Gå till innehåll

NLT - AJ floppar trips mot aggro motstånd


Solidify

Recommended Posts

Knappt spelat någon hand mot denna kille tidigare men han har inte utmärkt sig på något sätt. Ingen read pga multitabling.

 

Hittar inga kortsymboler i nya forumsystemet men upplys mig gärna om hur man gör, så kommer nästa history se lite snyggare ut :)

 

Hand 1,407,019,689, Started at 2006-12-24 08:22 (EST)

Table 'Bruck/mur': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 2: ATTILA7464 ($26,85 in chips) (on the button)

Seat 6: drcharge ($88,50 in chips)

Seat 8: xNeito ($102,50 in chips)

Seat 9: Bolle49 ($173,70 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

drcharge : Post Blind ($0,50)

xNeito : Post Blind ($1)

Dealt to drcharge: Jd

Dealt to drcharge: As

 

*** Pre-Flop *** :

Bolle49 : Fold

ATTILA7464 : Call ($1)

drcharge : Call ($0,50)

xNeito : Bet ($2)

ATTILA7464 : Call ($2)

drcharge : Call ($2)

 

*** Flop *** : Ah Kh Ad

drcharge : Check

xNeito : Bet ($8) (potbet)

ATTILA7464 : Fold

drcharge : Call ($8)

 

*** Turn *** : [ Ah Kh Ad ] Qs

drcharge : Check

xNeito : Bet ($24) (potbet)

drcharge : Call ($24)

 

*** River *** : [ Ah Kh Ad Qs ] 7s

drcharge : Check

xNeito : Bet ($53,50) (sätter mig exakt all in)

drcharge : ?

 

Enkel syn? Enkel fold? Hur hade ni gjort här utan nån read alls? Synpunkter på mitt flopp- och turnspel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för alla svar. Som ni kanske gissat så la jag mig så jag har tyvärr inga resultat att komma med :) En av mina kompisar tycker att det är en enkel syn "eftersom jag synat turn", och att många bombar på där med split/bluff när jag bara checksynar hela vägen. Jag vet inte. Tycker det känns som split/förlust oftare än vinst. Man får väl försöka ha bättre reads nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för alla svar. Som ni kanske gissat så la jag mig så jag har tyvärr inga resultat att komma med :) En av mina kompisar tycker att det är en enkel syn "eftersom jag synat turn", och att många bombar på där med split/bluff när jag bara checksynar hela vägen. Jag vet inte. Tycker det känns som split/förlust oftare än vinst. Man får väl försöka ha bättre reads nästa gång!

 

 

jag hade syyyyyyyyynat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ok, tack för alla svar. Som ni kanske gissat så la jag mig så jag har tyvärr inga resultat att komma med :) En av mina kompisar tycker att det är en enkel syn "eftersom jag synat turn", och att många bombar på där med split/bluff när jag bara checksynar hela vägen. Jag vet inte. Tycker det känns som split/förlust oftare än vinst. Man får väl försöka ha bättre reads nästa gång!

 

 

Jag hade också synat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för alla svar. Som ni kanske gissat så la jag mig så jag har tyvärr inga resultat att komma med :) En av mina kompisar tycker att det är en enkel syn "eftersom jag synat turn", och att många bombar på där med split/bluff när jag bara checksynar hela vägen. Jag vet inte. Tycker det känns som split/förlust oftare än vinst. Man får väl försöka ha bättre reads nästa gång!

 

Varför skulle du vara tvingad att syna för att du synat turn? Menar din polare att det alltid är rätt att syna river om man synat turn? Nej du så är det inte.

 

När han ställer här du ger han dig 120:50, dvs 2.4:1 i pottodds. Du måste alltså vinna en showdown ungefär 29% för att gå even. Ok, med vilken HD spelar din motståndare såhär då? Jag tycker inte vi kan ta all för stor notis om hans minihöjning pre, det kan betyda lite vad som helst.

 

Vilka händer som du slår pangar han tre gator hårt med? Det skulle vara ett idotspel med ett färgdrag eller sämre A? Ok killen kan lika loss med diverse skit också pga checkarna men det är inte supermånga som skjuter tre gator på den brädan helt tomma.

 

Jag tror killen har minst AQ för det mesta, ok ibland tar man killen tom eller med ett sämre A, men jag tror inte det händer mer än 29% av alla gånger du synar.

 

Tight beslut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...