tidigare hade jag spelat handen annorlunda. Det kan vara väldigt jobbigt när man spelar på dem lägsta nivåerna utan read på folk. Det blev för billigt för de att se turn.. 10:an på turn förändrade ingenting och där hade du mycket väl kunnat ställt... och potten hade varit din Citera
b0bb4n Postad 26 December , 2006 Författare Rapport Postad 26 December , 2006 Det blev för billigt för de att se turn.. 10:an på turn förändrade ingenting och där hade du mycket väl kunnat ställt... och potten hade varit din mm tänkte på det efteråt att ställa turn hade jag kunnat gjort. Om karlsson hade synat vet jag inte med poker509 hade gjordet iaf Citera
Recommended Posts