Gå till innehåll

AK/AQ NL, 9fi...


nicke.g8

Recommended Posts

Jag spelar NL 1/2 kr på SS, 9 fi ; 35-50% ser flopp.

 

Hur ska jag spela AQ/AK?

 

1) Jag sitter på BB, en spelare ifrån UTG+1 och D har limpat. Ska jag höja? hur mycket? Om jag får syn - ska jag CBeta på flopp?

 

2) Jag är först in, MP, och har 5 spelare efter mig.

 

3) Jag sitter på knappen.. två spelare limpar i i tidig position, en spelare i MP höjer 3BB... vad gör jag?

 

Typ några situationer.. jag har en tendens att slaska med dessa händer,, så alla råd hur man spela dem "vinnande" uppskattas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Klar höjning, 4-6ggr BB är väl lagom, CB är känsligt beroende på floppen, ser floppen ofarli ut är det väl ganska givet, dock om floppen kommer typ 9 10 J eller liknade så förespråkar iaf inte jag CB, dock beroende på vilka reads du har och vad fi kan tänkas ha för händer...

 

2. AQ i detta läget kan va lämpligt att limpa med, men givetvis kan man även höja, AK känns som en klar höjning, dock kan man variera spelet och bara syna i tidig pos...

 

3. Det här är ett lite svårare läge, "bara" en syn här funkar absolut, vissa förspråkar säkert höjning och det går väl med, men då måste du nog höja ganska rejält, kanske en 7-10 ggr BB för att få bort limparna och kanske även MP som höjde först, detta beroende på reads dock, och även din spelstil, en väldigt aggressiv spelare höjer nog upp här medans en annan kanske nöjer sig med syn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...