Gå till innehåll

NLT SnG ($33) - AKs i BB


Gäst

Recommended Posts

Inte så mycket HH's i den här nya forumdelen så jag tänkte fylla på lite. Jag är tämligen övertygad om vad som är rätt spel här men vill få lite diskussion.

 

Inga som helst reads på Fienderna.

 

Party Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

9 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t1810

UTG+1: t3980

MP1: t2560

MP2: t2270

MP3: t1980

CO: t2190

Button: t1100

SB: t2110

Hero: t2000

 

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with A:spade: K:spade:

3 folds, MP2 calls t100 (pot was t150), 2 folds, Button calls t100 (pot was t250), SB calls t50 (pot was t350), Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt. Du säger att du inte har nåra reads. Men en liten aning om hur spelet har varit måste du ha? Jag brukar variera mig och gå lite på känsla. Oftast en lagom raise, så spontant tycker jag att 250-300 känns bra.

En bet på 250-300 här tror jag kan få dom kvarvarande att tro att du värdebettar med ett högt par. Bettar du 250-300 så ger du dom sämre implicita odds (tror knappast bägge två är med om du bettar) att dra in en triss mot "ditt höga par".

Jag gillar inte all-in mot två limpare, då tar jag hellre en check. Så himla lätt att den första limparen sitter med TT och hittar synen.

Variation med känsla. 2/3 raise 250-300 och 1/3 check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, utan att vara dryg så är ni som säger raise till 300-500 helt fel ute. Jag kan inte på något sätt se hur det skulle vara det bästa alternativet eftersom vi comittar oss på floppen och spelar handen därefter OOP, precis som Hjort skriver.

 

Självklart är push det bästa spelet här, inget att orda om :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...