Gå till innehåll

En matematiker tack!


lagu2653

Recommended Posts

Har blivit förvånad över hur få stegar och färger som jag sätter. Räknar jag fel? Om jag spelar ett slumpvis valt par och en slumpvis vald suited connector mellan 54s och JTs skall jag då inte sätta en stege eller färg direkt på floppen, med suited connectors, för varje 6 sets som jag sätter med mina par direkt på floppen? C:a 12% för sets och c:a 2 % för stege (Union) färg. Empiriskt verkar det mer ha varit 1 stege/färg på varje 20 sets direkt på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit förvånad över hur få stegar och färger som jag sätter. Räknar jag fel? Om jag seplar ett slumpvis valt par och en slumpvis vald suited connector mellan 54s och JTs skall jag då inte sätta en stege eller färg direkt på floppen, med suited connectors, för varje 6 sets som jag sätter med mina par direkt på floppen? C:a 12% för sets och c:a 2 % för stege (Union) färg. Empiriskt verkar det mer ha varit 1 stege/färg på varje 20 sets direkt på floppen.

 

Testa o betta lite mer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK,

 

Vad är sannolikheten att sätta ett set (triss med par som hålkort) direkt på floppen om du har t.ex. par i sjuor som hålkort?

 

Vad är sannolikheten att sätta en stege eller färg direkt på floppen om man har t.ex. klöver sex och klöver sju som hålkort?

 

Jag tycker att det första borde hända sex gånger så ofta som det andra och inte 20 gånger så ofta som det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK,

 

Vad är sannolikheten att sätta ett set (triss med par som hålkort) direkt på floppen om du har t.ex. par i sjuor som hålkort?

 

Vad är sannolikheten att sätta en stege eller färg direkt på floppen om man har t.ex. klöver sex och klöver sju som hålkort?

 

Jag tycker att det första borde hända sex gånger så ofta som det andra och inte 20 gånger så ofta som det andra.

 

lol omg

 

 

 

Ja, hårddraget så skall det hända sex gånger oftare om man får se flopp lika många gånger med respektive händer . Mao är det extremt ovanligt att man floppar färg/stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK,

Vad är sannolikheten att sätta ett set (triss med par som hålkort) direkt på floppen om du har t.ex. par i sjuor som hålkort?

 

Sannolikhet att floppa set: 1 på 8 = 12,5%

 

 

Vad är sannolikheten att sätta en stege eller färg direkt på floppen om man har t.ex. klöver sex och klöver sju som hålkort?

 

Sannolikhet att floppa stege: 1 på 12 = 8,5%

 

Sannolikhet att floppa färg: 1 på 15 = 6,5%

 

 

Kanske inte helt på promillen rätt. Men nästintill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jourhavande matematiker till er tjänst.

 

Killen skriver en fråga, varför inte svara på den i stället för att skriva dumma kommentarer.

 

Anta att man har par i åttor på handen.

 

Det kan komma 19600 olika floppar.

 

Att floppa set kan betyda mycket.

 

Set = 2112 gånger, 10.78%, 1 på 9.28 ( och inget fyrtal eller kåk)

Full house = 192 gånger, 0.98%, 1 på 102.08 (Antingen 8xx eller xxx)

Four of a kind = 48 gånger, 0.24%, 1 på 408.33

ingen åtta = 17296 gånger, 88.24%, 1 på 1.13

exakt 1 åtta = 2256 gånger, 11.51%, 1 på 8.69

exakt 2 åttor = 48 gånger, 0.24%, 1 på 408.33

1 eller 2 åttor = 2304 gånger, 11.76%, 1 på 8.51

 

Den vanliga uppfattningen att man "floppar set" 1 gång på 8 stämmer ej.

 

 

Anta att man har 6c7c

 

Straight = 252 gånger, 1.29%, 1 på 77.78

Flush = 161 gånger, 0.82%, 1 på 121.74

Straight Flush = 4 gånger, 0.02%, 1 på 4900.00

Straight eller Flush eller Straightflush = 417 gånger, 2.13%, 1 på 47.00

 

Må dina floppar stå dig bi

 

/ pi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen skriver en fråga, varför inte svara på den i stället för att skriva dumma kommentarer.
Håller helt med. Tack för ett konstruktivt inlägg.

 

Den vanliga uppfattningen att man "floppar set" 1 gång på 8 stämmer ej.

Sant, men man är nog oftast intresserad hur ofta man floppar en eller flera åttor och då är det ganska nära.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...