Gå till innehåll

Saker du blivit tillsagd att gilla, men inte gör!


Von oben

Recommended Posts

Vin - Jag kan inte annat än att hålla med, denna beska skit.

 

Hundar - Jag klarar inte med smitthärdarna. Ju större, desto värre.

 

Att samlas och dricka öl till en viktig fotbolls/hockeymatch - Jag avskyr det. När det är en viktig fotbollsmatch då vill jag inte sitta packad eller snacka väder, jag vill spana på matchen, inte göra den till en social happening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte någon redan nämnt det: Svenska kungahuset!

 

Hela uppväxten har man fått höra, företrädevis från äldre släktingar, att kungen och drottningen är sååå fiiiina och gör såååååå mkt gott för sverige! Bah! Ärvda maktpositioner, titlar osv är förkastligt! Det gör mig nästan fysiskt illamående att vi i dagens sverige har en människa som lever från resterna av ett dunkelt århundrade för länge sedan. Inte nog med det, killen står över lagen!

 

Fast det är klart. Ibland tycker man ju synd om dom också. Fyfan för att få sitt liv skärskådat på det sättet... Jaja, ska väl försöka hitta hemsidan till republikanska föreningen... Vi intar Skansen! Här ska f*n bli aktivisthus! Krossa kapitalismen! Hej!!!

 

/TF - kom visst av mig lite där på slutet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte någon redan nämnt det: Svenska kungahuset!

 

Hela uppväxten har man fått höra, företrädevis från äldre släktingar, att kungen och drottningen är sååå fiiiina och gör såååååå mkt gott för sverige! Bah! Ärvda maktpositioner, titlar osv är förkastligt! Det gör mig nästan fysiskt illamående att vi i dagens sverige har en människa som lever från resterna av ett dunkelt århundrade för länge sedan. Inte nog med det, killen står över lagen!

 

WORD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om många saker som ni har sagt innan förutom husdjur och vin

 

Men 2 saker som jag aldrig förstått mig på är

 

Converse skor, de fula gamla relikerna från 70-80 - talet, på den tiden blev man retad om man hade sånna

 

Trucker keps, fula som stryk och förknippas med lastbilschaffisar och bönder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staahla > Jag håller med!!!!! Man vill ju koncentrera sig max på matchen och njuta av sporten. Jag HATAR när folk börjar prata om en massa annat o sen helt plötsligt händer nåt i matchen, så missar alla det, utom man själv o då kan inte dela den där felaktiga offsiden med nån, för alla andra missade den!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staahla > Jag håller med!!!!! Man vill ju koncentrera sig max på matchen och njuta av sporten. Jag HATAR när folk börjar prata om en massa annat o sen helt plötsligt händer nåt i matchen, så missar alla det, utom man själv o då kan inte dela den där felaktiga offsiden med nån, för alla andra missade den!!!

 

Håller inte med, att sitta stenkoncentrerad och kolla på en fotbollsmatch i 90 min där det inte händer något är ingen höjdare. Om det skulle vara världens roligaste match kanske är en sak, men att se dom står på mittfältet och trycka till 0-0 är inge roligt. och då är det roligt att ha någon att snacka med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig freeman. Att handla med tjejen suger fett! (Om det inte gäller mat då). Fattar inte det här med shopping; behöver man ett par byxor går man in i affären och köper ett par (ok, man måste ju hitta ett par snygga eller de som är minst fula men det tar max 3 minuter!) Pallar inte med det där att gå i affärer och kolla på varenda litet husgeråd och/eller varenda liten tygtrasa eftersom man eventuellt någon gång i framtiden kommer att inhandla skiten!

 

Likadant med IKEA! Billiga och bra möbler, visst, men jag vill fan inte syna varenda bäddsoffa i sömmarna innan jag bestämmer mig för att köpa en skärbräda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handla med tjejen och parmiddagar, är helvetet på jorden, truth be told. Speciellt parmiddagar. Fyfan. När man ska "bonda" med den andra killen som ALLTID är skittråkig, och så enkeltspårig att han bara kan prata om en sak i tre timmar och tror att man är bästisar sen.

 

Jag har sjukt bra kondis och är vältränad. Ändå letar jag alltid upp närmsta stol för att vila när man är ute o handlar med tjejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handla med tjejen och parmiddagar, är helvetet på jorden, truth be told. Speciellt parmiddagar. Fyfan. När man ska "bonda" med den andra killen som ALLTID är skittråkig, och så enkeltspårig att han bara kan prata om en sak i tre timmar och tror att man är bästisar sen.

 

'

 

WORD!!

 

Kan även lägga till Sushi över saker jag inte gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handla med tjejen och parmiddagar, är helvetet på jorden, truth be told. Speciellt parmiddagar. Fyfan. När man ska "bonda" med den andra killen som ALLTID är skittråkig, och så enkeltspårig att han bara kan prata om en sak i tre timmar och tror att man är bästisar sen.

..

 

Hahaha.. ja faktiskt. Vad är det med parmiddagar som är så jäkla intressant egentligen? Det blir ändå alltid känslor av att vilja lobotomera sig med besticken halvvägs genom middagen i pur desperation. Om inte annat för att sitta på akuten med en gaffel halvvägs upp genom näsan skulle vara betydligt roligare och mindre smärtsamt.

