Gäst Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 För en gångs skulle har jag lite reads på Fi här. Fi (BB) har som ni ser en jättestack. Han har fått den genom att spela jätteaggro och ställt med relativt marginella händer pre. 1. Raise rätt av mig pre? 250ish kanske är mer lagom i så fall? 2. Pushar jag när han re-raisar är det i praktiskt taget samma sak som att syna en all-in. Mot en random Fi är detta inget jag vill göra men med den read jag har på Fi som överaggro kanske en push/syn är berättigad? 3. Tankvärt är även att om jag foldar för hans raise kommer jag bara ha ~14BB kvar. Några tankar? Party Poker No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 7 players Converter Stack sizes: UTG: t1140 UTG+1: t1760 Hero: t1760 CO: t1310 Button: t3310 SB: t4510 BB: t6210 Pre-flop: (7 players) Hero is MP1 with Q:diamond: A:spade: 2 folds, Hero raises to t300, 3 folds, BB raises to t1000, Hero ??? Citera
HenkeHero Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Med readen du har känns det som en given push då han kan ha en ovanligt bred omslags-HD som han är committad att syna det sista med. Ett utmärkt tillfälle att dubbla känns det som och få en fin stack att jobba med. Citera
Burning Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Ja push borde vara det mest korrekta givet din read på Fi. Som jag ser det har du bara två alternativ, fold/push .. synar du här så är du redan comitted att syna allin oavsett bräda. Folda känns fel då du som sagt bara har 14BB kvar. Citera
eurythmech Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Du har inte sett honom trebeta all-in pre eller? Hur som helst, jag hade inte kunnat vika, det borde vara bra spel, men jag fick känslan av att han var överaggro, men inget dumhuvud? Citera
Recommended Posts