Gå till innehåll

Mellan och låga pockepar tidigt i turneringar?


mrghost

Recommended Posts

Hur spelar ni pocketparen tidigt i turneringar med stora startstackar och alla har någonstans mellan 50-200 gånger BB.

Det gäller hur ni spelar dem i tidig position, i mellan position när alla lagt sig till er och i sen postion när alla lagt sig till er.

Hur väljer ni då att spela pocketparen 22-99 i dessa situationer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror lite på vad det är för typ av spelare vid borde givetvis men,

 

tidig & mellan pos. limpar bara in försöker träffa ett set.om man inte träffar får man nästan gå på "känsla" lite beroende vad det ligger på bordet.kanske checka floppen och om dom checkat på flopen kan man ju försöka slänga ut ett lite bet på turn.

 

sen pos.höjer upp 3-4* BB ,är det checkat till mej på floppen bettar jag 90% av fallen.

 

 

allt detta känns som standard spel.i början av en turnering med den blindsstrukturen så är det lite som CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt beror ju på reads på bordet/spelarna. Om inte många potter höjs innan floppen då spelar jag små par i tidig pos. Om det är många bra spelare vid bordet kastar jag låga par i tidig/mellan pos. och så vidare.

 

Men säg att det är precis i början av en turnering och jag inte har några reads alls på spelarna och alla lagt sig fram till mig, då spelar jag försiktigt, så här ungefär:

 

Tidig pos: 22-66 kastar jag här för det mesta. 77-99 är svårt här, ibland bara synar jag ibland höjer jag. Jag gillar inte att vara först in i en pott med en syn, men till expempel 88 UTG utan reads på motståndarna synar jag nog och ser vad som händer.

 

Mellan pos: 22-44 kastar jag för det mesta utan övrig info. Resten höjer jag med här. 55 i tidig mid pos kanske jag kastar, men jag gillar inte att öppna med en syn här. När man är i tidig pos är i alla fall chansen större att flera limpar med efter.

 

Knappen och CO: Här höjer jag med alla par.

 

(När jag höjer så här tidigt i en turnering är det alltid med 3-5ggr BB)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar ni pocketparen tidigt i turneringar med stora startstackar och alla har någonstans mellan 50-200 gånger BB.

Det gäller hur ni spelar dem i tidig position, i mellan position när alla lagt sig till er och i sen postion när alla lagt sig till er.

Hur väljer ni då att spela pocketparen 22-99 i dessa situationer?

 

Tidig position limpa och no set no bet efter floppen.

 

Mitten limpa med små 2-7, höj med 8-9.

 

Sen höj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...