En kille har dock tagit med mig på en par-spelkväll, _det_ var en höjdare!

 

Stolta föräldrar som bara måste visa hur ens respektive såg ut från spädbarnsåldern till dagens datum genom att plocka fram 15 feta luntor med fotografier.* Det och semesterkort..

 

 

*ja, det har tyvärr hänt för många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Umgås i grupp är något som jag aldirg varit speciellt intresserad av, det går aldrig att få sin sak sagd på ett ordentligt sätt, att vara mer än 3 personer som umgås är värdelöst så fort det inte handlar om;

 

A. Min födelsedag (presenterna gör det mer eller mindre värt det, med tårta inräknat så går det an)

B. Spela fotboll, se på fotboll (på en stadio för helvete! )

C. Poker, Bridge

D. Konserter

 

Kanske bör tilläggas att jag är en väldigt social person och gillar att prata och diskutera, men när jag är med (för) många personer så går det inte att göra på ett normalt sett och det slutar med att jag sitter tyst och sammanbiten för att jag aldrig kan få min sak sagd/framlagd på ett ordentligt sätt eller kan argumentera med den personen som jag tycker är mest vriden i gänget ;)

 

 

 

Om inte någon redan nämnt det: Svenska kungahuset!

 

Hela uppväxten har man fått höra, företrädevis från äldre släktingar, att kungen och drottningen är sååå fiiiina och gör såååååå mkt gott för sverige! Bah! Ärvda maktpositioner, titlar osv är förkastligt! Det gör mig nästan fysiskt illamående att vi i dagens sverige har en människa som lever från resterna av ett dunkelt århundrade för länge sedan. Inte nog med det, killen står över lagen!

Det har jag då aldrig varit med om, du får nog byta ut "man" mot "jag" där eller något, jag har då aldrig fått höra det minsta knyst från någon av mina släktingar eller äldre bekantskaper att det skulle vara något fint med kungahuset. Ledsen, kunde inte hålla mig, stör mig så ofta på när folk snackar om "man" istället för att ta fram det osm något som personen egetnligen själv har upplevt ellr tycker/tänker, ber om ursäkt att du blir mitt mål för att få lite undertrycka aggressioner ;)

 

Civilisationen, livet.

Att följa svensson-svensson mallen.

Födas, acceptera att man av någon underlig anledning måste höra till ett land och därför måste följa dess lagar. Detta kan man dock smita undan senare i livet.

Sedan blir man intvingad i skolväsendet samt det jobbsystem som finns här i världen, du kommer tydligen ingenstans utan en utbildning, medan en utbildning inte är mer än lite bläck på trämassa format till symboler som någon för länge sedan bestämde skulle vara allmänna.

Sedan ska vi skaffa fru ungar och radhus och vara nöjda över vårat livsverk när vi dör.

Vi blir sedan ihågkomna av våra barn, kanske med tur även våra barn-barn, efter det är vi bara ett namn på en släkttavla och vi kommer aldrig att spela nån roll.

Jag skulle lika gärna kunnat skriva det här inlägget själv, bra sagt :]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om fotografier. Oj, oj, oj! Vilken satans plåga det är när man kommer hem till jul, eller i början av sommaren och ens föräldrar ska visa varenda foto de tagit under året. Framförallt ska det alltid visas bilder på kusin Anna eller morbror Jan-Erik som man aldrig i hela sitt liv träffat. "Här är kusin Anna, hon läser också till civilingenjör. Och titta, här är hon igen när hon ska till sin pojkvän. Vänta, jag ska leta fram kortet på Mitthögskolan där hon läser... Hon är så duktig!" Jaha, det kanske är intressant, för de som bryr sig. Det värsta är att man får plåga sig igenom hela eländet samtidigt som man håller god min, bara för att man inte träffat morsan på 4-5 månader.

 

Dock slår det inte misären från barndomsåren när diabilderna åkte fram. Man var liten knoddas och ville ut och sparka boll, men då tvingades man se på diabilder från bröllopsresan -79. Jag är ärrad för livet av de upplevelserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock slår det inte misären från barndomsåren när diabilderna åkte fram. Man var liten knoddas och ville ut och sparka boll, men då tvingades man se på diabilder från bröllopsresan -79. Jag är ärrad för livet av de upplevelserna.
Förhoppningsvis har du lärt dig något om vad man vill göra som barn, kan vara användbart den dagen du blir förälder ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst tråden från början men måste säga: SLÄKTINGAR!

 

Åtminstone vissa. Min morsa tycker att vissa släktingar till mig är sååååå trevliga och sååå roliga och att jag är helt konstig som inte ÄÄÄLSKAR att umgås med dem. När jag bara lägger fram att visst, vi är släkt men i övrigt har vi absolut inget gemensamt och vi har inte varit "kompisar" på säkert 10 år så tycker hon att jag är helt dum i huvudet som inte vill umgås med dem, vi är ju ändå SLÄKT. Alla former av påtvingat umgänge är av ondo!

 

Så, nu har jag fått ur mig det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...