Hjort Postad 31 December , 2006 Rapport Postad 31 December , 2006 Hur kan det ha någon betydelse hur bra JAG är och hur mycket MIN tid är värd ?? Han talar om killen som stakeas. Och det är ungefär kärnan i problemet, i praktiken går det i princip inte att få dealar som är gynnsamma för båda parter. Mycket för att spelarna som verkligen har lite marginaler inte behöver stakeas*. * Däremot kan de behöva byta procent, vilket är en helt annan sak. Citera
killerwolf Postad 31 December , 2006 Rapport Postad 31 December , 2006 stå för inköpet och ta 50% är sjukt generöst... Citera
heltok Postad 31 December , 2006 Rapport Postad 31 December , 2006 Såg att heltok skrev 90/10 , men är inte faran att det blir slask utav det hela?Inte mina pengar,jag chansar för att det skall vara mödan värt slask? klart man inte stejkar vemsomhelst i vilka sammanhang som helst. helst ska man kunna överblicka vad som sker och vara någon man litar på. gärna med rejält övervärde typ som i online-sm. vill ju helst stejka någon som inser att det är EV+ för dem att spela bra trots att den inte har något att förlora. klart man tackar nej till de flesta deals som är EV-. Citera
tornis Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Men även om man har en 90/10-deal så gör spelaren sitt bästa. Är han duktig så vet han väl att det inte lönar sig att ta onödiga risker. Att få ett inköp för att sedan slaska bort på chansningar låter ju värdelöst för alla. Citera
Fnii! Grrp! Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Jag har stejkat spelare många gånger i större turneringar de vill spela men inte anser att de har råd med. Jag kör alltid med samma upplägg, de betalar så mkt de anser att de har råd med och får samma % på vinsten, varken mer eller mindre. Det låter som en jättedålig deal för dem. De har vanligtvis råd med X$-turrar och ger sig nu på en för 10X $ för 10% av kostnaden och vinsterna. Prisstrukturen är alltså identisk men motståndet bättre. Men visst, tycker de det är kul att spela på en högre nivå eller att dra in pengar till dig, varför inte. Citera
Hjort Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Prisstrukturen är alltså identisk men motståndet bättre. Iofs inte säkert. Var ju en 1k-turre med en halvmille i övervärde för några månader sen, den borde en $100-grindare varit glad att spela. Plus att motståndet i turneringar aldrig blir så där ruskigt hårt om de inte är väldigt små. Ta bara WSOP main event som torde haft bland världens mjukaste fält. Men som sagt, turredealer knullar så gott som alltid ena parten grundligt. Citera
Recommended Posts